Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 200-400, ervaringen ? tips ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 200-400, ervaringen ? tips ?

Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture
    Is ook de "goedkoopste" die ik kan vinden

Zeg, JePe, zou die lens niet passen in een Dryzone 200 ?
    Die is toch "groot" genoeg dacht ik zo ?
    Yep, daar gaat hij in
    Maar wel zonder een gemonteerde body en de zonnekap omgekeerd op de lens
    De lens is breed aan de voorkant door de zonnekap, er blijft dus links en rechts maar weinig plaats over voor ander materiaal. Eens voorbij de zonnekap is er geen probleem.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a90
      Zijn er onder U nog meer serieus geintereseerden ? Misschien voelt u er iets voor om een gezamelijke aankoop te doen, zeg in juni of juli ?

Ik kan natuurlijk Corné en nog 2 leveranciers vragen wat ze zouden kunnen aanbieden voor enkele exemplaren ineens.

Of dan doen we het in tweëen, eerst kennis maken ermee bij een leverancier en daarna beslissen ?

Misscien komen we wel op 3 of 4 exemplaren, dat wordt voor een aanbieder dan wel substantieel denk ik.

Wie weet! Ik ben wel bereid om er tijd in te stoppen

Michael
      Ik ben serieuze kandidaat maar ga wel niet wachten tot juni voor een aankoop. Ik denk eerder feb/maart zodat ik de leercurve achter de rug heb zo gauw de lente er aankomt. Misschien nog wat vroeger, de wintergasten zoals de ganzen zijn dan nog niet vertrokken.

De levertijd bij Corne is 2 tot 3 weken.
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Ok, februari, maart, ik weet niet op voorhand of dat voor mij verdedigbaar is, (10k euro in 3 maanden is misschien wat erg ruig) maar wellicht als er nog geintereseerden zijn voor februari / maart dan kan ik gaan informeren. Wie weet krijgen we wel veel korting

Niet geschoten is altijd mis

Michael
        Nikon spul

Comment

.......
          Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:49.

Comment

..........
            Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:46.

Comment

Ik had het er nog even kort ook met JePe over. Februari / maart is voor mij eigenlijk ook te vroeg.

Paepke heeft inderdaad ook al aangegeven dat het een tijdje kost om de beslissing te nemen en de stap te wagen. Dan is het een kwestie van de centen bij elkaar vegen (zal heel wat veegwerk worden ) en de aanschaf wagen.

Ik heb kort geinformeerd bij een aanbieder. Bij afname van 2 tegelijk kon er al direct 100 euro van de prijs af. Dit betrof een NL model. De indruk is blijven hangen dat als we er serieus tegen aan gaan er wellicht nog wel meer korting te bedingen zal zijn. Ik verwacht echter in geen geval een prijs beneden de 5150 / 5100 euro (voor een niet NL model). Volgens mij is er dan voor de verdeler ook niet veel meer op te verdienen.

Voor een NL model schat ik nu in dat we minimaal moeten uitgaan van 5350 / 5300.

Dit even de stand tot dusver. Zodra ik in de gelegenheid ben geef ik nog andere leveranciers een telefoontje.

Nikon spul

Comment

@A90,
                Ik denk dat we toch met 3 zijn voor een eventuele aankoop.

We zouden het aanbod wat kunnen opentrekken en bv. ook de AF-S 300mm 2.8 VR (ook een dure jongen) erbij betrekken. Niet iedereen heeft dezelfde behoefte. In dit geval kunnen we het aantal bestellingen van dure lenzen optrekken en betere conditities bij de lev. kunnen krijgen.
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik vindt het prima, alleen weet ik niet of er nog gegadigden zijn voor 200-400 300 of 400 objectieven.

Wil een ieder die een dergelijk objectief overweegt zichzelf even melden .

Ik denk dat het voor een leverancier wel lucratief is om meerdere tegelijk te verkopen. Immers kan ik me voorstellen dat het niet zo veel zal voorkomen dat een dergelijken aankoop zal worden verricht.

