Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwembad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zwembad

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
    Ik geloof je op je woord, een topprestatie van jewelste moet ik zeggen

Graag zou ik willen weten hoe jij de volgende zaken dan gefikst hebt, hoeft niet in details maar in grote lijnen:

De man op startblok 3 bv, die heeft zijn rechterarm naar beneden gebogen en op de bewerkte naar boven, tevens zie je meer gezicht van hem en de onderste rand van zijn zwembroek.

Zo zijn er tal van details die ik niet kan begrijpen over de hele foto genomen.
    Je kan zijn gezicht er toch niet bijclonen als je maar één foto hebt?
    De man op startblok 3 is op de bewerkte versie op startblok 4 gezet.
    De man op startblok 3 is dezelfde als diegene op startblok 1. Alleen is hij wat 'aangepast', zodat hij er iets anders zou uitzien dan de eerste.
    Ik heb de romp wat gebogen (vandaar dat je minder zwembroek ziet), uitdrukking gezicht is wat veranderd (liquify tool), brilletje en zwemmuts ook (kloonstempel), en zo zijn er nog wel wat wijzigingen die maken dat hij er net niet hetzelfde uitziet.

De grootste fout, vind ik, is het perspectief die niet meer volledig klopt. Normaal zou je de derde man méér in zijaanzicht moeten zien, want nu heeft hij hetzelfde perspectief als de eerste, wat in realiteit niet kan eigenlijk.
    Het probleem was, dat ik onmogelijk alle zwemmers op rij kon plaatsen, zoals op het origineel. Dit i.v.m de scherptediepte: de 5de zwemmer haalde niet meer de nodige scherpte.
    Met een dag méér werk, was het perspectiefprobleem op te lossen, maar die had ik niet.

Trouwens een gezicht bijklonen als je maar één foto hebt, is niet zo'n onoverkomelijk probleem. Het wordt pas 'moeilijk' als je géén foto hebt.

Comment

Dat is op z'n minst gezegd netjes gedaan... om maar van een understatement te spreken
      Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Petje af Maniac

Wat betrefd dat zijaanzicht is begrijpelijk, maar je ziet het pas als je het weet.
        Bedankt voor de uitleg, die heel interessant is.

Gr Kees
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
          ...KNIP...
          De grootste fout, vind ik, is het perspectief die niet meer volledig klopt. ...KNIP...
          Dat nemen we je niet kwalijk hoor Super bewerking!!!
          Groetjes, Damiaan.
          Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Dit is heel knap gedaan !!! woh

Hier kruipen heel wat uurtjes werk in !! ( en geduld )

Ik bewerk ook heel wat foto's ( retouching , van 2 foto's 1 mooie maken enz... ) ik weet wat werk hierin kruipt .
            is het omdat ikzelf dit soort werk ook graag doe dat ik mss ga muggenziften , ik hoop dat je het me ni kwalijk neemt maar ik zi nog een schim op achtergrond van de startblokken achteraan ( zie groene cirkel
            en de muur achteraan heeft de neiging hol te worden.

groetjes

ps knap werk !!!

Last edited by sorvats; 11 mei 2007, 07:51.
            Nikon D70 nikkor 18-70 mm
            , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

Comment

gij zot hoe lang ben je hier wel niet aan bezig geweest? is echt knap gedaan maar toch stel ik mij de vraag of je die foto dan niet perfecter kon trekken?eventueel op een andere locatie?

Comment

Zelden een zwembad gezien met 9 startblokken. Maar ik vind het een grandioze bewerking. En het aantal startblokken icm met de afstand van elkaar (wat natuurlijk te dichtbij is om te kunnen zwemmen) icm met die jongen in kleding maakt het plaatje compleet voor mij. Mooie felle kleur blauw gekozen trouwens. Mischien had ik wel het trapetje iets meer trap gemaakt of weg gehaald.

Er zijn heus wel wat op en aanmerkingen te vinden maar die personen mogen hun eigen versie uploaden, zullen we daar eens op schieten.

En dat straks op 20m2. Post je ook een foto als hij af is en hangt?
                Word hij tijdelijk opgehangen of is het voor langere tijd.

