Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonsondergang toevoegen / Bike Battle

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zonsondergang toevoegen

Klopt, het is een soort anti aliasing, maar als je zelf onderdelen toevoegt, zul je dit zelf moeten maken. De onscherpte is niet veel pixels maar enkele pixels dik.
    Last edited by Peije; 31 maart 2007, 09:46.
    Photoshop en The Gimp voor beginners

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peije Bekijk bericht
      Klopt, het is een soort anti aliasing, maar als je zelf onderdelen toevoegt, zul je dit zelf moeten maken. De onscherpte is niet veel pixels maar enkele pixels dik.
      Het leuke van blendmodi is dat deze de pixels zelf blenden (op de één of andere manier afh van de modus). Multiply vb reageert alsof je twee images over elkaar drukt.

Comment

Multiply heeft soms wat bij effecten, maar het klopt dat de overgang makkelijker wordt gemaakt... Zeker als de tinten van voor en achtergrond bij elkaar in de buurt zitten.... Daarom zou ik in dit geval eerder kiezen voor normal. Daarnaast kun je nog kiezen om in layer style blend if te gebruiken en daarmee de randjes vager te maken Maar omdat zowel voor als achtergrond veel verschillende tinten hebben blijf je veel manueel werk houden....

Comment

Ik vind de multiply wel beter.
          Kleine zaken zoals de achteruitkijkspiegel gaan anders de mist/zonsondergang in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
            Ik vind de multiply wel beter.
            Kleine zaken zoals de achteruitkijkspiegel gaan anders de mist/zonsondergang in.

zeer geslaagd !!

ben zelf aan het shoppen geweest maar is nog moeilijk om een echt realistisch beeld te vormen maar deze komt heel sterk in de buurt, volgens mij PSG good job !

Comment

PSG, Ziet er goed uit !!!

Comment

Omdat de zon aan de achterkant vd motor staat dacht ik dat er wat schaduw aan deze zijde zou moeten zijn om het nog realistischer te maken.
                De omtrek vd motor heb ik ook nog wat donkerder gemaakt omdat deze eigelijk backlit is.

Last edited by RUPSELKOPKE; 1 april 2007, 21:13.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Zo geraken we er stilaan wel he.

Comment

RUPSELKOPKE is duidelijk reeds vetrouwd met het maken van een gelijkaardig shoppie (^_^)

k'was zelf ook geraakt tot het toevoegen van de oranje/rode -achtige waas aan het geheel, maar was verder nog niet geraakt ...

Keep Up The Good Work @ PSG & RUPSELKOPKE

*hoe heb je juist die shaduw eraan kunnen toevoegen ?

Iemand die dit werkje, er nog beter kan laten uit zien ?

Ps : khad hem graag nog wat scherper gemaakt iemand enige tips / ervaringen ?

Alvast dank voor de zeer snelle reactie op dit forum !
                    Last edited by blazingsvbiker; 2 april 2007, 09:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazingsvbiker Bekijk bericht
                      Ps : khad hem graag nog wat scherper gemaakt iemand enige tips / ervaringen ?
                      Verscherpen doe je typisch met een filter die ze "unsharp mask" noemen.
                      Doe dat helemaal op het laatst aangezien het een destructieve handeling is (tenzij je de cs3 beta gebruikt).
                      Je vindt heel wat info over verscherping hier op het forum.

Voor een schaduw ga je typisch een copij van de moto roteren en transformeren; de kleur eruit halen, gradueel blurren en opacity verminderen. Maar ik laat de uitleg aan RUPSELKOPKE.

Comment

[QUOTE=blazingsvbiker;1351619]RUPSELKOPKE is duidelijk reeds vetrouwd met het maken van een gelijkaardig shoppie (^_^)

Keep Up The Good Work @ PSG & RUPSELKOPKE

*hoe heb je juist die shaduw eraan kunnen toevoegen ?

Ik heb enkel met de burn tool wat schaduw bijgezet...als je de delen die effectief de ondergrond raken ( banden en motorsteun)net iets donkerder maakt lijkt het alsof het echt een schaduw is. De richting van de schaduw moet zowat overeenkomen met de lichtbron erachter.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Mag het ook een ander zonnetje zijn?

Comment

PS-guest dat is een heel mooie compositie

zeer geslaagd, schaduw effect komt mooi over vind ik!

wel enkel had ik graag de moto wat zuiverder / scherperder gehad op de foto

iemand enige idee hoe we dit best kunnen oplossen ?
                            of is deze niet meer beter te krijgen wat denken jullie?

Keep up the good work !

Comment

Nog maar eens terug naar het begin.

Comment

Hartverwarmend, wat een creativiteit hier tentoongespreid wordt
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X