Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pasfoto

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• pasfoto

Tsja wellicht voor velen een lachwekkende vraag, maar ik kom er toch niet uit.
    Ik wil graag een pasfoto maken en op dat formaat afdrukken (3,5 x 4,5cm). Het maken gaat goed alleen bij het verkleinen (photoshop 5)wordt de afdruk wazig, terwijl op normaal formaat alles prima is.
    Wie heeft de gouden tip?
    groeten John
    Groeten John
    Canon G2

Is het wazig op beeld, of als je print?

Comment

Wanneer ik hem af laat drukken bij de centrale is de print wazig. Net als op het beeld!
      Ik heb de pasfoto's nu op 600 dpi gezet, maar krijg het formaat niet op 3,5 x 4,5.
      Groeten John
      Canon G2

Comment

bij de verkleinig treedt nu wel enigszins wat wazigheid op (daarom dat meestal nog een lichte unsharp mask wordt toegepast), maar om nu te zeggen dat dit een foto naar de filistijnen helpt, nee. Verkleinen is overigens beter dan vergroten.

als je bronfoto nu wazig geweest, ok, maar nu plaats je me (ons?) voor een raadsel.

werkwijze lijkt me dat je eerst een selectiekader maakt en de daarbij aangeeft dat de 'fixed aspect ratio' op 35x45 staat. Zo ben je zeker dat de kader de juiste verhoudingen heeft.
        Selecteer je beeld en crop.

Nu ga je naar Image>Image Size.
        zorg ervoor dat je Resolution op 300 staat. of 200 (is wel minimum)

* vertrek je van 72 (standaard voor digicams), vink dan 'resample image' uit en tik '300'. vink 'resample image' terug aan.

zet width op 3,5 cm, de hoogte springt normaal gezien mee (indien niet, vink 'constrain proportions' aan).

doe eventueel nog een USM (filter>sharpen>unsharp mask> 75-1.0-3)
        select all (Ctrl-A) en copy (ctrl-c)

open nieuw bestand, 15x10cm, 1800x1200pixels, zelfde dpi-waarde (ook hier: tussen 200 en 300, best 300)

Paste (Ctrl-V) en je foto staat met de juiste formaat in een 15x10.
        kopieer de laag en verspreid de foto nog wat en je kan meerdere foto's op één afdruk plaatsen.. tot 8 stuks als ik goed kan tellen.

en nu opsturen naar een fotolabo naar keuze..

ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Working...
        X