Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen kopen, waar??

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: lenzen kopen, waar??

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
    Als ik me niet vergis was je het zelf gaan afhalen ...
    Ze hebben u voorgesteld het pakket te ruilen tegen een ander type, niettegenstaande u het andere pakket reeds opende.
    Dit is iets wat u als risico mag nemen natuurlijk. Maar nogmaals, u stuurt iets op per Post, het wordt nooit afgeleverd ... het is aan u om bij de Post te klagen dat zij een pakket verloren zijn en zij zullen u een antwoord verschaffen ...
    Voor een gewone zending krijgt u NOOIT een verzendbewijs in de Post, enkel een bewijs (ticket) voor de aankoop van de zegel en eventueel de omslag. U kan evengoed het pakket naar uw schoonmoeder gestuurd hebben.
    Nogmaals ... klagen bij de Post ... u had daar toch een bewijs gekregen of niet?

    De advokaat dat een zaak begint voor 60€ en kan bewijzen dat je een "gewone zending" ook echt met de Post verstuurd hebt naar het juiste adres zou ik wel eens willen zien

    Ik zou nog even wachten moest ik van u zijn ... het is bijna 1 april
    Ik was niet van plan hier nog veel energie aan te verspillen, maar aangezien je blijft antwoorden met foute interpretaties, moet ik wel.

    1. Ik was de oorspronkelijke zending gaan afhalen (je geheugen komt blijkbaar terug). Op het pakket is niet te zien over welk type het gaat, er staat alleen een nummer op (1, 2 of 3). Vandaar mijn vraag of het wel het juiste was. De verkoper verzekerde me dat dit het juiste type was voor full frame 1DsMkII.

    2. Uiteraard kan je pas zien dat het fout zit als je het pakket opent, aangezien aan de buitenzijde geen info wordt gegeven. Dus je vertrouwt op de expert-verkoper En het zat goed fout, want de geleverde swabs waren onbruikbaar.

    3. Mijn advocate heeft het verzoekschrift al klaarliggen. Uiteraard gaat dit via het Vredegerecht, gezien de geringe omvang van het bedrag! Of dacht je dat ik er een Assisenzaak van wou maken? Maar ik wil nog altijd enige ruimte laten om een gebaar van goodwill van hun zijde te vernemen. Daarom dat ik in eerste instantie alleen maar de Federale Overheidsdienst contacteerde. De andere stappen volgen.

    4. Als zij een correcte levering hadden verzorgd, was er verder weinig aan de hand geweest. Ook de leugens achteraf heb ik hen kwalijk genomen. Dit is geen zuivere manier van zakendoen.

    En nu sluit ik deze discussie. ik heb er al meer tijd in gestoken dan ze waard is. De zaak zal buiten BD worden beslecht. Maar ik vind dat ik de forumbezoekers mag waarschuwen als er negatieve ervaringen zijn met een bepaalde firma.

    Ook het omgekeerde is gebeurd, rond die tijd. Corné had bij mij een omvangrijke bestelling geleverd, en er waren - door mijn schuld - problemen met PayPal. Corné heeft rustig en correct een maand gewacht tot de limieten bij PayPal waren opgetrokken (het bedrag was te hoog) en de zaak is sereen opgelost. Al mijn volgende bestellingen - en er zit nog heel wat in de pipeline - gaan nu naar hem. Met dit soort verkopers doe ik zeer graag zaken.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

    Comment


    • #47
      Re: lenzen kopen, waar??

      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
      Net om dergelijke - op het randje van het fatsoen - kiese praktijken, kan ik mij onmogelijk verzoenen met deze verkoper... Van mij geen euro, zelfs al is ie de goedkoopste of de beste van Europa...
      Greetz, Kariboe
      Dan hoop ik dat je nooit bij Konijnenberg gekocht hebt? Doet net hetzelfde, onze Konijn.
      Mij doet het niets hoor, integendeel...
      ps: http://www.belgiumdigital.de staat nog vrij

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #48
        Re: lenzen kopen, waar??

        Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
        je geheugen komt blijkbaar terug.
        Ja, dat heeft dan ook nooit bij de Post gezeten hé ... Ik denk eerder dat u begint te beseffen dat mensen niet zo snel vergeten ...
        2. Uiteraard kan je pas zien dat het fout zit als je het pakket opent. En het zat goed fout, want de geleverde swabs waren onbruikbaar.
        Klopt dat je het idd niet direkt kan zien, bruikbaar zijn ze wel maar niet zo handig als zou moeten. Correct dat er een fout gebeurde en daarom ook dat je ze mocht wisselen. Maar wisselen is in elke winkel hetzelfde hoor ... de verkeerde terugbezorgen en dan krijg je de nieuwe ...

        3. Mijn advocate heeft het verzoekschrift al klaarliggen. Uiteraard gaat dit via het Vredegerecht, gezien de geringe omvang van het bedrag!
        U ging toch een kortgeding aanspannen? Lees dan volgende tekst eens ... zou uw goede advokaat ook moeten kennen

        §1: In burgerlijke zaken
        In burgerlijke zaken is er buiten de gewone gerechtelijke procedure ook een snelle vorm van rechtspleging: het kort geding. Het kort geding dient voor dringende gevallen waarin zich een voorlopige oplossing opdringt. De toename van het aantal gerechtszaken en de gerechtelijke achterstand die daarvan het gevolg is, hebben deze procedure zeer populair gemaakt.
        Het kort geding valt onder de bevoegdheid van de voorzitters van de rechtbanken van eerste aanleg, de handels- en de arbeidsrechtbanken. Een essentiële voorwaarde voor een kort geding, is dat er hoogdringendheid is. Er moet met andere woorden een groot risico bestaan op een ernstige, onherstelbare of moeilijk herstelbare schade als er niet snel ingegrepen wordt. Een kort geding kan zelfs op eenzijdig verzoek worden gevoerd. De rechter oordeelt dan over het verzoekschrift zonder de tegenpartij nog maar te
        horen.


        Lees het hier en hier

        Of dacht je dat ik er een Assisenzaak van wou maken?
        Eigenlijk denk ik dat je helemaal niets zult ondernemen via een advokaat ... spel is al enkele maanden bezig en je zou er een kortgeding van willen maken
        Ik hoor het al zeggen in de rechtszaal "Mijnheer zijn swabke is te klein ..."
        Daarom dat ik in eerste instantie alleen maar de Federale Overheidsdienst contacteerde.
        En hebben ze u ook een prettig jaar gewensd?
        Maar ik vind dat ik de forumbezoekers mag waarschuwen als er negatieve ervaringen zijn met een bepaalde firma.
        Klopt, maar je moet er wel "alles" bij zeggen hé ...
        Last edited by VerSeg; 13 januari 2006, 09:53.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #49
          Re: lenzen kopen, waar??

          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
          Dan hoop ik dat je nooit bij Konijnenberg gekocht hebt? Doet net hetzelfde, onze Konijn.
          Mij doet het niets hoor, integendeel...
          Hmmm, ik vind het toch niet echt kunnen...
          Het is bewust een beetje bedriegen, mensen op de tuin leiden...
          Stel, je bent een beginnend fotograaf en je zit met een hele hoop vragen (zo zijn er nogal wat de laatste tijd ) en ik geef je de raad om inlichtingen te vragen of te bestellen bij bv. topfoto.de, omdat ik vind dat die een schitterende service en én eerlijke prijzen biedt. De beginnend fotograaf komt (in al z'n onwetenheid ) terecht op topfoto.be en loopt met z'n ogen wijd open in de val. Ik zou mij flink bedrogen voelen...

