Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bitmap omzetten naar vector

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bitmap omzetten naar vector

ik moet een logo omzetten naar vector om zonder blokjes geprint te kunnen worden op een autoruit-sticker.

al mijn hoop was gevestigd op mijn collega die veel meer kent van Photoshop dan ik, en die ook Adobe Indesign op haar pc heeft staan. Helaas, zij kan me ook niet helpen.

mijn vraag is nu, kan er iemand (in simpele taal liefst ) vertellen hoe ik dit aanpak, en met welk programma ?

ik bezit zelf photoshop 7 en corel draw 8.

alvast bedankt voor de reactie.

ps wellicht vind ik meer info in andere berichtjes, maar dat is niet zo evident op het werk :-) dus ik richt mij tot jullie...

Re: bitmap omzetten naar vector

als je corelDraw hebt, gebruik je het hulpprogramma "corel trace" en na deze "grove" omzetting kan je dan in corelDraw de curves aanpassen tot het juist is. De bitmap op voorhand even "opkuisen" helpt enorm.

soms is het peace of cake, en soms is het veel geprul, en kan je beter direct de foto importeren in Corel Draw, en over de foto de tekening natekenen in CorelDraw.

met Illustrator dezelfde werkwijzen, maar het hulpprogramma noemt anders

Comment

Bekijk ook zeker eens het gratis programma "Inkscape"

Inkscape is professional vector graphics software which runs on Linux, Mac OS X and Windows desktop computers.
      Nikon D70s en bijhorend speelgoed
      www.rocksolid.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
        met Illustrator dezelfde werkwijzen, maar het hulpprogramma noemt anders
        ter info

In de nieuwe Illustrator cs2 noemt het gewoon "live trace". Je kan de functionaliteit ook rechtstreeks vanuit de bridge van cs2 aanspreken.

Comment

Working...
        X