Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Selectie van 15x10 maken in Photoshop CS2?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Selectie van 15x10 maken in Photoshop CS2?

Hallo,

Ik heb het volgende probleem: Ik open een digitale foto, gemaakt met een Canon EOS 20d in Photoshop CS2. Ik wil vervolgens een uitsnede maken van het onderwerp. Dat wil zeggen, ik heb te veel op de foto staan en wil er alleen het onderwerp uithalen. Aangezien ik de foto daarna via bv de Hema af wil laten drukken, moeten de verhoudingen van de uitsnede het beste de verhoudingen 10x15 hebben. Mijn vraag is nu: hoe kan ik een een snelle manier een onderwerp met een verhouding 10x15 uitknippen en opslaan als JPG om deze vervolgens door een fotostudio af te laten drukken?
    Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Re: Selectie van 15x10 maken in Photoshop CS2?

Zou gewoon het uitknipgereedschap (croptool) nemen 3° pictogram linksboven in gereedschapset.
    Daar(menubalk) kun je dan je breedte (15cm) en je hoogte (10cm) en eventueel je resolutie (300dpi) instellen. Je foto uitsnijden en eventueel de uitsnede wat verplaatsen naar believen....
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Comment

Re: Selectie van 15x10 maken in Photoshop CS2?

Hoi,

Je klikt op de croptool (derde symbooltje links bovenaan in de toolbar) en bovenaan in je menubalk kun je nu het gewenste formaat ingeven (width en height) en 300dpi. Je zult zien dat je daarna wanneer je de uitsnede gaat maken dmv te slepen je selectie 10x15 proporttioneel blijft. Zo kan je een uitnsede maken. Wanneer je de selectie heb gemaakt, en je de muisknop loslaat, zul je zien dat je je selectie nog kunt positioneren waarna je dubbelklikt de uitsnede zal gemaakt worden. Daarna bewaar je de foto eerst als PSD formaat (photoshopformaat) als backup en daarna als Jpeg. Nooit je foto's naar bewerking als Jpeg bewaren want Jpeg geeft kwaliteitsverlies na telkens te bewaren... (jpeg opties 12 kiezen).
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Working...
      X