          Akkoord, het mag (en het wordt gedaan), maar ik vind het niet kunnen en het zegt voor mij veel over de ingesteldheid van de persoon. Ik doe zelf zaken, en ik wil ook goed verkopen, maar ik vind een zekere 'kiesheid-ondanks-alles' nog altijd belangrijk... Voorzover dit heden nog gewaardeerd wordt ???

          Ik ben nogal nen ouderwetsen hé...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #50
            Re: lenzen kopen, waar??

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
            Ja, dat heeft dan ook nooit bij de Post gezeten hé ... Ik denk eerder dat u begint te beseffen dat mensen niet zo snel vergeten ...
            Klopt dat je het idd niet direkt kan zien, bruikbaar zijn ze wel maar niet zo handig als zou moeten. Correct dat er een fout gebeurde en daarom ook dat je ze mocht wisselen. Maar wisselen is in elke winkel hetzelfde hoor ... de verkeerde terugbezorgen en dan krijg je de nieuwe ...
            Neen, maar je hield je nogal erg van de domme in het begin, terwijl je blijkbaar toch de info had...


            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
            U ging toch een kortgeding aanspannen? Lees dan volgende tekst eens ... zou uw goede advokaat ook moeten kennen
            <knip overbodige uitleg>
            Inderdaad een verwisseling van termen. Bedoeld was een procedure voor het Vredegerecht. Dit is in legale termen idd geen kortgeding.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
            Eigenlijk denk ik dat je helemaal niets zult ondernemen via een advokaat ... spel is al enkele maanden bezig en je zou er een kortgeding van willen maken
            Je kent me echt niet hé. Toen ik zei dat ik de Economische Inspectie ging inlichten van de inbreuken op de handelswetgeving, kwam hier ook een pipo beweren dat ik dat niet zou doen en alleen maar dreigde. Vandaag kreeg ik het bericht met de naam van de ambtenaar belast met het onderzoek. En dat staat hier op papier, ongelovige Thomas.

            Merkwaardig ook, dat zeer eenzijdig betoog van je. Je zou haast gaan denken dat je inderdaad aandelen hebt . Geen woord van je over het gebrek aan vakmanschap (volledig foute info verschaffen), over de leugens achteraf, ...
            En met zuivere ad hominem argumenten ga je ook je gelijk niet halen.

            En ook wat de bruikbaarheid betreft van die swabs zit je mis (nog maar eens). De gebruiksaanwijzing stelt uitdrukkelijk dat je maar één keer in één richting mag gaan. Als je sensor 24 mm breed is en je swab 20 mm, dan lukt dit niet. Misschien moet ook jij een beetje meer kennis van zaken opdoen?

            En nu voor het laatste - en jij mag gerust het laatste woord hebben - ik sluit dit topic. Voor mij is het een onbetrouwbare firma, waar ik nooit meer een voet binnen zet. Jij mag wat mij betreft ze de hemel inprijzen. Wie weet, hou je er nog iets aan over .
            Fullator
            Fotostudio Candela Zone
            website: http://www.chronax.be
            website: http://www.marquisemodels.eu

            Comment


            • #51
              Re: lenzen kopen, waar??

              Wat een discussies zeg hier , ik zal niemand zeggen waar ie moet kopen , maar ik koop met goede ervaring bij Corné , en er zullen ook wel anderen zijn die goed zijn , kwestie van eigen gevoel en vertrouwen zeker...
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #52
                Re: lenzen kopen, waar??

                Dat een klacht ontvankelijk is wil enkel zeggen dat ze op de juiste manier is ingediend (zegt niks over de zaak zelf). Zoals gemeld is er nu iemand aangesteld die zal onderzoeken of ze ook gegrond is, waarna er pas eventuele stappen zullen gebeuren.

                En ohja, dien "pipo" was ik; mooie manier van aanspreken heb jij (moet je psycholoog voor zijn zeker), voor mensen die niet met jou akkoord gaan.

