Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm RAF files

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fujifilm RAF files

Weet iemand misschien hoe ik RAF files kan bewerken? Ik heb zowel Photoshop Elements als het Adobe CS2 pakket, maar geen van beide wil ze openen.

Re: Fujifilm RAF files

Dit zijn RAW-bestanden.
    Google maar eens bij adobe en zoek daar naar de laatste raw-plug ins voor photoshop CS2.

Tim W.
    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

of via de software van Fuji zelf : Hyper Utility 2:

Comment

Of met S7Raw (google maar eens); één per één omzetten, of in batch een heleboel in één keer.
        Maarten
        Canon 40D + en wat glas

Comment

Ik heb een Fuji S2pro en dus ook RAF files, en heb eerlijk gezegd geen last met het openen...
          Ik heb het CS1 pakket, het zou me verwonderen moest het niet meer gaan in CS2.
          Gewoon openen via bridge in jouw geval denkik
          Fujifilm S2 pro | www.ZoOb-style.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoob Bekijk bericht
            Ik heb een Fuji S2pro en dus ook RAF files, en heb eerlijk gezegd geen last met het openen...
            Het is inderdaad vreemd... maar hij opent ze echt niet . Het stomme is dat hij ze wel herkend als zijnde RAF bestanden, maar een error geeft (kan verzoek niet voltooien) bij het openen. Met geen een van de programma's. Ook niet via bridge... ik zal wel eens naar plugins gaan zoeken.
            Last edited by D3Rk; 30 augustus 2006, 17:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoob Bekijk bericht

Heb ook een plug-in moeten installeren van adobe om de EOS 30D voor CS2.
              De CS1 werkte uiteraard. Dus de plug-in mag geen probleem zijn.
              Bij adobe kun je zien voor welke type camera's de plug-ins zijn.

Tim.W
              Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Vreemd, heb ook een S2Pro en mijn RAF's gaan zonder problemen open...
                Heb je al een keer met bv een gratis pakketje (bv. Exif Pro) gecontrolleerd of ze daarmee op zijn minst openen? > even uitsluitend dat ze ok zijn?

Met de laatste Camara Raw zou het moeten lukken. Je kunt ev. de beta van Lightroom downloaden, kan je daar gelijk een keer me checken of ze openen...

T.
                Nikon stuff rocks :-)

Comment

ik heb het zelfde ik werk ook met cs2 en mijn RAF foto's leest hij niet
                  Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Nog een alternatief: Adobe biedt gratis een klein programma aan dat RAF's en andere RAW-formaten omzet naar DNG. Dat kan in 1 keer gebeuren voor alle beelden uit een folder. Die DNG's zijn dan ook met oudere Photoshop versies te openen via de RAW plug-in.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Bij Adobe gaan uitzoeken welke ACR, welke camera ondersteunt en dan weet je zeker over het hoe en wat.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik zal ook op zoek moeten gaan naar een CS 3 OF CS 4 ik graag toch ook in RAF willen fotograferen zal mijn CS2 mogen weg gooien
                        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Zit bij je fuji geen software bijgeleverd?
                          Finepix studio wordt normaal mee geinstalleerd maar staat niet in het start menu.
                          Je dan hem vinden x:\Program Files\FinePixViewer\Extensions\Helpers

Is toch bij een Fuji S5 zo.
                          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

s7raw gratis downloaden

Enige heldere tutorials

s7raw is nauwkeuriger toegespitst op RAF bestanden uit de S100fs vanwege het hoge aantal pixels, te weten; 5440 x 4080

De Finepix software is tergend traag!

Comment

Voor wat betreft SR mixing is is dit mijn favoriete instelling.

Comment

Working...
                              X