Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 200-400, ervaringen ? tips ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 200-400, ervaringen ? tips ?

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
    De hier opgenoemde lenzen zijn allemaal zo duur, dat ik me afvraag waarom niemand de 300mm f4 overweegt ? Die is heel betaalbaar, en ziet zo'n beetje in hetzelfde bereik of is dat dan zo'n slechte lens ?? Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd.
    Ik overweeg 'em zeker en vast !!! Lijkt me een berescherp, maar betaalbaar objectief. Alleen die F4
    De reden waarom dit objectief zo beterkoop kan aangeboden worden is tevens z'n belangrijkse minpunt. F4 of F2.8 = een wereld van verschil...
    Met 'n 1,4 TC krijg je 420 mm aan F5,6. Is die 5,6 voldoende ???

Enkele interessante standpunten :

Allemaal uitermate positief, behalve over één zaak : de statiefbeugel. Samengevat in

De meeste reviews zal je waarschijnlijk wel kennen, maar ik heb zelden zoveel unanimiteit gelezen voor één objectief (behalve dan voor de (veel duurdere!) Sigma 120-300, die ook op m'n verlanglijstje blijft staan...

Greetz, Kariboe
    Last edited by Kariboe; 5 januari 2006, 22:12.
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe

De meeste reviews zal je waarschijnlijk wel kennen, maar ik heb zelden zoveel unanimiteit gelezen voor één objectief
      Greetz, Kariboe
      Viel me ook op en wil gerust toegeven dat dat uiteindelijk heeft meegespeeld in de beslissing.

Groeten

BTW Kariboe de links werken niet
      KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
      http://www.photopat.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paepke
        Viel me ook op en wil gerust toegeven dat dat uiteindelijk heeft meegespeeld in de beslissing.
        Groeten
        BTW Kariboe de links werken niet
        Ik heb die links hersteld Enneuh, Paepke, die links verwijzen naar de Nikon AFS 300 F4 als antwoord op de vraag van Jazzadict...
        Die 200-400 is uiteraard ook beregoed, maar een beetje tè goed voor mijne "porte-monnée"
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Ik heb die links hersteld Enneuh, Paepke, die links verwijzen naar de Nikon AFS 300 F4 als antwoord op de vraag van Jazzadict...
          Die 200-400 is uiteraard ook beregoed, maar een beetje tè goed voor mijne "porte-monnée"
          Greetz, Kariboe
          OEEEEPS

Ik roep hier wel een excuus in hé (links die nie werken ) flauw hé

Toch de groeten en wanneer spreken we nog eens af das weeral bijna één jaar geleden dus het wordt dringen tijd voor echt antwaarpse taart met koffie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
            De hier opgenoemde lenzen zijn allemaal zo duur, dat ik me afvraag waarom niemand de 300mm f4 overweegt ? Die is heel betaalbaar, en ziet zo'n beetje in hetzelfde bereik of is dat dan zo'n slechte lens ?? Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd.
            De AF-S 300mm F/4 is een zeer goede lens (zelf gehad) maar zoals altijd tekort voor de geplande doeleinden.
            Moest nikon zo slim zijn er een VR versie van uit te brengen, zou ik er zeker eentje aanschaffen. Ideaal om uit de hand te gebruiken
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Toch de groeten en wanneer spreken we nog eens af das weeral bijna één jaar geleden dus het wordt dringen tijd voor echt antwaarpse taart met koffie
              Misschien eens een mini-SD'eetje plannen in de Zoo in 't voorjaar. 'k Zou uwe 200-400 wel eens willen in m'n handen hebben - kwestie van m'n speekselproductie op peil te houden
              Greetz, Kariboe

Comment

Misschien eens een mini-SD'eetje plannen in de Zoo in 't voorjaar. 'k Zou uwe 200-400 wel eens willen in m'n handen hebben - kwestie van m'n speekselproductie op peil te houden
                Greetz, Kariboe

Ok Afgesproken, we organiseren gewoon een SD ergens waar we wat tele spullen kunnen uitwissellen en uitproberen.

Groeten.

Comment

Beste allemaal,

Wellicht schokkend voor enige van u (eigenlijk wel inclusief mijzelf) maar ik heb er zojuist een gekocht !!

Een 2ehands 200-400 van een vriiendelijk persoon die hem eigenlijk nauwelijks heeft gebruikt en ook niet meer gebruikte vanwege zijn 500 objectief.

Ik zal zometeen wat foto's maken

eerste indruk is

edit, plaatjes toegevoegd

Last edited by a90; 6 januari 2006, 21:51.
                  Nikon spul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a90
                    Beste allemaal,

Wellicht schokkend voor enige van u (eigenlijk wel inclusief mijzelf) maar ik heb er zojuist een gekocht !!
                    Jeetje, wat 'n kanon !!!

Proficiat en veel 'chance' met uw nieuw speelgoed ! Laat snel maar wat zien
                    Greetz, Kariboe

Comment

Ok Afgesproken, we organiseren gewoon een SD ergens waar we wat tele spullen kunnen uitwissellen en uitproberen.

Groeten.
                      Ge moet er natuurlijk wel ook een hebben om te kunnen uitwisselen
                      Top hoor Paepke !!!
                      Greetz, Kariboe

Comment

[QUOTE=a90]Beste allemaal,

Een 2ehands 200-400 van een vriiendelijk persoon die hem eigenlijk nauwelijks heeft gebruikt en ook niet meer gebruikte vanwege zijn 500 objectief.

Ik zal zometeen wat foto's maken

eerste indruk is
                        </quote>
                        Als ik je foto bekijk vrees ik dat je nog niet uit de kosten bent. Een deftig balhoofd met een stevige quick release plaat ipv die 3way head.

Tip : markins
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
                        X