                Comment


                • #53
                  Re: lenzen kopen, waar??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan
                  Dat een klacht ontvankelijk is wil enkel zeggen dat ze op de juiste manier is ingediend (zegt niks over de zaak zelf). Zoals gemeld is er nu iemand aangesteld die zal onderzoeken of ze ook gegrond is, waarna er pas eventuele stappen zullen gebeuren.

                  En ohja, dien "pipo" was ik; mooie manier van aanspreken heb jij (moet je psycholoog voor zijn zeker), voor mensen die niet met jou akkoord gaan.
                  Wel, je zat dus goed fout; de klacht is wel degelijk ingediend. .
                  Evengoed kan gesteld worden dat het een mooie manier van aanspreken is om mensen al bij voorbaat van onwaarachtigheid te beschuldigen... Dat is kaatsen en de bal verwachten.
                  Fullator
                  Fotostudio Candela Zone
                  website: http://www.chronax.be
                  website: http://www.marquisemodels.eu

                  Comment


                  • #54
                    Re: lenzen kopen, waar??

                    Wij hebben vandaag twee leuke dames van de Economische Inspectie op bezoek gehad. Zij hebben alle emails gelezen die u heeft geschreven en ook de beantwoording ervan. Vervolgens hebben ze u hele hetze welke u op BD heeft geschreven gelezen en zij hebben hun conclusies getrokken.

                    Kwam ongeveer in het kort hierop neer, meneer gaat het halen omdat hij het direct hoog dringend nodig had, gaat een week later een email sturen dat hij het verkeerde produkt had. Waarop betrokkene een correct antwoord heeft gekregen dat hij het direct kan omwisselen. Weer een week later hangt betrokkene aan de telefoon dat hij het per gewone post heeft verstuurd en niets heeft ontvangen. Vervolgens begint betrokkene een hele hetze.

                    Om de site staat duidelijk hoe te handelen indien men iets wil terug zenden, het wordt opgehaald door Taxipost of DPD op onze kosten.

                    Maar deze meneer had het produkt zo dringend nodig dat hij het gaat halen, en indien hij het produkt niet kon gebruiken kon hij ook wel even langs komen. We staan voor een ieder dag en nacht gereed.

                    Overigens de hele website is gecontroleerd door de Economische Inspectie en is helemaal in orde gevonden. Alles wat er op hoort te staan staat er op.

                    Van overtredingen en de door u gesuggereerde vier inbreken is niets gebleken.

                    Ze hebben wel een dikke veertig geprinte pagina's van het BD Forum aan uw dossier met uw klacht toegevoegd.
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                    Comment


                    • #55
                      Re: lenzen kopen, waar??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                      Wij hebben vandaag twee leuke dames van de Economische Inspectie op bezoek gehad. Zij hebben alle emails gelezen die u heeft geschreven en ook de beantwoording ervan. Vervolgens hebben ze u hele hetze welke u op BD heeft geschreven gelezen en zij hebben hun conclusies getrokken.

                      Kwam ongeveer in het kort hierop neer, meneer gaat het halen omdat hij het direct hoog dringend nodig had, gaat een week later een email sturen dat hij het verkeerde produkt had. Waarop betrokkene een correct antwoord heeft gekregen dat hij het direct kan omwisselen. Weer een week later hangt betrokkene aan de telefoon dat hij het per gewone post heeft verstuurd en niets heeft ontvangen. Vervolgens begint betrokkene een hele hetze.

                      Om de site staat duidelijk hoe te handelen indien men iets wil terug zenden, het wordt opgehaald door Taxipost of DPD op onze kosten.

                      Maar deze meneer had het produkt zo dringend nodig dat hij het gaat halen, en indien hij het produkt niet kon gebruiken kon hij ook wel even langs komen. We staan voor een ieder dag en nacht gereed.

                      Overigens de hele website is gecontroleerd door de Economische Inspectie en is helemaal in orde gevonden. Alles wat er op hoort te staan staat er op.

                      Van overtredingen en de door u gesuggereerde vier inbreken is niets gebleken.