Comment

Er zijn heus wel wat op en aanmerkingen te vinden maar die personen mogen hun eigen versie uploaden, zullen we daar eens op schieten.

Hoi Jimbo_r , dit is geen kritiek dat ik gegeven heb hoor !!!!

ik wilde alleen maar helpen om het NOG perfecter te maken
                  Nikon D70 nikkor 18-70 mm
                  , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

Comment

@sorvats,
                    Was niet naar jou bedoeld hoor Sorvats, ik vind jou opmerking heel terecht. Het gaf aan dat je de foto goed bestudeert had. Als je dan ook nog bedenkt dat het nu mischien een klein hoekje is van 5cm2 waar jij het over hebt maar straks 1m2 waarbij het dan wel een storend element zou kunnen zijn....

Ik doelde met mijn reactie erop als compliment dat dit resultaat door vele niet te evenaren is (zeker niet door mij). Geen een foto of bewerking is perfect, er is altijd wel wat op te merken. Ik had zelf ook wat opmerkingen, dan moest ik zelf ook een versie uploaden.

We kunnen allemaal wel zeggen hoe mooi het is maar daar heeft maniac ook niets aan. Had hij hem net zo goed niet kunnen posten.

Sorry als het verkeerd overkwam.

Comment

Iedereen bedankt voor de reacties.

@ sweetbeat:
                      Foto was bestaande foto, en op een andere locatie fotograferen?
                      Bij mijn weten staan die startblokken overal op gelijke afstanden van elkaar. En daar zat nu net het probleem. De afstand tussen was te ver.
                      En vlug een zwembad omtoveren tot 'studio' was geen optie.

@ Jimbo R:
                      Deze campagne bestond uit verschillende foto's (niet allemaal zo complex om te retoucheren). En deze dateert alweer van een tijdje geleden.
                      UIt respect voor opdrachtgevers kan ik moeilijk foto's posten, die nog 'warm' zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
                      Meestal volg ik trouwens niet op wat allemaal met mijn werk gebeurt. Reclame is zo onreeel van voorbijgaande aard. Ja, op het moment zelf (tijdens het werk) ben ik 100% geconcentreerd, de dag erna ben je nog even euforisch, maar nadien...voorbij.

@ Sorvats:
                      Deze retouche was bedoeld als baanaffiche, dus niemand heeft waarschijnlijk stil gestaan bij deze, overigens terechte, opmerkingen.
                      Mocht dit voor drukwerk magazine bv zijn, dan wordt dit een ander verhaal.
                      Nu heb ik er 3 dagen aan bezig geweest, dan zou het nog wat langer geweest zijn.
                      Ik moet erbij zeggen, ALS ik het al zou gezien hebben. Zélf zie ik ook de fouten bij andere gedrukte advertenties en dits meer.

Nobody's perfect, zeggen ze toch.

Comment

Mooie foto maar wel een beetje saai hoor.

Die meneer in dat oranje truitje staat erbij alsof hij in slaap valt.
                        juist hij moet meer expressie tonen,zet hem desnoods een pruik op,of een rode feestneus. En zijn kleding is wel erg jaren tachtig. Dit kan toch veel beter ?

De foto is nu net zoals een lekkere taart zonder versiering.Hopelijk verandert u er nog iets aan.

respect voor de technische uitvoering.Klasse !
                        ...zonder camera maak je de beste foto's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert. Bekijk bericht

respect voor de technische uitvoering.Klasse !
                          Dit is dan ook het deel waar ik verantwoordelijk voor was.

Styling, ontwerp, fotografie en de rest is de verantwoordelijkheid van het reclamebureau.
                          Je moet het maar eens proberen, uw model een rode neus opzetten, wat andere kleren aantrekken, enz. om het allemaal wat ludieker te maken.

Ze zullen u graag zien komen...en nog liever zien gaan!

Comment

Ik begrijp u volledig.

Post u in ieder geval nog een foto van het uiteindelijke resultaat,want ik ben reuze benieuwd hoe uw werk er op locatie zal uit zien.

Nogmaals ,Chapeau !
                            ...zonder camera maak je de beste foto's...

Comment

Knap werk . Zo kennen we je hé .

Comment

Erg knap! Private Company reclame?
                                Monkey business
                                [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

Comment

Working...
                                X