Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Hoe doet men dat in PS, de huid verzachten zodat men van die foto's krijgt zoals in de reclames voor Nivea en dergelijke ? Heb al met blur geprobeerd, maar dat is het toch niet denk ik...
Je opent de foto in Photoshop.
alle oneffenheden op de huid (porretjes, vlekjes...) doe je mooi weg met de kloonstempel of het patchtool.
Dan een 'ACV'tje zoals ik het noem (ctrl+a - ctrl+c - ctrl+v) waarmee je de foto volledig kopieert in een nieuwe laag.
Op die laag voeg je een blur toe: filter --> blur --> surface blur. De instellingen hangen wat af van de foto, maar als je beide schuivers op 14 zet heb je veel kans dat je goed zit.
De opacity van die geblurde laag zet je vervolgens op 75% of minder, ook naargelang de foto en hoe plastisch je de huid wilt.
Vervolgens maak je een laagmasker aan op die geblurde laag. Je drukt op 'd' om de standaardkleuren zwart en wit in de kleurenkiezer te krijgen. Met een penseel schilder je in dat laagmasker alles mooi weg wat scherp moet blijven (haar, ogen, lippen, juwelen, kledij, achtergrond...). Schilderde je per ongeluk teveel weg, kies dan voor wit en ga er nogmaals over om het laagmasker op die plaats weer dicht te maken. Voor de details zoom je uiteraard sterk in en kies je een kleinere borstel.
Daarna voeg je alle lagen samen (flattern layers) en een USM (Unsharpen Mask) erbovenop naar believen.
Een voorbeeld van zo'n bewerking die ik deed zie je hier maar ook hier
Je opent de foto in Photoshop.
alle oneffenheden op de huid (porretjes, vlekjes...) doe je mooi weg met de kloonstempel of het patchtool.
Dan een 'ACV'tje zoals ik het noem (ctrl+a - ctrl+c - ctrl+v) waarmee je de foto volledig kopieert in een nieuwe laag.
Op die laag voeg je een blur toe: filter --> blur --> surface blur. De instellingen hangen wat af van de foto, maar als je beide schuivers op 14 zet heb je veel kans dat je goed zit.
De opacity van die geblurde laag zet je vervolgens op 75% of minder, ook naargelang de foto en hoe plastisch je de huid wilt.
Vervolgens maak je een laagmasker aan op die geblurde laag. Je drukt op 'd' om de standaardkleuren zwart en wit in de kleurenkiezer te krijgen. Met een penseel schilder je in dat laagmasker alles mooi weg wat scherp moet blijven (haar, ogen, lippen, juwelen, kledij, achtergrond...). Schilderde je per ongeluk teveel weg, kies dan voor wit en ga er nogmaals over om het laagmasker op die plaats weer dicht te maken. Voor de details zoom je uiteraard sterk in en kies je een kleinere borstel.
Daarna voeg je alle lagen samen (flattern layers) en een USM (Unsharpen Mask) erbovenop naar believen.
Een voorbeeld van zo'n bewerking die ik deed zie je hier maar ook hier
Voila, eat it
Mvg,
dat is wat ik zoek nu nog een foto om het op toe te passen....
Toch een vraagje, ik gebruik PS 7 en vind die surface blur niet
Hoe doet men dat in PS, de huid verzachten zodat men van die foto's krijgt zoals in de reclames voor Nivea en dergelijke ? Heb al met blur geprobeerd, maar dat is het toch niet denk ik...
thx !
Hoi Picasso,
Als je die glamour fotoos bedoelt.......zoek eens onder glamour hier op BD.
Kom je nog andere mogelijkheden tegen.
Blur gaat typisch de structuur wegnemen en dan krijg je een onnatuurlijke 'zeephuid'.
Het geheim zit hem in een selectief gebruik van de patchtool.
De onnatuurlijke zeephuid -zoals je die noemt- is net het resultaat dat gekozen wordt door glamourbladen. Het is de bedoeling de huid zeepglad te maken.
Hoe hard je die huid gaat verzachten hangt af van hoe sterk je de opacity vermindert. Niemand zegt dat je 75% moet aanhouden zoals ik beschreef. Je kunt gerust ook 30% aanhouden.
Vertel dan eens exact hoe dat in z'n werk zit met het patchtool...
Ik zie er niet echt een mogelijkheid in om een supergladde huid mee te creëren
Hehe, alweer iets bijgeleerd met die ctrl+j
Bedankt!
En die Gaussian Blur... Nee, dat geeft toch niet hetzelfde effect. Ik deed het vroeger zo maar was nooit echt tevreden over het resultaat. Lang leve CS2
En die Gaussian Blur... Nee, dat geeft toch niet hetzelfde effect. Ik deed het vroeger zo maar was nooit echt tevreden over het resultaat. Lang leve CS2
Hehe, alweer iets bijgeleerd met die ctrl+j
Bedankt!
Mvg,
Inderdaad...na het lezen van Frederics tip heb ik de surface blur ook geprobeerd ipv de gaussian blur (die ik altijd gebruikte)...en ik moet zeggen, dit geeft veel betere resultaten.
Comment