Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pasfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pasfoto's

Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats zit (ben nieuw hier) maar toch even dit vraagje.

Sinds kort zijn wij ook eindelijk eigenaar van een digitaal fototoestel en we zijn er heel content van.
    Ik probeer nu via de PC mooi bewerkte foto's te maken en dat lukt ook al aardig, behalve de pasfoto's.
    Ik neem dan een "gewone" foto en wil die verkleinen tot pasfoto-formaat en doorsturen naar een foto-ontwikkeling-site.
    Maar dit lukt mij niet. Ik kan nergens vinden WAAR je die formaten kan maken.
    Kunnen jullie mij helpen?

Alvast heel hartelijk bedankt!

Re: Pasfoto's

als je photoshop hebt:

edit>image size

en dan eerst 'resample' AF zetten
    daarna kun je onder 'document size' (en NIET pixel dimansions) je afmetingen in cm ingeven.

klik ok, sla de foto op en je bent klaar.

groeten

Comment

Een pasfoto is ongeveer 3,5 cm x 4,5 cm.
      Je brengt je bestand op dat formaat. 300 dpi.

Dan open je een NIEUW bestand, 10x15 cm 300 dpi en copiert hier 4x je foto in, even verslepen dat ze goed staan, 1 laag maken en opslaan als jpeg. Nu kan je het zonder probleem laten printen.

Comment

Sorry, maar kunnen jullie dit nog eens uitleggen?
        Ik heb PhotoFiltre en daarmee kan ik al aardig overweg. Heb trouwens het hele communiefoto-album zelf gemaakt en veel positieve reacties gekregen.
        Maar dit met die pasfoto's lukt me echt niet.
        Dank je!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Annemie7
          Sorry, maar kunnen jullie dit nog eens uitleggen?
          Ik heb PhotoFiltre en daarmee kan ik al aardig overweg. Heb trouwens het hele communiefoto-album zelf gemaakt en veel positieve reacties gekregen.
          Maar dit met die pasfoto's lukt me echt niet.
          Dank je!
          gewoon je pasfoto verkleinen naar de maten hierboven opgegeven,
          dan maat je in fotoshop een nieuw bestand aan van 10x15cm op 300dpi
          en je kleeft je pasfoto er 4 x in en je schikt op die ruimte van 10X15 en je bent klaar (gewoon opslaan als .jpg en je kan afdrukken)

You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
          www.koendd.be

FZ50

Comment

op de site van www.foto.com kan je foto's als pasfoto's laten ontwikkelen. Zij schikken ze ineens als een aantal pasfoto's op een 10 x 15 foto. Heb dit al eens gedaan en waren zeer goed!

Comment

Kijk op deze link.

Ik heb het pasfotoprogramma gedownloaded en gebruik het nu naar alle tevredenheid. Ik hoop dat je het ook een mooi progamma vind.
              Veel plezier

Fried Peters

Comment

Als je een Canon hebt kan je de laatste versie van
                Easy photprint (3.40 versie) downloaden en instaleren daar staat vanaf nu
                Standaard een ontwerp in zodat je pasfotos af kan drukken op alles wat je wil en de
                hoeveelheid pasfotos zelf bij kan kiezen.

Grts
                Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door engeltje
                  op de site van www.foto.com kan je foto's als pasfoto's laten ontwikkelen. Zij schikken ze ineens als een aantal pasfoto's op een 10 x 15 foto. Heb dit al eens gedaan en waren zeer goed!
                  Als ik daar mijn foto naar stuur,moet ik ze dan eerst verkleinen naar pasfotoformaat of niet ?
                  Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                  Web-Albums

Comment

nee je moet niets aanpassen, je moet alleen op de site van foto.com het formaat "pasfoto" instellen bij het formaat van de te bestellen foto. Het spreekt vanzelf als je een pasfoto wil van een persoon, dat je deze eerst moet uitsnijden. Het programma neemt nl de hele foto en schaalt em naar een pasfoto. Geloof dat er 6 of 8 op een foto worden afgedrukt, weet het niet juist meer...

Comment

Working...
                    X