Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prachtige rand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: prachtige rand

Mel7:
    Geen nieuwe tips and tricks van mij, ik denk dat het meeste al wel over meerdere posts heen gezegd is.
    Ik wou echter graag met je delen hoe dergelijke kaders "zoals in de Morgen" oorspronkelijk ontstonden...
    Dit effect komt uit de analoge fotografie en ontstaat als je negatieven afdrukt en de negatiefhouder van de vergroter groter is dan het dekkende gedeelte van het negatief.
    In de praktijk vijlen fotografen hun negatiefhouder uit tot ze dit effect verkrijgen..

Comment

Je kan dit ook bekomen met Extensis Photoframe. (werkt als Plugins in Photoshop)

Tim W.
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Een andere mogelijkheid is eens googlen op "grunge borders", is in dezelfde trend en leent zich bijzonder goed voor zwart wit.

Comment

Kijk een naar deze link. Volgens mij zit die van jou er bij..
          Deze grunge borders zijn gratis te downloaden. Veel succes er mee

Canon EOS 1DS Mark III + EF24-70 1:2.8L USM + EF70-200 f/2.8L IS USM + Extender EF 1.4x II + EF100 f/2.8 USM macro + Elinchrom flitsset

Comment

Grunge Border #5 lijkt er wel op.
            Maar hoe gebruik je dat nu juist in CS2 ?

Fuzzy.
            Nikon D80 + AF-S Zoom-Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6 G IF-ED.

Comment

Gewoon in een nieuwe laag zetten en deze laag in blendmodus multiply/vermenigvuldigen zetten.

@maxdesign

Thx for the link.

Comment

EDIT : dit is de werkwijze bij platte files. Bij deze psd-files moet je de foto in de groene laag plakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                  EDIT : dit is de werkwijze bij platte files. Bij deze psd-files moet je de foto in de groene laag plakken.
                  Wat zijn platte files en de foto in de groene laag plakken, dit is mij niet bekend.
                  popol

http://www.fotopopol.be

Comment

Bij photoshop wordt vaak met verschillende lagen gewerkt.
                    Dit wordt wel eens een layered file genoemd; Het omgekeerde is als alles is "platgeslagen" tot slechts één laag. Dit noemde ik hier "platte" files.

Kaders zijn vaak gewoon 1 laag met donkere randen en een wit binnenstuk.
                    Door het kader in een laag te plakken en die op multiply te zetten gaat het witte binnenstuk doorzichtig worden en gaan de donkere randen over de foto worden geplakt alsof erover geprint.

Deze kaders zijn evenwel files met verschillende lagen. De methode is dus anders. Eén van deze lagen is groen gekleurd. Dit is de laag waarin je uw foto dient in te brengen.
                    Last edited by PSG; 2 juli 2007, 20:18.

Comment

Working...
                    X