Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan iemand me helpen aub...mss een amateuristisch vraagje maar...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kan iemand me helpen aub...mss een amateuristisch vraagje maar...

wnn je een foto bewerkt om bv een mooie collage te maken voor een huwelijksfoto ofzo en je deze opslaat dan verliest deze kwaliteit, zelf een canon eos 350d gebruikt maar wnn ik in het programma photo collage werk en een mooie bewerking uitvoer bv kaders enzo en erna deze opsla en deze wil ontwikkelen merk ik dat de pixels vele lager liggen dus kan ik er geen poster of vergroting meer mee maken....dringend hulp gevraagd het is eigenlijk voor iets belangrijks...ik zou het enorm apprecieeren...iemand die me kan helpen?? en al met dit programma heeft gewerkt?

Re: Kan iemand me helpen aub...mss een amateuristisch vraagje maar...

Ken het programma zelf niet, maar heeft het misschien te maken met de mate van compressie bij opslaan ?

Als je je bewerkte afbeelding gaat opslaan als Jpeg heb je meestal een keuzemogelijkheid om de mate van compressie in te stellen.

Kies hierbij altijd de beste kwaliteit (minste compressie, toch zeker wanneer je prints wil maken).

Je bestand is dan wel groter, maar de kwaliteit blijft min of meer behouden.

Min of meer omdat je bij elke opslag van een Jpeg altijd een minimum aan kwaliteit verliest, maar bij minimale compressie is dat nauwelijks zichtbaar.

Grt,

Comment

Klopt, je slaat best op als tif met lzw compressie.
      Deze compressie is lossless maw er gaat niets van de kwaliteit verloren.

Comment

dank jullie wel ik heb de oplossing gevonden dikke zoen

Comment

Working...
        X