Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

witte lucht! vreselijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• witte lucht! vreselijk

Ik heb gisteren deze foto genomen in tegenlicht hierdoor heb ik de kiter al iets moeten op lichten vermits hij onderbelicht was.
    Helaas nu is de lucht helemaal wit! (origineel ook al niet veel beter )
    Hoe kan ik hier nog een beetje een interessante foto van maken.
    Ik zag een voorbeeld al eerder hier in soortgelijke opname, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

bedankt!!

Groeten Sensor

Re: witte lucht! vreselijk

Poepsimpel.
    Klik met het toverstafje (magic wand) op de achtergrond om die te selecteren.
    Daar kan je daar om het even welke achtergrond op plakken.

Noot: misschien met je een beetje feather/doezeling gebruiken en voor de achtergrond gebruik je best een aparte laag met een masker.
    Als dit je niets zegt, verwijs ik je graag naar uw photoshop handboek...
    Last edited by PSG; 18 november 2006, 09:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken Bekijk bericht
      Als dit je niets zegt, verwijs ik je graag naar uw photoshop handboek...
      Denk dat hij daar beter op feather zoekt dan op feature anders

Comment

ok ga ik ne keer proberen hé

thanks!
        Groeten Sensor

Comment

Ik heb even geprobeerd. Met meer werk wordt hij uiteraard beter

Comment

Niet goed gedaan, kijk maar eens tussen de benen van de surfer, de rand van de plank en zijn haren.....
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Vandaar de tekst die ik er boven heb gezet

Comment

Heel goede oefening.

Ja, haren zijn vaak heel moeilijk. Hier valt het heel goed mee maar een model met wapperende haren juist masken is een hele klus. Daar gebruik je dan andere technieken voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                  Niet goed gedaan, kijk maar eens tussen de benen van de surfer, de rand van de plank en zijn haren.....

Voor een leek (als ik) in Ps vind ik dit wauww!!
                  Bedankt!! het word tijd dat ik mij eens grondig ga verdiepen in PS.
                  Maar waar beginnen te leren? met lagen?

Bedankt Deg
                  Last edited by sensor; 19 november 2006, 11:40.
                  Groeten Sensor

Comment

Inderdaad best beginnen met lagen (layers) maar de beste manier om te oefenen zijn gewoon algemene tutorials maken (een beetje googlen). Zodat je de basis technieken en filters leert kennen. daarna is het gewoon zelf proberen en spelen.
                    ... see the ART not the TOOL ...

Comment

Ik heb alles nu snel met het toverstafje geselecteerd en dan krijg je inderdaad fouten. Voor die haren kan je waarschijnlijk beter met extraheren werken.

Comment

Wat baten kaars en bril....

Het is hier een paar dagen geleden nog voorgedaan met het veranderen van de te bleke lucht in een ander topic.

De manier om deze klus te klaren is NIET selecteren, ook geen pipet, feather of feature, of wat dan ook.

Je kiest je lucht of achtergrond die je wenst (lieftst een zo licht mogelijke).
                        Je plaatst hem op een aparte laag boven je surfer, en zet de modus op 'multiply - vermenigvuldigen'.
                        Daarna voeg je laagmasker toe aan deze lucht-laag, en met de kleur 'wit' gom je op deze laag in de surfer, zodat de orig kleur van de surfer opnieuw tevoorschijn komt.
                        Wil je hier per sé selecteren, wel doe het dan, maar ik selecteer zoiets niet. Enkel gommen met zachte gum.

Dit is 5 min werk, en je hebt geen problemen met haren en touwen selecteren.

Comment

Het is hier een paar dagen geleden nog voorgedaan met het veranderen van de te bleke lucht in een ander topic.
                          Tja, ik kan niet alles lezen, hè

Ik heb jouw methode geprobeerd en het is inderdaad veel gemakkelijker en sneller! Dankuwel !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht

De manier om deze klus te klaren is NIET selecteren, ook geen pipet, feather of feature, of wat dan ook.

Je kiest je lucht of achtergrond die je wenst (lieftst een zo licht mogelijke).
                            Je plaatst hem op een aparte laag boven je surfer, en zet de modus op 'multiply - vermenigvuldigen'.
                            Daarna voeg je laagmasker toe aan deze lucht-laag, en met de kleur 'wit' gom je op deze laag in de surfer, zodat de orig kleur van de surfer opnieuw tevoorschijn komt.
                            Wil je hier per sé selecteren, wel doe het dan, maar ik selecteer zoiets niet. Enkel gommen met zachte gum.

Dit is 5 min werk, en je hebt geen problemen met haren en touwen selecteren.
                            Bof bof,
                            Ik volg je wel hoor. Maar in dit geval was de zaak zo straight forward (hemel was compleet uitgebrand al ware het een blue screen) dat een magic wand hier ook wel kon. Met de juiste setting, volstaat 1 klik allicht. Kun je moeilijk veel werk noemen. Er is meer dan één manier om er te geraken.

Als de voorgrond complex is, da's een ander verhaal.
                            Last edited by PSG; 19 november 2006, 17:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken Bekijk bericht
                              Heel goede oefening.

Ja, haren zijn vaak heel moeilijk. Hier valt het heel goed mee maar een model met wapperende haren juist masken is een hele klus. Daar gebruik je dan andere technieken voor.

Ben erg benieuwd naar die technieken??
                              Kan je me wegwijs maken.

Chris

Comment

Working...
                              X