Ga mijn schijf herindelen en had de raad gekregen om een aparte partitie te maken voor photoshop 7. Hoe groot zou deze dan moeten worden om volledig photoshop te bevatten en genoeg voor de swapfile (of wat ps dan ook gebruikt) Mischien nog meegeven, mijn intern geheugen is 1 Gb ddr133.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
hoeveel plaats voor photoshop ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Ligt er aan hoe groot je bestanden zijn en wat voor bewerkingen je doet. 1 gb intern is al veel. Vind het een beetje onzin om een apparte partitie voor PS aan te maken. Je (windows) swapfile op een andere HD zetten kan wel helpen, kan je dan ook voor de swapfile van PS gebruiken.
Comment
-
-
-
In Photoshop 7 kun je meerdere werkschijven instellen en ik heb gelezen dat voldoende schijfruimte geen overbodige luxe is. Met je 1 Gb DDR zit je al heel goed, maar een werkschijf van 'maar' 1 Gb vind ik persoonlijk wat krap.
Na het installeren van photoshop kun je aangegeven welke die werkschij(f)(ven) moet(en) zijn. Het programma zelf en de werkruimte zitten best op aparte fysieke schijven. Dit geeft Photoshop na installatie ook aan met de volgende mededeling: "Het primaire werkbestand voor Adobe Photoshop en het primaire pagingbestand voor Windows bevinden zich momenteel op hetzelfde volume. Dit kan tot verminderde prestaties leiden. Het is aan te bevelen het primaire werkvolume voor Adobe Photoshop onder te brengen in een apart volume, bij voorkeur op een aparte fysieke schijf."When I'm not here, I'm out of focus.
Pentax K10D en Pentax *ist D
Comment
-
Het aanmaken van een 2e partitie biedt op de zelfde schijf als waar je systeempartitie staat niet echt veel voordeel, uiteindelijk moet de dataverwerking door dezelfde controller gebeuren.
Beter is het om een 2e harde schijf te installeren op de secundaire controller.
Er zijn 3 zaken die wel meespelen:
- een 2e harde schijf op de secundaire controller alwaar men de Windows paging-file kan aanmaken. (algehele performance verbetering van Windows)
- maak een RAMdrive aan op de 2e harde schijf en gebruik deze voor de scratchfile van PS
- indien je geen 2e harddisk hebt kun je de RAMdrive ook op de primaire schijf aanmaken.
** plaats GEEN bestanden in de RAMdisk, na uitzetten of rebooten van de pc is alles WEG**
Aangezien Luc al 1 GB ram heeft kan hij beter zijn Memory waarde wat groter zetten, bijv. op 40% Dit heeft het voordeel dat PS 40% van het geheugen exclusief krijgt toegewezen en andere applicaties hiervan geen gebruik meer kunnen maken waardoor PS sneller werkt.
Let wel op dat wanneer hier de waarde te hoog is er te weining geheugen overblijft voor het algemene functioneren van Windows, het systeem ontzettend traag kan worden. Even uitproberen wat de ideale setting is.
Verder weet ik niet hoe groot de primaire harde schijf is en hoeveel vrije ruimte hij hier op heeft. Als op deze schijf niet voldoende ruimte vrij is om de Windows Paging-file aan te maken dan werkt het nooit goed.
Via deze link is hierover meer informatie te vinden: http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Photoshop+ramdisk
Comment
Comment