Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's samenvoegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's samenvoegen

--------------------------------------------------------------------------------

Wie kan mij helpen,
    Ik ben op zoek naar een eenvoudige manier om ± 900 fotobestanden (jpeg ± 100Kb)te verkleinen tot pasfoto formaat, samen te voegen om ze daarna te laten printen en op een wandplaat te plakken. Ik heb het zelf geprobeerd met Paint Shop Pro, door telkens 8 foto's als lagen samen te voegen zodat 1 foto van 10 X 15 cm ontstaat.(handige maat om bij de plaatselijke fotoshop te laten printen) met daarop dus 8 pasfoto's. Nadeel: veel werk en de uiteindelijke foto heeft een totale bestandsgrootte van 100 Kb, dus
    niet scherp. Wie weet raad?
    Bennie.

Re: Foto's samenvoegen

Hoi

Je kan een batch laten lopen om de foto's te maken naar de gewenste grootte. (photoshop). Daarna kun je de foto's importeren in Indesign en zo positioneren... Voor wat hoort wat... Het is een job, maar als je 't wil hebben, moet je er iets voor doen natuurlijk.

Je kan in indesign beeldelementen horizontaal en verticaal uitlijnen (centreren)
    Dit spaart al veel werk uit.

Tim
    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b.kuipers
      --------------------------------------------------------------------------------

Wie kan mij helpen,
      Ik ben op zoek naar een eenvoudige manier om ± 900 fotobestanden (jpeg ± 100Kb)te verkleinen tot pasfoto formaat, samen te voegen om ze daarna te laten printen en op een wandplaat te plakken. Ik heb het zelf geprobeerd met Paint Shop Pro, door telkens 8 foto's als lagen samen te voegen zodat 1 foto van 10 X 15 cm ontstaat.(handige maat om bij de plaatselijke fotoshop te laten printen) met daarop dus 8 pasfoto's. Nadeel: veel werk en de uiteindelijke foto heeft een totale bestandsgrootte van 100 Kb, dus
      niet scherp. Wie weet raad?
      Bennie.
      Als je over PS beschikt, probeer dan de "Contact Sheet" optie eens?

Groetjes,

Dave
      pixelpusher

Comment

Yep, "Contact Sheet" is de oplossing.
        Ik denk wel dat je originele dezelfde verhoudingen moeten hebben.
        Fuji FinePix S100fs

Comment

http://www.sixdots.de/mosaik/en/...en een beetje slim zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mendel
            Je kan een batch laten lopen om de foto's te maken naar de gewenste grootte. (photoshop). Daarna kun je de foto's importeren in Indesign en zo positioneren... Voor wat hoort wat... Het is een job, maar als je 't wil hebben, moet je er iets voor doen natuurlijk.

Je kan in indesign beeldelementen horizontaal en verticaal uitlijnen (centreren)
            Dit spaart al veel werk uit.
            Er is een verschil tussen PhotoShop hebben en PhotoShop kennen precies

Met contact sheet gaat het prima, en ik dacht dat ook ACDSee zo'n funktie bezat...

Comment

Allemaal bedankt zover.
              Ik ga aan de slag om te zien wat het beste werkt.

groetjes Bennie

wordt vervolgt

Comment

Working...
              X