Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
White.8bf terug te vinden in de fotoshop workshop van MicDigital.(les 3)
Deze plug verwijdert witte pixels uit een laag , vb witte pixels rond ingewikkelde figuren of verwijderen van wit binnen zelf getekende kaders op een witte achtergrond.
Mijn evolutie in fotobewerking is dat ik steeds minder gebruik maak van plugins. Door gebruik te maken van de tools binnen photoshop, eventueel gecombineerd met actions en scripts kan je heel ver gaan. Het is wel zo dat Photoshop op een matig tempo ook een aantal zaken heeft bijgeimplementeerd die vroeger enkel met een externe plugin konden gerealiseerd. Maar vb op gebied van noise reduction staan ze nog altijd nergens en neat image zie ik als een interessante plugin.
Ik doe noise reduction evenwel binnen mijn raw conversie cyclus.
Daarnaast is voor mij met een plugin ook soms de fun van het editing een beetje weg.
Maar dit neemt niet weg dat ik al heeel wat plugins heb verkend.
Als ik dan toch moet kiezen. Hier mijn favorieten :
1) Nik color efex pro 2 bundle
2) Auto fx bundles : vooral Mystical Tint & tone dan ; hun gratis dreamy plugin vind ik ook leuk. Jammer dat de 'omgeving' van die plugins traag inlaadt.
3) Alien skin plugins : vroeger sterk maar nu een beetje ingehaald. Ze blijven toch innovatief met hun nieuwe "Blow up" plugin.
4) Red paw media plugins : vooral hun process fx en B&W pro vind ik interessant.
5) Photokit sharpener van pixelgenius. Zeker een goede plugin maar op nr 5 omdat ik dit meer als een script zie.
6) virtual photographer : gratis plugin en heel snel effect. Voor mij is de fun er dan wel af maar als je snel resultaat wilt, zeker eens bekijken. Werkt wel enkel in 8 bit.
Hier mijn favorieten :
1) Nik color efex pro 2 bundle
Hier zullen we om moeten vechten dan
Verder zijn mijn favoriete "plugins" de scripts die ik zelf meer en meer leer schrijven, en natuurlijk mijn Power User actions
Vanuit dat standpunt raad ik erg aan om z.m. voor plugins te kiezen die volledig "actioneerbaar" zijn (tegen de tijd dat ge conditionele scripts leert schrijven ).
Veel plugins, zoals Auto-FX, steken mij erg tegen omwille v/d interface (te groot, te klein, te traag, ...), te kleine of geen live preview, onefficiënte workflow, etc., dus ik evolueer ook meer en meer naar handwerk in combinatie met eigen scripts/actions als workflow boosters.
Verder zijn mijn favoriete "plugins" de scripts die ik zelf meer en meer leer schrijven, en natuurlijk mijn Power User actions
Vanuit dat standpunt raad ik erg aan om z.m. voor plugins te kiezen die volledig "actioneerbaar" zijn (tegen de tijd dat ge conditionele scripts leert schrijven ).
Veel plugins, zoals Auto-FX, steken mij erg tegen omwille v/d interface (te groot, te klein, te traag, ...), te kleine of geen live preview, onefficiënte workflow, etc., dus ik evolueer ook meer en meer naar handwerk in combinatie met eigen scripts/actions als workflow boosters.
We zitten weer op een lijn he.
Ja, die autofx laadt heel traag en de preview is niet zo goed. Jammer want er zitten wel leuke dingkjes tussen.
Comment