Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communiekaartje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Communiekaartje

Gisteren heb ik communiefoto's gemaakt van mijn petekind, het is de bedoeling dat die in een album komen.

Maar ik moet er ook een kaartje van maken voor de andere familieleden.
    Dat is iets waarmee ik totaal geen ervaring heb, ik heb hier de laatste tijd wel verschillende voorbeelden bekeken, en aan de hand daarvan heb ik ook iets in elkaar geknutseld.
    Als er dus zaken verbeterd kunnen worden, dan zou ik graag weten wat er moet gebeuren. Het is de bedoeling om deze bewerking af te laten drukken via een afdrukcentrale op 10x15 cm, met een wit randje. Dan ben ik er zeker van dat alles er volledig op staat, want een afdruk wordt altijd iets bijgesneden om te voorkomen dat er ergens een wit boordje te zien is.

http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Re: Communiekaartje

Ik zou nog iets doen met haar naam. Die is nu niet zo duidelijk omdat het contrast met het terras te klein is... (randje, schaduw...)

Het zou ook wat rustiger overkomen denk ik, als de tekst van eerste communie en de datum gealligneerd worden want nu staan die willekeurig in die opstaande rand van het terras.

Comment

Knappe bewerking

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dolly
        Knappe bewerking
        Maar door de uitleg van OlivierV zie ik ook dat ik de tekst nog wat moet aanpassen.
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          Maar door de uitleg van OlivierV zie ik ook dat ik de tekst nog wat moet aanpassen.
          Jups, ga ook volledig hiermee akkoord, maar de fotos en collage hiervan zijn alleszins zeer mooi hoor!
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            Inderdaad misschien de tekst omhoog plaatsen of schaduw toepassen
            Hieronder een link naar mijn bewerking die ik ook maakte maar vond de andere met Sien op de bank ( die ik in je topic poste in mensen en modellen )mooier

Groetjes Dolly

Comment

De foto's zijn zeer geslaagd! De bewerking is misschien een beetje druk omdat er 6 punten zijn die de aandacht trekken: de grote Sien, 3 keer tekst, 2 kleine fototjes.

Misschien wordt het "rustiger" als je de tekst iets minder prominent maakt. Ik zou alle tekst groeperen. "Eerste communie" en " 1 mei 2006" mogen gerust een stuk kleiner. "Sien" mag eventueel iets groter blijven, maar ik zou het ook kleiner maken dan wat het nu is. De tekst groeperen op een rustige plaats bijvoorbeeld de linkerbovenhoek. Of misschien nog beter: alles op één lijn, startend in de linker benedenhoek. Je zit met veel strakke lijnen en vlakken in je compositie dus ik denk dat een hoekiger lettertype beter zou passen.

Als het dan nog te druk is zou ik ook eens een versie maken met de kleine fototjes recht in plaats van schuin.

Je zit met mooie foto's. Laat de beelden spreken.

Comment

Allemaal bedankt voor de reacties

Ondertussen heb ik nog wat bewerkingen gemaakt, bij de eerste heb ik de tekst wat verzet en aangepast, en ik heb er nog één gemaakt met de achtergrond die Dolly ook al gebruikt had:

Let niet op de scherpte, want ik heb wat problemen gehad met het resizen (het origineel Photoshop bestand heb ik wel op de harde schijf, en dat is wel heel scherp).

Het eerste ontwerp was al goedgekeurd door de ouders van Sien, maar nu heb ik deze twee nog eens doorgestuurd, en kunnen ze kiezen .
                BD0338BE

Comment

Voor mij absoluut de tweede versie

Tekst nog een ietsiepietsie subtieler en het is perfect ;-)

Comment

Omdat de meningen bij Sien thuis wat verdeeld waren, heb ik ondertussen beide foto's laten afdrukken, 15 stuks van elk, eerst hadden ze 25 stuks gevraagd (de verzendkosten zijn al bijna even duur als de foto's zelf, een paar foto's extra kan dus geen kwaad).
                    Dan kunnen de eersten zelf hun kaartje kiezen .

Iedereen bedankt voor de hulp .
                    BD0338BE

Comment

tweede vind ik heel mooi gemaakt
                      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                      www.koendd.be

FZ50

Comment

Dik in orde !

Beide versies heel mooi gedaan, over tekst kan je blijven discussiëren maar in elk geval nu goed leesbaar. Hopelijk vallen de afdrukken goed mee.

Comment

Mooi gedaan

Wat te laat, maar misschien nog een goede tip voor anderen.

Wat het (IMHO) ook altijd goed doet bij dit soort kaartjes is dat de tekst precies uitgesneden is in het hout (met cut-out of inner/outer bevel effect)
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Absoluut de tweede ! Heel mooi hoor ! Sien zal er blij mee zijn !

Comment

De afdrukken zijn ondertussen aangekomen (van http://www.24h-digitalphoto.com/ ), en die zien er héél mooi uit .
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X