Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax 80-200/4,5 PK Viabrillant

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax 80-200/4,5 PK Viabrillant

Hallo,

Gaarne had ik voor mijn Pentax *ist DS een zoomlens gekocht. Via www.topfoto-online.de kwam ik terecht op een tweedehands Pentax 80-200/4,5 PK Viabrillant voor €36. (http://www.topfoto-online.de/index.php?artnum=SHD0084)
    Dat de prijs laag genoeg is twijfel ik niet aan, maar mijn belangrijkste vraag is ten eerste simpelweg: koop ik hiermee geen regelrechte rommel? Ik neem aan dat regelrechte rommel niet gemŕŕkt wordt door Pentax, dus is dé vraag eigenlijk: weet iemand of er auto focus is op deze lens?
    Andere opmerkingen zijn ook welkom natuurlijk.

Nog een extra vraagje: klopt het dat sommige lenzen sneller/beter auto-focussen dan andere, of ligt dat 100% aan de body?

Groeten en bedankt
    jelle.neewel.be

Re: Pentax 80-200/4,5 PK Viabrillant

Ik neem aan dat regelrechte rommel niet gemŕŕkt wordt door Pentax, dus is dé vraag eigenlijk: weet iemand of er auto focus is op deze lens?

Groeten en bedankt
    dat is wel een lens van een andere fabrikant met pentax bajonet
    pk zijn de oudere lenzen,die je manueel zult moeten scherpstellen en
    apart lichtmeten; pka zijn lenzen met manuele focus maar met een A stand
    voor de diafragmaring,zodat de kamera de opening kan instellen;
    de lenzen met pkaf bajonet hebben autofocus; veel info over pentax lenzen
    te vinden op http://kmp.bdimitrov.de/

mvg etienne

Comment

Bedankt! Zeer informatieve... informatie!
      Iemand een idee ivm mijn tweede vraag? (klopt het dat sommige lenzen sneller/beter auto-focussen dan andere, of ligt dat 100% aan de body?)
      groeten
      jelle.neewel.be

Comment

In het geval van je PENTAX ligt het niet aan de body. Sommige objectieven hebben nu eenmaal meer massa te verplaatsen of gebruiken langere insteltrajecten. Een goed voorbeeld is een macrolens, waar het traject van 1:1 naar oneindig in veel meer stapjes is onderverdeeld dan bij bv een standaard 50mm objectief.
        PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

Comment

Working...
        X