Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
zilver in de spuit is niet haalbaar, of toch moeilijk. Je kunt een effect creëren dat er wat op lijkt, maar de airbrush een zilver kleur krijgen gaat niet, omdat zilver geen kleur is maar een metaal. Om het te imiteren in cmyk gebruik je een gradatie van het zwart, zo'n 30% bijvoorbeeld. Zilver blinkt en om dit te bekomen moet je gaan spelen met gloed (layer styles) enzo nadat je uw grijs hebt 'geairbrushed'... Maar zilver op zich airbrushen is moeilijk.
Metalisé kan wel iets beter, naar mijn mening gewoon door op je grijze ondergrond een lichte ruis te plaatsen met de filter 'ruis' (hoe kan het ook anders). Het blijft een effect die er gewoon op lijkt.
1. Maak zwarte achtergrond
2. Typ text 'SILVER' wit op zwarte achtergrond (in dit geval TrajanPro bold)
3. Dubbelklik in lagenpallet op deze tekstlaag. Vink aan; 'Bevel and emboss' en 'Contour'. Dubbelklik 'op Bevel and emboss' en kies de instellingen:
Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com
De enige manier om 'echt' zilver te bekomen op papier is je werk te laten drukken. Er zijn bepaalde pantone types die staan voor 'metal' achtig drukwerk. Als je die gebruikt tijdens je opmaak en het werk naar de drukker stuurt krijg je je werk in het echt zilver op papier terug. Probleem is echter dat je het op het scherm dus niet zo ziet. Tot zover wat het afdrukken van 'zilver' betreft. Soit er komt meer bij kijken dan dat alleen maar tis een begin.
bestaat er een kleur zilver of ghroom voor in de spuit ?
hoor het graag !
grt frank
Ik heb nog eens mijn 'spuiten' nagekeken, en er zit er wel een tussen die misschien zou kunnen dienen.
Bij het er perse gaan, heb ik net gemerkt dat ik er een verkeerde tekst heb opgezet. Bij een echte zilverdruk, zou mij dat geld kosten, nu gelukkig niet.
hallo zeg hoe krijgen jullie dit voor elkaar zeg !
ik moet er een stuk of 30 maken (verschillende) .
wil toch heel graag horen van @Mendel of @maniac hoe dit te maken is
(en of ik het ook kan).
@ruz ik wist helemaal niet dat er voor elk jaar iets was !
het moet wel chroom\zilver zijn omdat ze zo zijn!
bedankt voor jullie reactie
Comment