Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop Elements 3 en zijn plug-ins

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Photoshop Elements 3 en zijn plug-ins

Hallo,

Graag had ik vernomen hoe ik Photoshop-Filters kan installeren op mijn Elements 3 programma. Ik heb enkele Photoshop-filters staan op een cd-rom van het tijdschrift Chip Foto-Video maar ook op het internet zijn veel plug-ins te vinden. De uitleg bij 'Help' helpt me niet vooruit.

Ik kan ze downloaden en heb ze dan als Zip-bestand maar dan begint het. Wat moet ik precies doen ? Naar waar moet het gecopiëerd worden? Welke map of welk woord heb ik nodig ? En zo ja, waar kan ik die plug-ins vinden bij Elements (Filters - Overige ?) ?

Wat ook interessant kan zijn : extra sites met plug-ins eventueel (vooral voor kaders, verfraaien lettertypes, ...)

Nieuwe lettertypes kan ik installeren (ook als Zip-b), het is waarschijnlijk een beetje dezelfde procedure maar toch lukt het niet.

Alvast dank voor jullie hulp aan deze Bruggeling...

Greetz

R
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Re: Photoshop Elements 3 en zijn plug-ins

Je moet de gezipte *.8bf-bestanden unzippen in de plugin-directory van Photoshop.
    Meestal is dat C:\Program Files\Adobe\Photoshop ...\plugins\ .
    Let op: bij jou kan Photoshop natuurlijk ergens anders geïnstalleerd zijn hé.
    Daarna Photoshop starten en onderaan in de lijst met filters kijken,
    want daar komen de nieuwe plugins bij te staan.
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Dank voor uw antwoord .....

maar het lukt nog niet. Binnen Plug-ins heb ik ook Filters, Import/Export, ... staan. Moet er daar iets gekozen worden of mag hij gewoon blijven staan op Plug-ins ? Ik heb ondertussen al vanalles geprobeerd.

Bij Filters (in Elements) zie ik alvast geen verandering. (Aanpassingen, Artistiek, ...)

Greetz

R
      Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Al mijn (geprobeerde) plugins zie ik wel staan op de harde schijf bij Plug-ins : ze staan er als symbolen (groene stopcontacten) met de naam eronder. Maar bij Elements zelf zie ik geen spoor er van.

R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
          Dank voor uw antwoord .....

maar het lukt nog niet. Binnen Plug-ins heb ik ook Filters, Import/Export, ... staan. Moet er daar iets gekozen worden of mag hij gewoon blijven staan op Plug-ins ? Ik heb ondertussen al vanalles geprobeerd.

Bij Filters (in Elements) zie ik alvast geen verandering. (Aanpassingen, Artistiek, ...)

Greetz
          R
          Je kan die gewoon in de map Plug-ins zetten of een subfolder maken. Het maakt niet uit maar subfolders zijn het properst.
          Dan moet je de filters zien ONDER de bestaande entries in het menu filter.
          Dus artistiek enzo daar gaat niets veranderen, maar onderaan gaan normaal zaken bijkomen. Eens je gevorderd bent kan je eens gaan kijken naar plugin commander (zie google) waarmee je de organisatie van uw plugins zelf in handen kan nemen. Handig als je een berg plugins begint op te hopen.

Comment

Working...
          X