                      Ze hebben wel een dikke veertig geprinte pagina's van het BD Forum aan uw dossier met uw klacht toegevoegd.

                      Hehe, het wordt dus toch gelezen...
                      Dat de website NU in orde is, daar twijfel ik niet aan. Je hebt er vijf maanden tijd voor gehad.

                      Tijd dus voor de volgende stap. Je hoort er nog van...

                      Inmiddels worden nog klachten gebundeld. Ondertussen van 6 personen!
                      De mails blijven hier toestromen. Je moet maar denken: negatieve publiciteit is ook publiciteit.

                      Mag ik er ook nog op wijzen dat mijn klacht bij Fedeco niets te maken had met die bewuste levering, maar wel op het correct naleven van de wet op de handelspraktijken? Dus dat bundeltje met emails was wellicht overbodig, want met een ander subject. Ik wacht alleszins op hun verslag.

                      Dat terughalen op uw kosten is wel een lachertje zeker? Aan de telefoon kreeg ik in ieder geval iets anders te horen!

                      Ik vraag me af of de BBI ook zo lenient is. Die gaan tot vijf jaar terug. Over de hele boekhouding. Vooral als er cash moet betaald worden en er niet dadelijk een factuur volgt.

                      En inbreken heb ik niet gedaan hoor . De inbreuken daarentegen kwamen niet van mijn kant.

                      mvg,
                      Fullator

                      PS begin je niet stilaan te beseffen dat deze zaak ook op een andere wijze had kunnen opgelost worden? Tenslotte kwam de incompetentie (foutief product aanraden) en de onwaarheid achteraf ("20mm is full frame") niet van mijn zijde. En daar had iets tegenover mogen staan. Ik heb zo het vaag gevoel dat die waarde van nauwelijks 60€ niet echt in evenredigheid staat met de problemen die er nog gaan aankomen. Dit lijkt me een verkeerde toepassing van zuinigheid... je hebt mijn e-mail adres.
                      Last edited by Fullator; 13 januari 2006, 13:41.
                      Fullator
                      Fotostudio Candela Zone
                      website: http://www.chronax.be
                      website: http://www.marquisemodels.eu

                      Comment


                      • #56
                        Re: lenzen kopen, waar??

                        Allé jongens, vinden jullie nu niet dat al dien tijd die jullie hier al ingestoken hebben beter zou kunnen besteed worden??

                        Of hebben jullie echt zoveel vrije tijd waar je niet weet wat met doen

                        Toch de groeten en aan iedereen veel succes.
                        KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
                        http://www.photopat.be

                        Comment


                        • #57
                          Re: lenzen kopen, waar??

                          Ik vind het heel jammer dat de zaken soms zo verlopen - zonder oordeel te vellen over beide partijen - maar moet dit in nu echt hier worden uitgevochten?

                          Ikzelf, en ongetwijfeld menig ander bd(forum)lid zien meer nut in een forumrubriek waar we onze mening en ervaringen rond aankopen bij allerhande leveranciers kwijt kunnen. Daar zijn we allen beter mee gediend dan discussies zoals deze waarbij ieder zijn of haar gelijk probeert te bewijzen.

                          En dan zijn vragen zoals de eigenlijke topictitel snel opgelost.
                          Misschien kunnen we ism de mods hierover een poll starten in "algemeen"?

                          Comment


                          • #58
                            Re: lenzen kopen, waar??

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                            Inderdaad een verwisseling van termen. Bedoeld was een procedure voor het Vredegerecht. Dit is in legale termen idd geen kortgeding.
                            Oei ... vergist ... een reden voor een proces???

                            Geen woord van je over het gebrek aan vakmanschap (volledig foute info verschaffen),
                            Ik heb zelf geschreven dat hij de vergissing toegegeven heeft en de ruil voor een ander pakket voorgesteld heeft ...

