Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergronden maken in photoshop CS2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Achtergronden maken in photoshop CS2

Mensen sinds kort ben ik bezig met photoshop,tot dus ver niet verder gekomen dan raw bewerking,en het onscherpmasker.
    Nu heb ik wat leuke portretfotos maar het is altijd de achtergrond die de boel verstoord(fotos van kleine kinderen je kent het wel)is het raadzaam om de achtergrond van die fotos te vervangen of niet zo ja is wit of zwart dan voldoende?
    En hoe maak je zo een achtergrond dat lukt mij nog steeds niet,mischien dat jullie mij daar een beetje mee kunnen helpen,het extraheren van het onderwerp lukt me nog net

Beankt hoor

Re: Achtergronden maken in photoshop CS2

Als je extractie een masker is, dan plak je toch eender wat onder die layer hé? (allez, anders eigenlijk ook).
    Dat kunnen foto's zijn, of doe eronder wat je wil met brushes, gradients, textures, .... Zet eronder bv eens een laag gevuld met wit en open dan eens de layer styles van die laag.

Die maskers zul je toch wel heel goed moeten doen, of een hopelijk groeiend kritisch oog zal het snel rommel vinden Het maskeren van haar ed. is nu niet direct het makkelijkste.

Als je de achtergrond al onscherp houdt bij de opname, kan het er dikwijls nog wel door met wat minder bijwerken.

Comment

Re: Achtergronden maken in photoshop CS2

Die extracties kosten vaak wel wat werk en met haren is het heel moeilijk om een goede selectie te maken.

Je kan best op het moment van fotograferen het al zo goed mogelijk proberen te krijgen.
      Aldus : heb ook oog voor de achtergrond als je de foto trekt. Het fototoestel ziet alles . Ga dus eens met je oog ahw rond de hoeken van je viewfinder en zie of het niet al te storend is.

Een diafragma van 5.6 of zelfs lager gaat de achtergrond al goed blurren.
      Ik heb er zelfs aan 1.8 genomen die er goed uitkwamen.
      Dan moet je uw scherpstelling wel secuur doen.

Comment

Working...
      X