Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 rechthoeken/Photoshop7

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2 rechthoeken/Photoshop7

[Open een nieuw dokument
    Geef je achtergrond een kleur
    Open 2 nieuwe layers
    Teken 2 rechthoeken, elk op hun eigen layer, één voor de zijkant en één voor de voorkant van je doos...enz.]

Vraag : hoe krijg ik een rechthoek(1x5cm) op de ene laag en een andere rechthoek(3x5cm)op de andere laag ??? Ik heb geprobeerd met de rectangle tool ...krijg wel een vorm op het canvas maar niet op de lagen ???

Met dank voor een positieve respons en help !!!
    Groetjes...

Open een nieuwe file van 1 x 5 cm; selecteer alles en copy ; ga naar de foto en paste hem er op.
    Zelfde met 3 X 5 cm

Comment

Mischien omslachtig, maar euhm als je met je selctie kader eens een de vorm tekend die je wilt, deze dan gewoon vult met de paintbucket, en dan op je volgende laag het zelfde herhaald?...
      Dan heb je in ieder geval je twee vormen op de verschillende lagen.
      Wel in je lagen pallet zorgen dat je de gewenste laag bewerkt.

anders gewoon tekenen zoals je deed, en cut and paste doen, dan krijg je alles op losse lagen.

(wellicht eerst even layer rasterize, shape doen.)
      Dit is mijn manier, wie weet heeft iemand een andere.

Hoop dat het lukt en werkt.
      groeten Leo
      Arct was me voor

Comment

zo kan het ook:
        - open een nieuwe file.
        - maak 3 lagen aan (1 waar je je foto inplaats en 2 voor de rechthoeken. Let wel op de laagvolgorde dwz de foto op laag 1 en de rest erboven.
        - met de rectangle tool teken je een rechthoek op laag 2,selecteer de rechthoek (magic wand/toverstaf) en kies dan Edit-fill om hem met de gewenste kleur op te vullen.
        - Open daarna het info-venster (Venster-info tonen)
        - daarna: Bewerken-vrije transformatie. Transformeer de rechthoek tot je in het info venster de juiste waarden bekomt (B:5cm & H:1cm)
        Doe hetzelfde voor de 2e rechthoek, maar dan in de 3e laag.

bonne chance.

Comment

zo kan het ook:
          - open een nieuwe file.
          - maak 3 lagen aan (1 waar je je foto inplaats en 2 voor de rechthoeken. Let wel op de laagvolgorde dwz de foto op laag 1 en de rest erboven.
          - met de rectangle tool teken je een rechthoek op laag 2,selecteer de rechthoek (magic wand/toverstaf) en kies dan Edit-fill om hem met de gewenste kleur op te vullen.
          - Open daarna het info-venster (Venster-info tonen)
          - daarna: Bewerken-vrije transformatie. Transformeer de rechthoek tot je in het info venster de juiste waarden bekomt (B:5cm & H:1cm)
          Doe hetzelfde voor de 2e rechthoek, maar dan in de 3e laag.

bonne chance.

Comment

Working...
          X