Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schermpje overslaan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• schermpje overslaan

Hoi, ik heb deze vraag eerder gesteld maar geen oplossing kunnen vinden. Ik probeer het nu nog een keer en zal precies vertellen wat er aan de hand is:

Ik maak foto's in RAW, deze bewerk ik dan met photoshop en laat ze opslaan naar JPEG formaat in een nieuwe map (1). Vanuit deze nieuw map bewerk ik de foto's d.m.v. een action naar sepia. Wanneer ik de action laat uitvoeren, krijg ik bij iedere foto het schermpje "JPEG Options" te zien. Hier moet ik dan op OK drukken om verder te kunnen gaan met de volgende foto.

Het probleem: vaak gaat het om veel foto's en het opslaan gaat niet zo snel zodat ik steeds moet wachten om op OK te drukken, zo gaat er nog veel tijd in een action zitten. Het vreemde is dat als ik dit schermpje niet meer krijg wanneer ik de foto's bewerk vanuit de map met sepia foto's (2) de foto's via een action naar zwartwit ga bewerken. Ik krijg het schermpje wel te zien wanneer ik de zwartwit action uit ga voeren vanuit de originele map (1) naar een ander map (3).

Weet iemand hoe ik het JPEG schermpje kan overslaan zodat ik even iets anders kan gaan doen, wanneer de action bezig is?

Hopelijk is mijn verhaal helder zo en kan iemand mij helpen.
    life is short, enjoy it
    __________________________________________________ __
    Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

Re: schermpje overslaan

Persoonlijk gebruik ik Droplets voor mijn batch bewerkingen.
    Een Droplet laat toe een Photoshop action als een .exe te saven.
    Je laat er gewoon een folder vol bestanden op vallen en de action wordt uitgevoerd op alle bestanden in die folder. Makkelijker kan haast niet.

Je kan een droplet maken onder File->Automate->Create Droplet...

Zie bvb hier voor wat meer uitleg.

Gegroet,
    Tom.

Comment

Gaat het hier niet typisch over het al dan niet aanvinken van het "override action save-as command" in het batch venster? Zet er een vinkje en het zou moeten opgelost zijn.
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Hombre, ik heb het zojuist uitgeprobeerd, maar hij slaat niets op in de nieuwe map. Hij maakt de bewerking wel, maar hij slaat het niet op.
        life is short, enjoy it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lonika Bekijk bericht
          Hombre, ik heb het zojuist uitgeprobeerd, maar hij slaat niets op in de nieuwe map. Hij maakt de bewerking wel, maar hij slaat het niet op.
          zet de save action bij je action....
          -=- Light is the key...

Comment

zet de save action bij je action....
            Maar dan slaat hij toch alle foto's onder dezelfde naam op?
            life is short, enjoy it

Comment

dat klopt, heb het gisteren ook ondervonden: alles onder de zelfde naam.

Comment

Maar dan slaat hij toch alle foto's onder dezelfde naam op?
                Output naar andere "folder" ....
                -=- Light is the key...

Comment

Output naar andere "folder" ....
                  Bedoel je in 'save as' of bij destination in 'batch' want ik vind deze optie zoals jij hem omschrijft nergens terug.

In 'batch' geef ik natuurlijk wel aan dat de bewerkte foto's in een nieuwe map (folder) opgeslagen moeten worden, maar zoals ik al zei blijft de map leeg wanneer ik 'override ...' aanvink.
                  life is short, enjoy it

Comment

Bedoel je in 'save as' of bij destination in 'batch' want ik vind deze optie zoals jij hem omschrijft nergens terug.

In 'batch' geef ik natuurlijk wel aan dat de bewerkte foto's in een nieuwe map (folder) opgeslagen moeten worden, maar zoals ik al zei blijft de map leeg wanneer ik 'override ...' aanvink.
                    Natuurlijk moet je dan wel eerst tijdens het maken van de action op zich, ook gekozen hebben voor "Save as..." en het volgende werkvenster met de JPG-kwaliteitsinstelling doorlopen hebben (effectief de foto tijdens het maken van de handeling opslaan). Anders ga je inderdaad niet saven.
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ahaaaaaaaaaaa!!!

Door de combinatie van het 'save as' in de action en de optie 'override ...' bij de batch lukt het inderdaad.

Sorry dat het kwartje pas zo laat is gevallen (excuus: ben blond )

Hartstikke bedankt allemaal!
                      life is short, enjoy it

Comment

Working...
                      X