Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop HELP !!!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop HELP !!!!!!!!!

    Ik heb hier een serieus Photoshop probleem ....
    De bedoeling is dus om een deel van een foto in kleur en de rest in zwart/wit te maken ....
    Dit ging voorheen altijd zonder problemen met de kanaalmixer en dan met historiepenseel over het gebied dat terug in kleur moet komen....
    Om één of andere reden heb ik nu het probleem dat als ik met historiepenseel over dat deel ga ...de originele kleuren niet terugkomen..... Er verschijnt een enkele kleur .... Zou het instellingsprobleem zijn ?? Heb alle gereedschappen al terug hersteld .....

    Hartelijke dank bij voorbaat
    Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

  • #2
    Re: Photoshop HELP !!!!!!!!!

    Kan je wat meer uitleg geven? Welke versie gebruik je, hoe precies via kanalenmixer.
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop HELP !!!!!!!!!

      Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
      Kan je wat meer uitleg geven? Welke versie gebruik je, hoe precies via kanalenmixer.
      Ik gebruik CS2 ....via kanaalmixer , monochroom en met de waarden schuiven...
      Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop HELP !!!!!!!!!

        zet hier anders eens een screenshot

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop HELP !!!!!!!!!

          Kan het zijn dat je in je history pallet de bron van de history brush moet bepalen? Dus in het vakje klikken bij de staat waarnaar moet teruggekeerd worden tijdens het gebruik van je brush...

          Als je de kanaalmixer gebruikt, dan zou ik een betere manier willen voorstellen, namelijk door layers te gebruiken. Dupliceer je achtergrond en op de bovenste layer pas je de omzetting naar grijswaarden via de kanaalmixer toe. Vervolgens leg je een mask over die layer en op die mask verf je met wit of zwart de delen die zichtbaar/onzichtbaar moeten zijn. Bij deze methode is het vooral interessant dat je ten allen tijde stukjes die je weer kleur gegeven hebt toch opnieuw in grijswaarden om te zetten (het enige dat je moet doen is omschakelen tussen wit en zwart).

          Nog een voordeel: je kan de opaciteit van de bovenste laag verminderen, zodat je preciezer kan werken (je hebt namelijk een beter zicht op de onderliggende kleuren).

          Een laatste voordeel: als je de file bewaart en je wil er later verder aan werken, dan kan dat zonder dat je je history kwijt bent.

          't Is maar een suggestie uiteraard. De methode die je het beste ligt, zal altijd het beste resultaat opleveren.
          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop HELP !!!!!!!!!

            Hm... na channel mixer, monochrome, ipv met history brush de gewone brush (bij CS2 in ieder geval) en dan wel even met D op zwart/wit en met X zodat je met zwart tekent. Dan kan je (in de mask) de kleuren terug krijgen.

            Wat overigens leuk is maar een iets andere techniek:
            Een groepsfoto waar je 1 persoon wilt uitlichten.
            Select object (bijv. persoon) met marquee tool bijv. magnetic lasso (l)
            Menu select
            Modify
            Expand 16
            Menu select
            Feather 20
            Create new fill-layer icon, hue/sat, sat -100
            {CTRL} + i = inverse
            Groetjes, Damiaan.
            Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

            Comment

            Working...
            X