Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

handig een collage maken?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• handig een collage maken?

Ik wil ongeveer twintig portretjes plaatsen in een foto. De portretjes wil ik graag vloeiend laten overlopen in de achtergrondfoto.

Weet iemand of er een programma is dat dit eenvoudig uitvoert met maskers.

Of anders...

Welke mogelijkheden zijn er in photoshop om met zo min mogelijk handelingen dit voor elkaar te krijgen. Ik moet er namelijk niet aan denken dat ik per portretfoto -dus 20x in totaal- vloeiende overgangen zit te maken.

Gr. Robert

Re: handig een collage maken?

Automatisch weet ik niet maar dit is wel een mooie methode: http://www.crystalzone.nl/html/photo...menvoegen.html
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rzwart2 Bekijk bericht
      Welke mogelijkheden zijn er in photoshop om met zo min mogelijk handelingen dit voor elkaar te krijgen.
      Zoals gewoonlijk: Actions & Scripting

Als de foto's niet in elkaar moeten verlopen, maar enkel individueel in de achtergrond, dan vermoed ik uit ervaring dat dat "geen probleem" kan zijn.

Als deze foto's allemaal hetzelfde formaat hebben, dan zal dat mogelijk met actions alleen kunnen. Moet je formaten aan elkaar gaan aanpassen, dan kan daar idealiter al snel scripting bijkomen.

Je hebt wel minstens een goede kennis van Actions nodig (er is meer mee mogelijk dan je denkt, maar het ligt niet altijd voor de hand), een vernuftige geest, en toch wel behoorlijk wat tijd. Er is natuurlijk wel een Big Payoff achteraf

Comment

De handeling van crytalzone is te omvangrijk voor mij. Ik moet vele portretfoto's in een andere foto plaatsen. Ik kan aardig met actions werken en die vervolgens batchen, maar dan ben ik nu nog op zoek naar een soort masker dat ik telkens op iedere foto kan plaatsen waar ik een overloop wil creeren naar de achtergrond.
        Stel ik maak een mooi masker, hoe sla ik die dan op dat ik 'm vervolgens in een action en batch op meerdere foto's kan toepassen?

Comment

Als dat een masker zonder gebruik van brushes is en actioneerbaar, dan zou ik dat opnemen in de action.

Wanneer ik dit soort gedoe maak, dan gebruik ik geen batch bewerkingen, maar doe alles in actions (en scripts) zelf, werkende met subactions, zodat het één druk op de knop is.

Het nadeel is dat je design vastligt, bv voor 20 foto's in een bepaalde layout, (of een veelvoud van rijen, dan kan je gewoon croppen of stopt de action mss als de layers op zijn).

Idealiter zou je mss een script kunnen maken dat de layers telt en x aantal maal de subactie aanroept die een masker legt edm., maar dan ben je als scripting semi-leek soms een aantal dagen kwijt eer je dat perfect lopen hebt

Als je wél een masker met brushes wil maken, dan kan je dat toch bewaren als zw/w afbeelding en bv met die subaction op je foto's aanbrengen als masker. Het masker zou ik eerst als channel in mijn document zetten, zodat ik het daar even kan oppikken voor de subaction.

Als je toch met het batch commando wil werken, dan heb ik er niet zozeer zicht op in dit geval. Dat is wel goed als je eerst je foto's wil voorbewerken.
          Last edited by maGuy; 18 februari 2007, 02:32.

Comment

Working...
          X