Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RIP fotocollage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RIP fotocollage

Een collega van me heeft onlangs haar zoon verloren in een auto-ongeval en zou graag een soort van fotocollage, poster,...,of iets dergelijks hebben met een serie foto's van hem in verwerkt.

Heeft er iemand van jullie zoiets al eens gemaakt? Of fotocollages van mensen in het algemeen. Kunnen jullie eventueel voorbeelden laten zien? Of tips geven hoe ik dit best zou aanpakken?

Voor die persoon is het iets belangrijks om het verlies mee te verwerken.

Alvast bedankt.
    GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Re: RIP fotocollage

't Is moeilijk om je hierin raad te geven.
    Over hoeveel foto's beschik je?
    Hoeveel foto's wens je in je collage in te voegen?

Probeer hier op het forum eens te zoeken naar 'collage'.
    Voorbeelden genoeg. Misschien is er wat inspiratie bij.

De collages die ze hier gebruikten voor communieprentjes,
    leveren voor jou waarschijnlijk ook goeie ideeën aan.

Succes met deze toch wel emotionele opdracht.

Comment

ik heb ongeveer een dozijn foto's van haar gekregen om te verwerken in de collage. dus we zijn nog een beetje aan het twijfelen over de grootte, 30-45 of 50-70....

ik weet dat er hier zeker al voorbeelden te vinden zijn van collage's en die ga ik zeker proberen te zoeken, maar ik wou via deze specifieke topic toch al iets meer info en tips verzamelen....
      GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Het beste lijkt mij dat je eerst de mooiste, of belangrijkste foto uitkiest.
        Die zet je dan ergens, groot genoeg, in het midden van je blad en daarrond plaats je dan de andere 11 foto's. Verschuiven kan je altijd.
        Daar bestaan geen vaste regels voor, maar je moet rekening houden met evenwicht in kleur en compositie.

Alles hangt af van de foto's, die je moet verwerken tot één geheel. Sommige foto's zal je moeten laten uitlopen (faden) in andere foto's, en andere net niet. Sommige zal je moeten bijsnijden enz...

Ik zou er zeker geen mengelmoes van maken: 1 centrale foto met daarrond de andere evenwaardige foto's.

Je kan de centrale foto ook bv in kleur laten, en de rest errond in zw-wit.

Comment

Er bestaat ook software om dat te doen, zoals o.a. www.lumapix.com.

Comment

Toen een vriendin enkele jaren geleden voor een jaar vertrok naar Bolivië hebben we voor haar als aandenken aan België een poster gemaakt door een heleboel foto's van al haar vrienden op 1 groot A3 formaat te plaatsen, zonder ruimte tussen de foto's (een collage maw). Verschillende formaten samengevoegd, zonder één centrale foto te gebruiken. Ik denk niet dat ik er fades of overgangen op heb geplaatst. Als je overgangen insteekt in combinatie met abrupte scheidingen wordt het een soepje denk ik. Het feit dat het zoveel foto's waren in 1 geheel was net het leuke er aan, je kunt blijven kijken en zoeken naar verschillende fotootjes. Ik heb het in Photoshop gemaakt en bij een drukker op posterpapier laten afdrukken.
            Ze heeft die poster dan aan de deur van haar slaapkamer in Bolivië gehangen. Ze was er erg dankbaar voor.

Het verhaal wil nu jammer genoeg wel dat die vriendin in juli op 21 jarige leeftijd is overleden.
            Op haar begrafenis stond die poster naast andere foto's van haarzelf. Nu hangt de poster bij haar ouders thuis aan de muur, die er op hun beurt ook erg veel aan hebben.

Zeker doen dus, is een erg mooi gebaar!
            http://kasper.photography & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
              Toen een vriendin enkele jaren geleden voor een jaar vertrok naar Bolivië hebben we voor haar als aandenken aan België een poster gemaakt door een heleboel foto's van al haar vrienden op 1 groot A3 formaat te plaatsen, zonder ruimte tussen de foto's (een collage maw). Verschillende formaten samengevoegd, zonder één centrale foto te gebruiken. Ik denk niet dat ik er fades of overgangen op heb geplaatst. Als je overgangen insteekt in combinatie met abrupte scheidingen wordt het een soepje denk ik. Het feit dat het zoveel foto's waren in 1 geheel was net het leuke er aan, je kunt blijven kijken en zoeken naar verschillende fotootjes. Ik heb het in Photoshop gemaakt en bij een drukker op posterpapier laten afdrukken.
              Ze heeft die poster dan aan de deur van haar slaapkamer in Bolivië gehangen. Ze was er erg dankbaar voor.

Het verhaal wil nu jammer genoeg wel dat die vriendin in juli op 21 jarige leeftijd is overleden.
              Op haar begrafenis stond die poster naast andere foto's van haarzelf. Nu hangt de poster bij haar ouders thuis aan de muur, die er op hun beurt ook erg veel aan hebben.

Zeker doen dus, is een erg mooi gebaar!
              Kan ik die collage van je ergens bekijken?
              GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Het is altijd mooi als je er een thema kan in verwerken, bijvoorbeeld de hobby van de overleden zoon. Subtiel als achtergrond voor de collage bijvoorbeeld.
                Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
                X