                            De gebruiksaanwijzing stelt uitdrukkelijk dat je maar één keer in één richting mag gaan. Als je sensor 24 mm breed is en je swab 20 mm, dan lukt dit niet. Misschien moet ook jij een beetje meer kennis van zaken opdoen?
                            Kleine correctie ... het is 1 keer in elke richting ... lees hier maar op de website van de verdeler : Photosol
                            20 mm x 2 = 40 ... voldoende om die 24mm te overbruggen met 1 swab die je trouwens gratis mocht gebruiken want niettegenstaande je het pakket opende mocht je het terugbezorgen. Wel niet het juiste pakket en geen reden dit te houden, da's waar, maar je kon voorlopig toch je plan trekken.

                            Jij vergeet echter een groot stuk van het geheel ...

                            Mede dank zij de grote leveranciers als Corne, Topfoto, Geheugenkaart en hun goede prijzen is het voor velen mogelijk dit forum op te bouwen. Ieder maakt een keuze, ik kende ervoor enkel de dure winkels en ben toevallig bij Geheugenkaart terecht gekomen ... dit heeft mij de kans geboden om verder mijn collectie uit te breiden en met de hoop mee te doen op dit forum. Zonder hem had ik hier vermoedelijk niet gezeten, het was ook hem die mij ooit de link van deze site bezorgde, waarvoor ik hem trouwens dankbaar ben.
                            Reden waarom ik steeds reageerde is niet dat ik persoonlijks iets tegen u heb en nog minder iets persoonlijks met Geheugenkaart te maken heb. Ik ben daar tevreden en wil daar met alle plezier klant blijven. U heeft er een negatieve ervaring mee, oké, kan zijn maar dit wil niet zeggen dat u hem hier slecht moet komen maken. Evengoed bestel ik morgen iets bij Corne en heb ik de pech dat er eens iets fout loopt (kan overal eens gebeuren) ... ik denk niet dat iedereen daar zo tevreden mee zou zijn dat ik die overal slecht zou maken voor iets waar niemand anders last van heeft. Wie had er ook weer een 17-40 besteld en een 100 in de plaats gekregen? Bij mijn weten heeft die geen proces begonnen.
                            U heeft nu wel de inspectie gestuurd, kleinzielig maar anders wel uw recht.
                            Vergeet echter niet dat het openen van een dossier daarom niet betekent dat u uw gelijk zult halen.
                            Mensen die dag en nacht ter beschikking staan voor hun klanten, waar je terecht kan als je van je werk komt en waar geen enkele test of vraag te veel is ... wel profiteren van hun goede prijzen maar voor de rest een proces willen andoen voor pietlulligheden ... daar kan ik echt niet bij hoor.
                            En ja ... de controle die hij kreeg is ten hoogste een beetje tijdverlies ... als hij zijn gelijk krijgt en met alles in orde is kan het enkel zijn positie versterken. Misschien volgt er ooit een klacht tegen u wegens laster? Iedereen mag klagen, maar niet in het openbaar ...
                            (PS Bij mij had u prijs)
                            Last edited by VerSeg; 13 januari 2006, 15:12.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: lenzen kopen, waar??

                              Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                              ... maar moet dit in nu echt hier worden uitgevochten?
                              Kan toch leuk zijn? Ik vind dit een betere soap dan "Thuis" of "Familie". Wanneer komt de volgende aflevering?

                              Gr's, Wim
                              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                              Comment


                              • #60
                                Re: lenzen kopen, waar??

                                Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
                                Kan toch leuk zijn? Ik vind dit een betere soap dan "Thuis" of "Familie". Wanneer komt de volgende aflevering?

                                Gr's, Wim
                                Soap?? We spreken mekaar wel als jij ooit eens een soortgelijke situatie meemaakt.

                                Ik heb alle respect voor de betrokkenen, kan iedereen overkomen en is nooit "leuk" te noemen, maar jij doet er schijnbaar graag nog een schepje bovenop. Ik noem het "lachen met de miserie van een ander". (moge die ander nu otto of fullator of eender wie zijn...)

                                Comment

                                Working...
                                X