Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

collage maken met selecties van foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• collage maken met selecties van foto's

Hallo,
    Het is simpel om met rechthoekige en vierkante selecties van foto's een kaartje te maken (denk bvb. aan de aansichtkaarten waar verschillende zichten uit een streek opstaan). Maar ik zou graag weten hoe men zo een kaartje kan maken waar selecties opstaan die bestaan uit bv. cirkels, gebogen lijnen enz... (dus meer in de vorm van een puzzel waar elk puzzelstukje uit een andere foto komt). Een beetje in de zin van volgende foto...

Kan iemand mij opweg helpen of weet er iemand hiervoor een tutorial staan ?

mvg,
    Geert

Re: collage maken met selecties van foto's

Hallo Geert,
    net zoals je een rechthoekige of vierkante selectie maakt, kan je ook het ovale selectiegereedschap gebruiken (shift toets ingedrukt houden voor perfecte cirkel), je selectie copieer je dan en plak je op een nieuwe laag,die je vanzelf een tranparante achtergrond geeft.
    dit doe je voor elk onderdeel, alle selecties kan je dan weer gaan samenvoegen tot de gewenste collage, over of onder elkaart schuiven kan door de lagen in het lagenpallet met de muis te verslepen
    ik hoop dat dit een beetje helpt
    groetjes, Nina
    trotse eigenaar van een fuji S602Z
    Member of the Han Fan Clan
    http://ninasgallery.fotopic.net
    http://ninas--tutorials.fotopic.net

Comment

Hi Nina,

Bedankt om mij eens goed wakker te schudden !

Het was iets dat ik in een ver verleden zelf nog toepaste, maar door het al een hele tijd niet meer te gebruiken van Ps voor deze doeleinden was ik het al een beetje verleerd. Ik was het al veel ingewikkelder en moeilijker aan het maken.

Het kan toch zo simpel zijn.

Bedankt
      Geert

Comment

Slimmere variatie is om de selectie niet uit te knippen maar er een masker van te maken. Zo kan je het geheel ook gaan verschuiven of de foto in het masker steeds nog verplaatsen als je het linkicoontje afklikt naast het masker.
        Je zal ook meestal genoeg verborgen foto hebben dan om ev. foto's in mekaar te laten overvloeien.

Comment

Bedankt maguy,
          Ik ga met deze manier eens experimenteren. Lijkt me wel zeer nuttig.

mvg,
          Geert
          Last edited by geertvde; 20 november 2006, 22:35.

Comment

Ik ben nieuw hier en ik zou graag een collage leren maken met verschillende foto's aan elkaar geplakt maar ik weet niet hoe ik eraan moet beginnen, kan iemand me helpen?
            Ik heb paint shop pro 8

Comment

Working...
            X