Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto omzetten en nadien in Illustrator zelf overtekenen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto omzetten en nadien in Illustrator zelf overtekenen

Ik kon mijn titel van dit topic moeilijk anders formuleren, maar daardoor weten jullie wss nog niet wat de bedoeling is.

Ik ben een fervent fan van een bepaald voetbalspeler, nu, zouden wij graag een spandoek ontwerpen van 180*120 cm. En deze laten drukken op vlaggenstof. Dit is mogelijk, ...

Maar, ik zou graag een foto van de speler op zich op de doek brengen (in illustrator), maar echter, foto's die ik trok zijn uiteraard te klein, waardoor ik begon te denken, ...

Kan ik de foto, dus het hoofd van de speler niet op een of andere manier bewerken in photoshop zodat ik hem in Illustrator ruw kan overnemen, ...?

Ik dacht door een 50% drempel bmp te maken, ... maar dan is het nog vrij moeilijk, ...
    Ik wil het hoofd niet zo gedetailleerd, maar wel zo dat er zwarte vlekken onstaan op wit, dus iets dat op volgende foto lijkt ... maar dan nog duidelijker, dus niet zo van die puntjes, maar echt afgelijnde delen, ...

Zodat ik de foto in Illustrator kan inhalen, en deze kan overtekenen, met vlakken, zodat ik in feite het hoofd helemaal zelf bij mekaar construeer, waarna ik op het einde de delen groepeer en het hoofd zo groot kan maken als nodig. Met een vector geen probleem, maar een resolutionair bestand, zoals de foto er 1 is, kom ik zover niet natuurlijk ....

Graag jullie meningen, of hoe zouden jullie dit aanpakken? Het zijn dus maar delen, maar uiteindelijk zullen die delen het gezicht wel herkenbaar maken van de speler ...

Ik dank jullie, ...

Re: Foto omzetten en nadien in Illustrator zelf overtekenen

Heb net een privebericht gemaild.
    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Mendel, dat prive bericht is nog niet hier, ...
      Het is niet de foto die je nu ziet hoor ...
      Maar het is wel het principe ...

Ik heb idd illustrator cs2 denk ik hoe kan ik het anders doen, mss kan u het ff laten weten?
      Ik hou mijn prive berichten in de gaten alvast.

Dank

Comment

Niemand die mij hierbij kan helpen om uit te leggen hoe ik best te werk ga? Mendel, jammer dat je niet meer antwoord op mijn pb, ik wil het heus zelf proberen en niet meteen gaan betalen hoor, ...

Daarom post ik het ook op dit forum, ...

Comment

Ik denk da ge da wel kunt verkrijge me ne filter "posterize" ofzoiets...
          Of anders eventueel het contrast verhogen tot je kleurvakken bekomt.
          Maar als je dit dan gaat vectorizen in illustrator, ga je een vector tekening krijgen hé... Dit zal je wel merken op de op de afdruk dat het geen echte foto is, tenzij jij zo goed met illustrator kan werken dat je perfecte kleurovergangen kan maken die niet meer te zien zijn bij afdrukken
          nikon D40 + nikkor 18-55mm + sigma 50-150mm f2.8 + SB-600

Comment

Kun je met deze je doel bereiken?

Comment

Beste,

experimenteer eens in illustrator met de functie live trace!

importeer je foto, klik de opties van live trace aan en selecteer bv. Black & white logo, daarna klik je op expand en je hebt een vectorieel beeld dat je zo groot kunt opblazen als je wilt!

zo hoef je niets over te tekenen!

Is dit wat je bedoeld?

Groetjes
              Canon eos350D - 50mm/1.8 - 60 mm macro - 17-40L

Comment

tnx voor reacties,
                Ik ga ze ne keer allemaal testen de voorstellen

mvg

Comment

Ik zou zeker ook eens piepen bij het materiaal dat je op volgende plaatsen kan vinden. 't Is wat dieper uitgewerkt, maar de basis kan je er ook wel uithalen:

Liechtenstein style portretten:

Julian Opie style portretten:

Die photojojo site is overigens een bron voor veel fotografisch plezier. Je kan je er gratis inschrijven en je ontvangt ongeveer wekelijks een nieuwe tip.
                  Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Working...
                  X