Nikon spul

Comment

Ik denk dat het voor een leverancier wel lucratief is om meerdere tegelijk te verkopen. Immers kan ik me voorstellen dat het niet zo veel zal voorkomen dat een dergelijken aankoop zal worden verricht.
                    Wel eens gekeken wat er bij een beetje nieuwsevent aan lange lenzen staat? Drie of vier objectieven is echt niet zo'n ongelooflijk indrukwekkende order. Je kunt misschien een paar procent extra krijgen, maar ze blijven echt erg kostbaar. Je kunt het meeste geld besparen door een objectief te kopen dat niet officieel door Nikon in de EU is ingevoerd - die zijn stukken goedkoper.

Groeten, Miriam

Comment

Ik vindt het prima, alleen weet ik niet of er nog gegadigden zijn voor 200-400 300 of 400 objectieven.

Wil een ieder die een dergelijk objectief overweegt zichzelf even melden .

Ik zou graag een AF-S 500mm f/4D IF-ED II hebben, maar dat zal toch pas voor medio 2007 zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                        Wel eens gekeken wat er bij een beetje nieuwsevent aan lange lenzen staat? Drie of vier objectieven is echt niet zo'n ongelooflijk indrukwekkende order. Je kunt misschien een paar procent extra krijgen, maar ze blijven echt erg kostbaar. Je kunt het meeste geld besparen door een objectief te kopen dat niet officieel door Nikon in de EU is ingevoerd - die zijn stukken goedkoper.

Groeten, Miriam
                        Ik ben het gelijk met je eens dat 3 a 4 objectieven aanschaffen in eens geen wereldorder is waardoor het jaar weer goed afgesloten kan worden voor de dealer. Aan de andere kant als er 15 of 20 duizend euro te besteden is dan kan ik me wel voorstellen dat daar interesse voor is. Handel is handel.

Immers heel veel overtuigingskracht en advies zullen we niet direct vragen van de leverancier en waarschijnlijk is garantie werk ook niet direct aan de orde.

En over niet officiele lenzen, ik twijfel daar toch aan. Niet dat ik nu het braafste jongetje van de klas wil zijn maar als ik gedonder heb met de spullen dan wil ik niet na hoeven denken of en waar ik garantie kan verhalen.

Ik wil dan binnen kunnen stappen, mijn probleem voorleggen en het snel opgelost zien. Eerlijkheid gebied me dat ik geen ervaring (positief of negatief) heb met garantiewerk van niet EU objectieven maar ik kan me voorstellen dat de spullen dan retour Hong Kong of China worden gestuurd ter garantie om vervolgens gerepareerd ? vervangen ? retour komen.

De lokale dealer zal er in ieder geval niet erg happig op zijn om ze bij problemen één op één om te ruilen voor een nieuwe.

Heeft er iemand overigens ervaring mee ? met reparaties van niet EU spullen ? Zouden jullie het sowiso overwegen voor die 5 tot 8% op de prijs ?

Vriendelijke groet,
                        Michael
                        Nikon spul

Comment

Je mag mij altijd benaderen. Mijn prijs op de site is een Europees model.
                          Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

Beste Corné, een europees model. Wat wordt daar nou onder verstaan. Zou je me dat misschien willen toelichten ?

Je hebt de Inca modellen (NL en Belgie levering. Dan de europeese (komen deze uit Duitsland oid ?) en dan de objectieven van over zee (Hong kong ed.)

Maar kan ik met de Europeese met problemen dan ook bij Nikon Badhoevedorp binnenstappen ?

Alvast vriendelijk dank,
                            Michael
                            Nikon spul

Comment

Er is geen verschil tussen Europese en NL of Belgische objectieven. Alles wat via Nikon Europe komt (waar alle EU landen onder vallen) wordt door de lokale importeur ondersteunt. Uitzondering hierop schijnt Nikon Spanje te zijn.
                              Daarnaast heb je 2 soorten import: Objectieven met wereldwijde garantie en met lokale garantie. Objectieven met lokale garantie kunnen alleen voor garantie en service terug naar het land van herkomst.
                              Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

De hier opgenoemde lenzen zijn allemaal zo duur, dat ik me afvraag waarom niemand de 300mm f4 overweegt ? Die is heel betaalbaar, en ziet zo'n beetje in hetzelfde bereik of is dat dan zo'n slechte lens ?? Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd.

Comment

Working...
                                X