Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• portret foto

ik wil graag van deze foto een romantische foto maken, ik weet alleen niet hoe het moet zou iemand hier wat van kunnen maken en ook graag erbij vertellen wat en hoe het is gemaakt

http://img445.imageshack.us/img445/6359/karinazq0.jpg[/URL]

ik kan een grotere op dit moment niet linken en hoop dat je hier iets mee kunt

Re: portret foto

Ik weet natuurlijk niet of dit 'romantisch' is voor jou. Misschien wil je er bloemetjespapier en zo bij ?
    Maar goed, dit heb ik er van gemaakt:

en nog eens zwart/wit in wat kleur omgezet:

Werkwijze komt hier op neer:

1. Aan uw geposte foto heb ik canvas moeten toevoegen, omdat ik vond dat hij te krap uitgesneden was. Jij zal dit wellicht niet moeten doen, omdat je het originele bestand hebt. Dus maak je een ovalen selectiekader rondom je origineel, die je doezelt (feather). Je inverteert de selectie, en klikt in lagenpallet onderaan op laagmasker toevoegen.
    Dan zou je nu je portret in een ovaal moeten hebben.
    Voor het gemak van werken, zet je onder deze laag een volledig witte laag. Dan moet je niet op die ps ruitjes kijken.

2. Dan heb ik de korrel er wat uigehaald met neat image. Ach nee, ik heb eerst omgezet naar zwart/wit dmv channel mixer (monochrome aanvinken).

Omdat het wat slechte fotokwaliteit was, heb ik de fotoartefacten vlug wat opgelapt. Hier opnieuw: op uw originele bestand hoef jij dat waarsch. niet te doen.

3. Ik heb deze laag dan nogmaals gedupliceerd, er gaussian blur opgezet, mode op screen 30% gezet, en dus boven de andere geplaatst.

4. Klaar

De kleuropname is gewoon naar kleur omgezet van het zwar/wit.

Ik weet het: de omgekeerde wereld!

Succes!

Comment

Ik heb er mijn zin wat mee gedaan. Het masker is niet supergoed gemaakt, maar je krijgt een idee. Ik heb het omgezet naar 72 dpi om webspace te sparen, want PSD is vrij groot, maar zo kan je zien welke lagen welk effect hebben. Is makkelijker dan uitleggen
      http://www.openminded92.be
      Kodak Easyshare DX7590

Comment

wow in een woord voor nummer 1 geweldig, dit is wat ik bedoelde dit is wat ik versta onder romantische

dankje wel maniac voor je tijd

openminded

ik kan jammer genoeg je bestand niet openen kun je het nog een keer proberen ik kreeg als melding dat uitvoering van het bestand onverwacht is geëindigd

gr

monique

Comment

nu maniac ik heb dus zelf geprobeerd om te maken wat je hebt gedaan kom wel in de buurt maar die kleuren van jou zijn gewoon 10 x zo mooi

wat kan ik daar aan doen

gr

monique

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monique12
            nu maniac ik heb dus zelf geprobeerd om te maken wat je hebt gedaan kom wel in de buurt maar die kleuren van jou zijn gewoon 10 x zo mooi

wat kan ik daar aan doen

gr

monique
            Ik ga er vanuit dat je reeds een goeie zw/wit versie hebt gemaakt.
            Dan dupliceer je deze zw/wit laag. Ga naar 'color balance' en met de schuivertjes doe je ongeveer zoiets: red +100, mag -50, en yellow -100 (schuivertje uiterst links).
            Dan dupliceer je deze laag en (opnieuw color balace) je voegt nog eens rood toe (red +60). Je kan deze laag dan nog transparanter maken mocht het resultaat je niet aanstaan.

Comment

Yes dat had ik ook gedaan, met channel mixer. het enige wat ik anders had gedaan was de achtergrond zwart gemaakt, maar dat is toch iets wat je zelf moet beslissen...

Grtz
              http://www.openminded92.be
              Kodak Easyshare DX7590

Comment

Working...
              X