Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Photoshop] A4 is geen A4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Photoshop] A4 is geen A4

    Met photoshop heb ik een nieuw leeg bestand geopend op A4 formaat dus netjes met de afmetingen 210x297 mm. Daarin 4 foto's gezet met daartussen +/- 5 mm ruimte en eromheen, dus een witrand van ook 5 mm.
    Nu wil ik dit gaan printen. In het afdrukvoorbeeld van PS ziet het er inderdaad zo uit als ik het gemaakt heb (voor zover dat te zien is het dat kleine venstertje) maar in het afdrukvoorbeeld wat de printer geeft voor het afdrukken (en die klopt) is de hele witrand weg, PS kwam ook met de melding dat de afbeelding zou worden bijgesneden...
    Overigens heb ik bij de instellingen voor het afdrukken voor "randloos" gekozen, omdat ik tenslotte in PS ook van een volledige A4 ben uitgegaan.

    Heeft iemand enig idee wat hier het probleem is en hoe dit is op te lossen ?
    Ik snap er helemaal niets meer van, ik maak iets op A4 formaat stop A4 in de printer maar het past er niet op

  • #2
    Re: [Photoshop] A4 is geen A4

    Je printer heeft altijd langs de zijkanten van het papier een strook nodig om het papier te kunnen transporteren door de printer heen....
    www.olivierdutre.com
    Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

    Comment


    • #3
      Re: [Photoshop] A4 is geen A4

      Nog vergeten te vermelding, ik heb een Epson R800.

      Je printer heeft altijd langs de zijkanten van het papier een strook nodig om het papier te kunnen transporteren door de printer heen....
      Dat maakt hier niet uit, want ik kan een foto randloos printen. Het heeft dus puur iets te maken met afmetingen, maar hoe, wat, waar....

      Comment


      • #4
        Re: [Photoshop] A4 is geen A4

        De foto's en het A4 blad waar de foto's opgezet zijn staan die in dezelfde Dips/inch ingesteld.bv 300dpi.

        Ik werk op die manier met een HP printer maar hij drukt niet randloos af.
        Ik krijg ook altijd de melding dat er wat bijgesneden wordt maar toch klopt
        de afmeting van de foto's.(ik plaats ze naadloos tegen elkaar)
        Groeten Leon
        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

        Comment


        • #5
          Re: [Photoshop] A4 is geen A4

          Ja de resolutie is hetzelfde.
          In dit voorbeeld had ik het over 4 foto's, maar hetzelfde heb ik bij één foto. Als ik deze netjes bijsnij op A4 formaat wordt er bij het printen toch nog een stukje afgehaald, raar maar waar
          Niemand die het probleem kent ?

          Comment


          • #6
            Re: [Photoshop] A4 is geen A4

            Ik denk dat je printer het beeld een beetje vergroot bij het randloos printen (zodat er eigenlijk geen wit randje ontstaat als het papier een beetje scheef zit).
            Probeer eens te printen op 95%?
            Fuji FinePix S100fs

            Comment


            • #7
              Re: [Photoshop] A4 is geen A4

              voorganger heeft gelijk : een als je randloos kiest gaat ie het beeld ietsjes vergroten voor ie afdrukt

              gewoon 'met rand' afdrukken
              www.Klikkerdeklik.be
              Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

              Comment


              • #8
                Re: [Photoshop] A4 is geen A4

                Aha, zo zit dat dus. Ik dacht dat er iets mis was of dat ik iets verkeerd deed.
                Vindt het toch vreemd dat ze het zo doen, maarja ik zal er maar eens wat mee gaan experimenteren door zoals Ruz zei het beeld weer iets te verkleinen.
                Bedankt voor de reacties.

                Comment


                • #9
                  Re: [Photoshop] A4 is geen A4

                  het is niet vreemd dat ze dat zo doen , soms is het papier een half millimeterke breder of smaller , of kan het een beetje verschuiven .

                  Om die tolerantie op te vangen doen ze dat
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                  Comment

                  Working...
                  X