Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Man stapt uit foto.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Man stapt uit foto.

Na enkele uurtjes photoshoppen vroeg ik me af wat de meningen over deze foto zijn.

Groeten Jan.

Hierstaat een gedetailleerdere versie.
    Last edited by Jan Bon Jr; 22 december 2006, 10:51. Reden: Detail toegevoegd
    Fuji Q1

Re: Man stapt uit foto.

erg goed gedaan
    Olympus E-500 & E-510 (kit 14-45)(kit 40-150)(50/f1.8) ...

Comment

Knap gedaan, mooie bewerking!
      Een klein "minpuntje" ... de foto waar Frans V. uit de foto stapt komt roder over dan de andere Fransen (en Magdas) ...

Een collega van Frans?
      Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
      http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

Comment

Inderdaad, heel leuk. Goed

Enkele detailtjes (maar da's weer mij )

1) Jammer dat de "uitgestapte" Frans naar beneden kijkt
        2) De schaduw vd "uitgestapte" Frans lijkt me niet juist.
        Volgens dat ik het perspectief zie en van waar het licht +- lijkt te komen lijkt het me alsof de schaduw van de zakken die hij draagt verkeerd is.
        Het lijkt mij alsof Frans de zakken naast zich draagt en dat zodus de schaduw vd zakken eigenlijk tussen z'n benen zou moeten vallen ipv ervoor en erachter.

(maar dit is natuurlijk vitten , voor het overige )
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Als ik eerlijk mag zijn, kan het me minder bekoren als algemene compositie hoewel ik wel potentieel zie in uw technische capaciteiten.
          De schaduw van de man vind ik vb heel goed gedaan.

Maar het komt mij niet over als een geheel en schiet daar zijn doel voorbij.
          Het zijn voor mij eerder losse elementen die samen zijn geplaatst. Ook de plaatsing van de elementen zou ik anders aanpakken.

Ook eerder goedkope effecten als een pagecurl kunnen mij niet plezieren, sorry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken Bekijk bericht
            Ook eerder goedkope effecten als een pagecurl kunnen mij niet plezieren, sorry.
            Ik wil jou dit nog zien doen met een pagecurl!!
            Ondanks de schaduw die niet klopt en het kleurverschil van 'Frans' vind ik dit toch PhotoShop-werk waar verder weinig op aan te merken is, je bent duidelijk geen 'rookie', er komen hier wel andere dingen de revue gepasseert!
            Mooi geheel...

Comment

Bedankt alvast voor de reacties.

Er zitten inderdaad opmerkingen tussen waar ik zo nog niet over nagedacht had. Gelijk de schaduwen van die zakken.
              Ik heb de uitgestapte Frans opzettellijk een andere witbalans meegegeven omdat hij zogezegd door 'studiolicht' verlicht wordt en op die andere door daglicht.
              De hele afbeelding is gegroeid tot wat het nu is, toen ik die foto's nam was het niet de bedoeling om dit te maken.
              De kromming van het doek is met image warp gedaan ipv page curl. Als ik dat gewoon recht had gelaten komt het veel minder 3D over.

Beste groeten!
              Fuji Q1

Comment

Een collega van Frans?
                Inderdaad, zijn bekendheid kent zelfs op het internet geen grenzen!
                Fuji Q1

Comment

Knap hoor, inderdaad jammer van de krampachtige pose van de man die uit de foto stapt.

Comment

Hij ging die dag op pensioen, en hij droeg letterlijk kilo's taarten. Je zou voor minder.
                    Fuji Q1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
                      Ik wil jou dit nog zien doen met een pagecurl!!
                      Ge moet niet uit uw sloffen vliegen en page curl moet je niet zo letterlijk nemen. Ne mens wordt hier altijd direct op zijn woorden gepakt zulle.
                      Page curl, warp whatever, mij kan het niet overtuigen en da's mijn volste recht.
                      Dat hij geen rookie is heb ik zelf aangegeven, vandaar dat ik ook wat strenger ben in mijn oordeel. De bemerkingen zijn constructief bedoeld.

Comment

Daar moet wat tijd ingekropen zijn.
                        Hoedje af voor deze photoshopped foto.
                        Alleen positieve opmerkingen hier voor het resultaat.
                        The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

Beste stefken,

ik begrijp u volledig, en daarom post ik dit ook! Om bij te leren, zonder kritiek zou je toch steeds ter plaatse blijven trappelen he . Hoe zou ik de compositie kunnen verbeteren? Of dat doek beter maken?
                          Het was ook niet echt mijn bedoeling om een realistische weergave te maken.
                          Fuji Q1

Comment

Wat is uw benadering/concept Jan?
                            Waar wil je naartoe?

Comment

Ondanks de kleine tekortkomingen zoals de schaduw van de pakjes vind ik dit een super bewerking die tot navolging strekt. De inbricatie van elementen vanaf diverse opnames in één geheel is subliem en het uitstappen uit het beeld naar de projectiezaal is de kers op de taart.
                              De kromming van het doek creëert de perfecte 3D impressie en de grote zwarte leegte links en boven brengt me helemaal in de bioscoopzaal-sfeer.
                              Ik raad iedereen aan naar de gedetailleerde versie te kijken om de algemene indruk van 3D nog dieper te ondergaan.
                              Ik weet niet of deze in de HOF komt maar ik heb er voor mezelf een copietje van opgeslagen om nader te bestuderen en te genieten. Waarvoor dank aan Jan Bon Jr.

Henri
                              Last edited by kodachrome; 22 december 2006, 20:22.
                              lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
                              X