Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PSE 4 Nabewerking

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PSE 4 Nabewerking

Als een foto éénmaal bewerkt is geweest, en opgeslagen als een JPG,
    is het dan nog mogelijk om die foto later eens terug op te roepen, en bijvoorbeeld het kleur van het kader te veranderen, of het lettertype te veranderen? Of moet gewoon alles opnieuw gebeuren?

Re: PSE 4 Nabewerking

Hmm, hangt af wat je wil veranderen, als je kleuren en zo wilt veranderen gaat het nog, maar als je tekst hebt...tja , ik snap wel dat je in jpg wilt werken, snel en vlot...(met tekst moet je bijvoorbeeld alles stempelen en dan opnieuw typen)

Ik vind het gemakkelijker als je werkt in psd of tiff om dan alle bewerkingen uit te voeren en saven naar jpg of tiff layerless.

Zo behoud je alle mogelijkheden tot correcties en veranderingen.
    Heb je gewoon twee bestanden van dezelfde foto, en geloof me vroeger werkte ik ook enkel in jpg, maar na een paar keer serieus vloeken heb ik dit toch afgeleerd !

Comment

Opslaan als TIFF of PSD, JPEG enkel (tijdelijk) generen als je die nodig hebt
      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Dus, als ik goed begrepen heb, is het een aanrader om in PSD op te slaan.
        Maar is dit bestand dan niet véél groter, en...ik zie geen voorbeeldfoto?

Comment

PSD is idd veel groter, en windows heeft veel meer tijd nodig om er een preview van te maken (maakt windows thumbs van psd bestanden? ik zit op OSX)

je moet deze twee dingen afwegen, ofwel verlies van kwaliteit en tijd met jpg ofwel verlies van tijd maar zonder verlies van kwaliteit met psd

Maar geloof me eens je het verschil voelt tussen werken met psd en jpg zal je niet meer terug willen naar enkel jpg.

Comment

Message understood! Wordt dus vanaf nu PSD.
            Bedankt.

Comment

Working...
            X