Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe uittevoeren in PS CS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe uittevoeren in PS CS

Ik heb een gebouw gefotografeerd op de middag. Nu is een klein deel van het dak overbelicht. Heb wel gezien dat de struktuur van het dak gelijk is. Wat ik nu wens te proberen maar weet niet of dit lukt in PS.
    Ik zou de foto spiegelen en dan deze boven op de originele foto leggen en het overbelichte stuk weg vegen, zodat het overbelichte deel van het dak vervangen is met het gespiegelde goed belichte dakdeel.
    Ik heb clonen geprobeert maar was niet echt goed gelukt.
    Een ander methode maar weet ook niet hoe ik dit zou moeten doen.
    Ik selecteer het overbelichte deel en probeer deze selectie uit het goed belichte dak te halen en dit dan te vervangen.
    Lijkt in theorie allemaal wel te doen maar als beginnend PS'er is het toch wat anders.
    Kan iemand dit eventueel demonstreren hoe hier aan te beginnen.
    Alvast bedankt.

Re: Hoe uittevoeren in PS CS

In CS2 heb je vanishing point waarmee je in perspectief kan clonen.
    Dit is wellicht één van die uitzonderlijke momenten waarbij je die functionaliteit kunt gebruiken.

Anders zal je via de transform/distort mogelijkheden het manueel moeten gaan doen.

Comment

Re: Hoe uittevoeren in PS CS

Kopieren in een new layer en met een mask werken is een mogelijkheid

Wat je ook kan is via Healing Brush (mode Replace) en via ALT uw source aanduiden en dan over uw slecht stuk gaan.

Je kan uw foto ook kopieren in een new layer , deze belichting aanpassen zodat die aanleunt bij het goed stuk dak en opnieuw via mask enkel uw stukje dak laten zien.

zoals je ziet, meerdere mogelijkheden, je kiest wat u best ligt of afhankelijk van de foto.

een vb van uw foto zou misschien helpen om anderen op ideen te brengen...
      Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
      Fuji : Fuji X10

Comment

Working...
      X