Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Croppen naar gewenst formaat in CS2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Croppen naar gewenst formaat in CS2

Ik heb een groepsfoto met de afmetingen 6.667 x 10.027 (3008 x 2000 pixels) die ik wil croppen en dan printen op 8x10 inch of 8 x 12 inch fotopapier.
    Er is genoeg ruimte aan de boven- en onderkant om te croppen.

Hoe kan ik deze foto gecropt op het gewenste formaat krijgen zonder eindeloos te proberen?
    Moet ik dan de Pixel Aspect Ratio gebruiken?

Ik heb inches vermeld omdat ik op Amerikaans grondgebied woon en hier uiteraard alles in inches gaat.

Bij voorbaat dank.
    Try and fail, but don't fail to try.
    Nikon D70, 18-70 mm, 28-80 mm, 70-300 mm (allemaal Nikkor) & SB600. Nikon Coolpix 8700.

Re: Croppen naar gewenst formaat in CS2

Wat ik dan doe is een rechthoekige selectie maken met een fixed aspect ratio (in dit geval dus 10 / 8) van het gewenste deel van de foto.
    Dan die selectie kopieren (ctrl-c), new file aanmaken (ctrl-n). Die nieuwe file heeft dan automatisch de afmetingen van je selectie, daarna pasten (ctrl-v) en dan flatten image.
    Nu kan je bij image size nog gaan kijken of je voldoende pixels/inch hebt maar dat denk ik wel...

Comment

Tony bedankt,

Dit werkt perfect, snel en zal me veel ergernissen besparen
      Try and fail, but don't fail to try.
      Nikon D70, 18-70 mm, 28-80 mm, 70-300 mm (allemaal Nikkor) & SB600. Nikon Coolpix 8700.

Comment

Een andere, snellere, methode:
        Gebruik de crop-tool en stel deze in zoals je wilt, zijnde '8 in' en '10 in', met de gewenste dpi.
        Dan selecteer je maar wat je wilt overhouden en druk op enter.

hesy.be
        BD0319BE

Comment

Working...
        X