Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma objectieven

Na heel wat zoek en leeswerk op dit forum was ik van mening dat een goede kombinatie objectieven voor de Konica Minolta 7D het volgende zou kunnen zijn:

Sigma 24-70 f/2.8 EX DG D
    Sigma 70-200 f/2.8 EX DG APO

Na navraag bij de fotohandelaar beweert die dat Sigma lenzen nogal eens stuk gaan en dat de service dan te wensen over laat, en dat hij daarom deze lenzen niet meer verkoopt.

Kan dit iemand bevestigen en/of tegenspreken, ik lees toch redelijk positieve kommentaren.

Bart

Re: Sigma objectieven

Waar heb ik dit nog gehoord ?
    En je fotohandelaar raadt merklenzen aan waarschijnlijk ?
    fotosite

Comment

Hier gaan weeral reacties op komen ivm de reactie van de handelaar
      Enfin,sigma,canon,tokina,nikon ... overal zal er wel eens eentje kapot gaan.
      Service na verkoop : tja,via de zoekfunctie vindt je er die tevreden zijn van canon maar langs de andere kant ook weeral gruwelverhalen ... (ben zelf ook al 3 maand op een herstelling aan het wachten hoor ...).
      Zelf heb ik een Sigma 100-300 USM nieuw gekocht bij de huisleveranciers van BD en daar heb ik 3 jaar garantie op. Van Corné,Ingo en geheugenkaart.be lees je hierover uitsluitend goede kommentaar en die doen ook alle moeite om zo snel mogelijk een eventuele herstelling te verhelpen (of het nu over canon,sigma of een anders merk gaat).
      Ik meen wel dat sigma vroeger een niet zo goede service had maar dat het tegenwoordig anders is. Canon roept ook een deel van zijn nieuwe lenskes terug dus wat is daar aan de hand bij de eindkontrole ... ?
      Lees vooral de reacties van de andere leden en je zal er al anders over denken .

Danny
      ooit ... .

Comment

Hallo Bart,ik denk dat je in een winkel bent binnengeweest die geen Sigma verdeeld ,iedereen promoot tegenwoordig de produkten waar de meeste winstmarge opzit en waar ze hetminste moeten voor doen ,als dat waar zou zijn wat je net komt te vertellen dan heb ik net een slechte koop gedaan want ik heb een 70-200 f2.8 DG HSM besteld ,als de bouwkwaliteit dan toch zo slecht is waarom vertellen ze er dan zoveel positieve dingen over kijk maar naar deze site http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=37&page=1 grtz Glenn
        Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

Comment

En je fotohandelaar raadt merklenzen aan waarschijnlijk ?
          Neen, niet echt. Hij sprak van een onbekend Oost-Duits merk, Zeiss of zoiets

Ik meen wel dat sigma vroeger een niet zo goede service had maar dat het tegenwoordig anders is.
          Misschien daarmee, ik heb niet gevraagd wanneer hij de laatste verkocht had.

Maar het zal waarschijnlijk zoals bij eender welke aankoop zijn dat je pech of geen pech kan hebben. Ik heb toch geen echte negatieve kommentaren gevonden, zeker niet over de mechanische kwaliteit of slechte service, terwijl mensen toch eerder geneigd zijn moeite te doen om negatieve punten openbaar te maken dan positieve.

Het is toch beter zelf wat op onderzoek te gaan en verschillende meningen te horen dan 1 visie voor waar te nemen.

iedereen promoot tegenwoordig de produkten waar de meeste winstmarge opzit en waar ze hetminste moeten voor doen
          Ook daar zit een grond van waarheid in.

Comment

Ik denk dat uw "fotohandelaar" dringend aan een rechipping toe is!...

BTW géén HSM op KM-vatting!

Comment

Was het merk soms VOIGTLANDER ?
              Klinkt duur maar dat zijn goedkope Cosina lenzen. Niet per see slecht (met name vroeger) maar blijven tegenwoordig toch ver achter bij de nieuwste Sigma lenzen.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

[QUOTE=Bart.S]Neen, niet echt. Hij sprak van een onbekend Oost-Duits merk, Zeiss of zoiets

Effe off topic : Zeiss is Zeiss, nee hoor. Je hebt Zeiss en dan heb je Carl Zeiss Jena. 't Verschil : een hele wereld in scherpte, lichtsterkte. Ik praat nu effe over verrekijkers. Ik heb zo een ouwe Carl Zeiss Jena, 25 jaar oud, minimum.
                Kwaliteit : niet meer gezien sindsdien, on-voor-stel-baar. Bij een minimum aan maanlicht zelfs 's nachts perfect. Wil ik niet wisselen voor niets dat nu op de markt is
                (Niet direct on topic maar als je over Zeiss begint...)
                fotosite

Comment

Ik ken Zeiss maar die maken geen lenzen voor Nikon; er schijnen wel plannen te zijn daar maar iets concreets is er nog niet.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Dat van die Zeiss was eigenlijk maar een grapje, neen hij verkoopt wel Tamron maar beweert dat Nikon en Canon toch de betere lenzen maakt, maar die passen natuurlijk niet op een Konica-Minolta, maar ok het is mogelijk dat hij niet zo goede ervaringen heeft gehad met Sigma vroeger. Na nog wat opzoekwerk en reacties hier lijkt het mij dat Sigma wel ok is.

Comment

Working...
                    X