Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kerstkaart....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kerstkaart....

Kerstkaart van 2005, 't was om even te proberen met bewerken, knippen/plakken......Kan het nog verbeterd worden? Want dit jaar wou ik weer zo'n soort kaart/foto gaan maken.(En nou maar hopen dat 't gaat sneeuwen.... )

Gr. Sylvia
    Canon EOS 400D en Analoog Canon Eos 300
    Ik ben hier om te leren.........

Re: kerstkaart....

beetje onderbelicht he.

Je zou de teksten in een diagonaal kunnen zetten die dan virtueel als een guideline door het gezichtje gaat.

Lettertypes passen niet echt bij elkaar vind ik.

Comment

1. Om te beginnen zou ik zeker al niet flitsen, of toch zeker niet zo rechtstreeks.
      Gebruik liever een omnibounce (soort doorschijnende plastiekdoos) op je flits.
      2. De foto en omgeving is veel te grijs. Maak een levendige foto. Levendig wil daarom niet zeggen, dat je er de ganse regenboog moet in terugvinden. Gewoon wat kleuraccenten kunnen volstaan.
      3.Laat de geportretteerde (oog)contact maken met de toeschouwer (fotograaf).
      4.Foto moet technisch toch wat beter. Zoals ik reeds zei: géén rechtstreekse flits, en nabewerking kan een stuk beter (foto is te grijs en te donker)
      Let vooral op de huidtint, en als je sneeuw afbeeldt, zorg dan dat ze 'wit' is, zonder ze over te belichten.
      5. Zoals reeds vermeld door 'stefken': typografie stelt niet zo veel voor.

Het is moelijk alles in regels samen te vatten, want de nieuwe wenskaart die je zal maken voor het Nieuwe jaar, zal misschien andere problemen oproepen...maar tegen 2025 moet dat zeker in orde kunnen komen!

Comment

Nou bedankt voor de tips iig.....Maar ik heb dan ook niet zo'n professioneel fototoestel zoals de meeste op dit forum hebben....De foto's zijn gemaakt met een Sony DSC-P52....En de ene keer pakt ie t licht wel en de andere keer niet.....Heel raar en behoorlijk irritant moet ik zeggen

Gr. Sylvia
        Canon EOS 400D en Analoog Canon Eos 300
        Ik ben hier om te leren.........

Comment

Working...
        X