Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elise, 2 x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Elise, 2 x

De laatste dagen heb ik hier een paar pics van Elise gepost, in verschillende subfora.
    Ze had me ook gevraagd om eens 'ne schone' foto van haar te maken. Jammer genoeg is ze volop in de puberteit, met de bijhorende pukkeltjes. Ik heb me dan eens een beetje proberen uitleven op een foto van haar, met volgende resultaat.
    Ik heb geen enkele filter gebruikt, alles is manueel tot stand gekomen.
    Zijn er nog dingen die ik kan verbeteren?

voor & na:

voor de liefhebbers een link naar een grotere versie van de aangepaste foto:
    Last edited by jupilleke; 17 augustus 2006, 21:54.
    Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Re: Elise, 2 x

Niemand?
    Weinig of niets te verbeteren dus, kan ik moeilijk geloven, maar streelt wel m'n ijdelheid

Comment

Knappe jongedame en prima bewerking, ik zie daar nog weinig ruimte voor verbetering

Eventueel zou je iets kunnen croppen, zodat het een meer klassiek portret wordt tot op schouderhoogte en je model iets meer naar rechts verschuift, maar dan verlies je wel een stuk van haar prachtig haar, afwegen dus.

Voor de rest niks dan positiefs !

Groetjes !

Comment

Knappe bewerking.
        ook de highlights mooi terug gekregen

Paar kleine dingen
        Links zitten door het klonen 3 dezelfde stukken in het groen.
        Zoals pascal al aangaf : aan de onderkant iets kroppen.
        Kun je mooi zien door de foto op het scherm te zetten en dan naar beneden laten verdwijen. Dan vindt jij zelf wel het beste punt
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Prima bewerking,eindelijk eens de oneffeheden weggewerkt.
          Het komt het model ten goede.
          Misschien onder de neus en de kin,de kleur iets bijwerken?
          Grt,
          Hexagon

Comment

Achtergrond is mooi gedaan.
            Sterke generieke kleurtoon maar het effect op de huidtonen vind ik wat hard.
            Is persoonlijk evenwel. Dus hou ik in het midden.
            Goede scherpte en belichting.

Verder wat constructieve kritiek :
            Je bent op de huid voor mij te ver gegaan. Het is een zeephuid geworden.
            Je hebt de mond ook verzacht maar die wordt typisch scherp gehouden.
            Bij het witten van de tanden ben je ook te ver gegaan. Trek de gele tinten via HSL wat weg maar hier zijn ze onrealistisch wit.

Verder zou ik de donkere plekken in haar nek weghalen. Kan je vb door een selectie met feather rond de donkere plek en dan levels toepassen. In principe het middelste (gamma) driehoekje aanpassen.

Ten laatste zou ik nog vrij stevige crop toepassen. Misschien een vierkant formaat zelfs. Dit geeft kracht bij portretten.

Eventueel kan je uw achtergrond nog wat bijblurren via lensbur of gaussian blur aangezien ik de bokeh van deze lens niet optimaal vind.
            Naar keus kan je eventueel nog wat dodgen en burnen om het gezicht **iets** meer diepte te geven.

su6

Comment

Heel mooi bewerkt! (ik zou croppen tot net onder het haar)

Grtz,Fabienne
              Geniet nooit met mate, maar met overvloed.
              BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
              The name of the game is to fill the frame!
              http://Fabke.fotopic.net

Comment

Aan iedereen met lofbetuigingen, dank je wel!

@stefken: ook bedankt, en dan vooral voor je tips (ben het misschien niet eens met alles, doch dat is een beetje subjectief), welke ik zeker in de praktijk ga proberen brengen en waarvan ik het resultaat zal posten hier.
                De mond scherper maken vond ik een beetje 'gevaarlijk' omdat er op haar lippen wat droge 'korstjes' hangen die bij verscherpen extra benadrukt werden. Kan ook zijn dat ik verkeerd bezig was uiteraard.
                Huid en tanden: tanden zijn er misschien een beetje over, de huid is wat ze wou en wie ben ik om haar dat niet te gunnen?
                Bij het croppen zou ik er liever geen vierkant van maken, haar haar staat er nu vrij mooi op (vind ik) en zou dat graag houden. onderkant kan inderdaad wel een beetje af.
                Het gedeelte van de neus ben ik niet zo mee, zou je misschien eens een voorbeeldje van de neus willen posten zoals jij het ongeveer ziet. mag grof gedaan zijn hoor, juist om te snappen wat je bedoelt.

zo, lange boterham, maar bewerken doe je ook niet op één, twee, drie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jupilleke
                  De mond scherper maken vond ik een beetje 'gevaarlijk' omdat er op haar lippen wat droge 'korstjes' hangen die bij verscherpen extra benadrukt werden.

Bij het croppen zou ik er liever geen vierkant van maken, haar haar staat er nu vrij mooi op (vind ik) en zou dat graag houden. onderkant kan inderdaad wel een beetje af.

Het gedeelte van de neus ben ik niet zo mee, zou je misschien eens een voorbeeldje van de neus willen posten zoals jij het ongeveer ziet.
                  Ja, die mond is niet makkelijk. Misschien geraak je er met de stamp tool of de patch tool wel. Of wat SELECTIEF verzachten.

Ja, het haar is inderdaad een sterke feature in deze foto dus een vierkante crop lijkt me in tweede instantie niet geschikt.

Van de neus had ik niets gezegd ?? Da's voor hexagon bedoeld ?

Comment

wooops, srry, een paar namen door elkaar gehasseld

"naar keus" verkeerdelijk gelezen als "haar neus"
                    Last edited by jupilleke; 19 augustus 2006, 10:54.

Comment

effe een vraagje hoe doe je dat veranderen van die tanden en die huid
                      s3pro rules

Comment

Rond de huid heeft madmax hier een heel goede tut gepost.
                        Hoi Bd-leden. Ik krijg de laatste tijd via PB of E-mail heel vaak de vraag hoe ik mijn foto's bewerk. Met name de blur alleen op de huid. Vraag me niet waarom, want ik ben alles behalve een PS-expert. Er zijn heel veel verschillende technieken voor, maar deze vind ik zelf de snelste en de simpelste. Ook zijn er

Mijn voorkeur gaat nr deze methode maar is voor geavanceerden :

Voor de tanden.
                        Selecteer de binnen rand van de tanden met wat feather.
                        Trek dan de saturatie van de gele tinten weg en maak eventueel wat lichter via
                        hue-saturation-lightness (HSL). Maar maak het niet spierwit.
                        Last edited by PSG; 21 augustus 2006, 08:54.

Comment

Voor de tanden heb ik een lichtjes andere manier gevolgd.
                          Ik heb eerst de tanden geselecteerd, die in een nieuwe laag gezet en dan met penseel en wit (vulling een 40% dacht ik) in modus 'bleken' één keer over geweest, dan wat spelen met de instellingen van de doorzichtigheid.

de huid heb ik eerst met de quick-heal puistjes- en oneffenhedenvrij gemaakt, volledig geselecteerd en gekopietert naar een nieuwe laag. Nieuwe laag met 'vervagen' bewerkt, en wederom gespeeld met de doorzichtigheid.

Er zijn snellere, automatische methodes voor de huid (ik ben nu aan het experimenteren met neat-image) maar daar ben ik nog niet zo in thuis.

Vooral veel spelen, en een tekentablet aankopen, één van mijn beste aankopen van de laatste jaren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jupilleke
                            Er zijn snellere, automatische methodes voor de huid
                            sneller maar minder goed ; manueel geeft altijd beste resultaat

Comment

Working...
                            X