Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzenkeuze van groothoek tot tele?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenzenkeuze van groothoek tot tele?

Hallo,

Ik struin nu ongeveer een klein jaartje hier rond en heb al lezende veel opgestoken.
    Mijn d70 kit is in afgelopen uitgegroeid met de nodige lenzen.
    Echter vraag mij nog altijd af of ik nu het juiste bereik aan lenzen heb voor wat ik voor mijn hobby nodig acht en gebruik.
    Ik fotografeer veel op autoshows en ga vaak naar het circuit.
    Voor de autoshows gebruik ik vnl de kitlens ( 18-70 ) en de 50mm F1.8 . Voor dit jaar heb ik daarvoor ook nog een 35-70 f2.8 nikkor bij gekocht
    Voor het circuitwerk heb ik een 80-200 f2.8 nikkor schuifzoom met een 1.4x kenko converter , evt kan ik hiervoor ook de 35-70 f2.8 gebruiken
    Ik wil eigenlijk voor de autoshows wat meer groothoek erbij hebben.
    Zou een 11-24mm hier een goede keuze zijn? Of zijn er andere / betere keuzes?

Mvg

Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Re: Lenzenkeuze van groothoek tot tele?

tokina 12-24 zou prima zijn...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Re: Lenzenkeuze van groothoek tot tele?

Ben bijzonder tevreden met m'n Sigma 10-20 F4-5.6. Dit is een vrij nieuwe lens speciaal ontwikkeld voor digitale reflexen. Heeft een HSM aandrijving, is dus erg zacht en snel bij het scherpstellen.

Voor autoshows denk dat het inderdaad een leuke aanvulling is op jouw glaswerk.

Ook de nikon 12-24 is een aanrader, ietsje dieper in de geldbeugel tasten of tweehands: zag onlangs nog eentje op tweehandsmarkt veranderen van eigenaar voor 750€.

Ter info: De sigma 10-20 heeft mij 469€ gekost.( Geheugenkaart.be)

Heb ook de sigma 12-24 getest maar deze kon me niet zo bekoren in zij bouwcontructie van de frontfilter/zonnekap en wou toch die 2mm 'minder 'hebben (2mm minder is toch weer ongeveer 10° meer beeldhoek)

En ja, de Tokina 12-24 heeft over lovende commentaren op verschillende fora.

Aan jouw de keuze !
      Groeten,
      Ludo

Comment

Working...
      X