Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sweetbeat ft pablo:)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sweetbeat ft pablo

Leuke ontwerpen Voor mij steekt de 2e er met kop en schouders boven uit... die vind ik zeer profi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sweetbeat Bekijk bericht
      Begin met deze action te downloaden en laat het afspelen. dit is om een pattern te maken. www.sweetbeat.be/brol/japanse%20zon.atn

-open een nieuw document 20x20cm
      -in de menu ga naar edit/fill en klik ok
      -dubbelklik op de layer om de blending options te openen
      -klik op pattern overlay en vervolgens op het pijlte naast de afgebeelde pattern en kies (normaal gezien) de laatste pattern 'japanse zon' en bevestig met ok
      -nu rechter muisknop op de layer en onderaan flatten image kiezen
      -dubbelklik op de layer en dan op ok om hem te unlocken
      -ga naar filter/distort/polar coordinates
      -selecteer onderaan rectangular to polar en eindig met ok

voila simpel toch!
      je zal zien dat het centrum scherp is maar de buitenkant onscherp iemand met een beetje photoshop ervaring weet wel wat hij hieraan kan doen want dat is iets te lang om uitteleggen.
      hopelijk lukt het.
      Hey,

Zeer mooi wat ik hier allemaal zie, maar ik krijg het niet voor elkaar hoor.
      Ik heb die action uitgevoerd. Ik zie Japanse Zon als patern in de blending options. Maar de patern en ook mijn image achteraf, is gewoon egaal wit.

Wat doe ik verkeerd?

Ik heb eerst de action in mijn actions gesleept. dan patern uitgevoerd en verder de gegeven uitleg gevolgd.

Thanx,
      Peeke
      ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Ook eens geprobeerd en geeft hier hetzelfde (witte) resultaat.
        Ik denk dat het probleem ergens bij de swatches ligt in de action.

Ik heb de stukken "exchange swatches" eruit gehaald.
        Als ik dan op voorhand mijn voorgrondkleur instel, krijg ik een klein patroon waarmee je ahw vertical blinds kunt maken. Dus een verticale balk wit en dan een verticale balk zwart/voorgrondkleur en dan weer wit enz.... De rectangular to polar filter maakt dan van de verticale balken inderdaad een zon.

Ik ben eigenlijk eerder benieuwd hoe je die regenbogen hebt gemaakt?
        Een gelijkaardig truukje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Ook eens geprobeerd en geeft hier hetzelfde (witte) resultaat.
          Ik denk dat het probleem ergens bij de swatches ligt in de action.

Ik heb de stukken "exchange swatches" eruit gehaald.
          Als ik dan op voorhand mijn voorgrondkleur instel, krijg ik een klein patroon waarmee je ahw vertical blinds kunt maken. Dus een verticale balk wit en dan een verticale balk zwart/voorgrondkleur en dan weer wit enz.... De rectangular to polar filter maakt dan van de verticale balken inderdaad een zon.
          Inderdaad, zo lukt het, de 'balken' zijn echter altijd zwart, ongeacht mijn voorgrondkleur, hoe stel je dat dan in?

Sorry voor de domme vragen hé

Greetz,
          Peeke
          ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Als ik op voorhand mijn voorgrondkleur als rood instel, krijg ik rode en witte balken.

Nu, je kan met uw layer styles ook achteraf vb een color overlay doen.
            Een beetje mee spelen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht

Ik ben eigenlijk eerder benieuwd hoe je die regenbogen hebt gemaakt?
              Een gelijkaardig truukje?
              Voor die regenbogen teken ik 1 lijn(1 kleur) van de boog. Dan duplicate ik die lijn en rotate ik ze en zet ze onder elkaar.

- open document 20x20cm
              - ik maak een nieuwe layer aan en zorg ervoor dat ik deze selecteer!
              - met de pen tool teken ik een gebogen lijn
              - ik selecteer de brushtool en rechtsboven open ik de brush menu(brushes)
              - ik selecteer een harde basis brush van 28px maar zet onderaan dit venster de spacing op 1%

- links bovenaan in het zelfde venster kies ik shape dynamics
              - ik zorg dat de size jitter,angle jitter, roundness jitter op 0% staat
              - bij size jitter zet ik de control op fade, geef het getal 400 in en kies voor 10% minimum diameter(afhankelijk van de grootte van het document moet je hiermee spelen)

- nu selecteer ik terug de pentool
              - klik rechtermuisknop en kies stroke path
              - als tool neem ik brush en klik op ok
              - rechter muisknop en delete path kiezen en voila

Nu kan je met de blending options je kleur en al de rest aanpassen en voor een regenboog duplicate de layer rotate ze een beetje zodanig dat alles uit 1 punt vertrekt als je ze onder elkaar zet

Comment

Eerste twee vind ik super
                Eerste model staat mooi in het decor
                Op de tweede foto is het 3D effect goed geslaagd. Ik bedoel alsof de verf echt langs het model werd gesmeten. Wel zou ik rechts op de huid (onder T shirt) de 'verf-schaduw' wegwerken. Dus de verflijn laten stoppen op het T shirt.
                De derde foto vind ik het minst. Het model lijkt aan de muur geplakt en het model ziet er te weinig 'funky' uit volgens de achtergrond.

Maar enkel kritiek om mijn mening duidelijk te maken. Laat het duidelijk zijn dat ik jullie werk meesterlijk vind.
                WICKED WIKKE

Comment

Bedankt voor de heel duidelijke uitleg, sweetbeat. Thx!

Comment

Wauw! Ik ben fan! Knappe foto´s en dito bewerking! En tof dat je hier wat uitleg plaatst
                    http://blackletterday.wordpress.com

Comment

geweldige fotos de2 de vind ik best maar die met die grote lekstok op uw site vind ik echt supper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonfreak Bekijk bericht
                        geweldige fotos de2 de vind ik best maar die met die grote lekstok op uw site vind ik echt supper
                        ah bedankt en ja die met die lekstok was het communiekaartje van marjolein. die heb ik een eind geleden gemaakt ik ben er fier op maar met alles wat ik ondertussen geleerd heb zou ik hem wel beter kunnen afwerken.

Comment

Wauw je site ziet er al even perfect uit als je foto's
                          Duidelijk iemand met nog veel méér in zijn mars !
                          Ik kijk al uit naar méééééééééééééééééééééér !
                          WICKED WIKKE

Comment

ik wacht op Pablo zijn foto's

Comment

Working...
                            X