Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 200-400, ervaringen ? tips ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 200-400, ervaringen ? tips ?

Ik heb al een tijdje mijn oog op de Nikon 200-400 VR lens. Hoewel het een prijzig objectief is lijkt hij me ideaal om buiten foto's te nemen wat ik graag doe.

Heeft iemand ervaring met dit objectief ? positief (beregoede kwaliteit, scherpe buitenfoto's) negatief (enorm zwaar en een beetje duur) ??

Ik ben met name benieuwd hoe dit nu in de praktijk gaat. Stel je wil een foto trip naar laat ik zeggen, de duinen. Is dat een beetje vol te houden een uur of wat sjouwen ? Ik mag aannemen dat het objectief met een monopod gebruikt wordt dus die gaat minimaal ook mee. Ik ben er wel vaak met mijn huidige spullen (d70 eerst en nu d2x + 70-200 vr en de rest) en dat gaat eigenlijk prima.

Of is het zo dat het totaal is af te raden om te gaan 'lopen' met deze lens en is die slechts op zijn plaats op een dik en solide statief voor bv in een spottersplaats. Meer plekvast zeg maar.

Ik ben erg benieuwd naar wat reacties. Er is het nodige te vinden op nikonians en nikoncafe maar ik heb wel eens de indruk dat spullen daar belangrijker zijn als de praktische toepasbaarheid ervan. En het zou jammer zijn als je zoiets moois koopt en er niet mee uit de voeten kunt.

Alvast vriendelijk dank voor de reacties.
    Nikon spul

Re: Nikon 200-400, ervaringen ? tips ?

.............
    Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:49.

Comment

Ik vraag me ook af of hij scherper is dan de 80-400 VR/AF.
      Is tenslotte ook 400mm
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
        Ik vraag me ook af of hij scherper is dan de 80-400 VR/AF.
        Is tenslotte ook 400mm
        Naar wat ik al gelezen zal de 200-400 op f4 minstens zo scherp zijn als de 80-400VR op f8-f11. 't Zal wel mogen met een prijskaartje X5 zeker??

Sommigen zeggen dat de nieuwste AFS VR 300mm f2.8 flexibeler en handelbaarder is, temeer omdat zo'n 200-400 vooral op 400mm zal gebruikt worden. Je hebt bovendien f2.8 op 300mm en f4 aan 420mm met TC14E-II. Ik loop in ieder geval gewoon rond met mijn oudere AFS 300mm f2.8 type I. Toegegeven dat is zwaar, maar doenbaar Als je natuurlijk echt een zoom wil, kan je niet ontkomen aan deze AFS VR 200-400

Comment

Wel een prijskaartje van 5500 euro
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Vraag het eens aan PAEPKE die heeft er ééntje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
              Wel een prijskaartje van 5500 euro
              Ben ik helemaal met je eens, het blijft heel veel geld voor een objectief. Anders gezien het is een grote hobby van me en ik zou het me kunnen perrimenteren. (wel in de 2e helft van het jaar, heb me net een D2x aangeschaft en de vrouw was al niet blij ) Het is meer een afweging of het de meerwaarde waard is of niet en of het zowiso wel enigzinds praktisch is.

Maar waar is Paepke ? als hij zo een fraaie lens heeft dan wil hij er wellicht iets over vertellen ??

Nikon spul

Comment

...........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture
                  Als we er minimaal 10 afnemen in een groupbuy dan krijgen we vast korting
                  Nikon spul

Comment

Als er mensen zijn die ze graag eens willen testen, ik sta daar niet weigerachtig tegenover

Heb ze aangekocht omdat ze kwalitatief zo goed is enorm scherpe beelden opleverd en nog vrij goed te hanteren valt, ok er hangt een prijskaartje aan vast maar is dat niet voor alle lenzen in deze categorie

Zelf heeft het mij 3 maanden gekost voor ik de beslissing genomen heb, maar vanaf het momment dat je dit beest in je handen hebt en er mee gewerkt hebt komt een droom uit.

Ik zou zeggen als je over dit beestje twijfelt contacteer me gerust en dan kunnen we zeker eens afspreken. (hé JEPE )

Groeten.
                    KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
                    http://www.photopat.be

Comment

Ik kan enkel maar beamen : het is een SUPER lens zeker na de test bij Paepke
                      ondanks het slechte weer
                      Deze lens verteert ook 1.4 en de 1.7 TC's zonder al te veel problemen.

De lens is nog uit de hand te gebruiken ondanks de lengte en gewicht. Maar zie er me zelf niet de hele dag mee rondwandelen. Bij lang gebruik is een statief of een monopod zeker nodig. Dus als je een wandellens zoekt, is de 80-400 ideaal.

Het enige nadeel dat ik heb kunnen vinden, is de lokatie van de zoomring.
                      Die ring staat in het midden van de body en dat is de plaats waar je de lens laat balanceren als je uit de hand fotografeert.

Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om een 300mm 2.8 VR te testen. Maar ik heb al wel foto's gezien, genomen met de lens (in combinatie met de 1.7 TC). Zeer goede combinatie.

Ik ben dus blijkbaar niet alleen die deze lens wil kopen, we kunnen misschien een groeps aankoop organizeren
                      Besef wel dat de aankoop van deze lens ook nog andere kosten inhoud :
                      Stevig statief, sterk balhoofd, een rugzak waar een lens met een lengte van +35cm ingaat. Optioneel een Kirk statiefbeugel en een Wimberley Sidekick

Ik moet nog 1 moeilijke hindernis nemen : mijn spaarvarken slachten
                      Last edited by JePe; 2 januari 2006, 18:39.
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

.......

Comment

Dit is momenteel de goedkoopste en betrouwbare aanbieder die ik heb kunnen vinden
                          'Goedkoop' is in dit geval relatief
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

Comment

.........

Comment

Als we daar nog een beetje kunen afpitsen doe ik mee
                              Zijn er onder U nog meer serieus geintereseerden ? Misschien voelt u er iets voor om een gezamelijke aankoop te doen, zeg in juni of juli ?

Ik kan natuurlijk Corné en nog 2 leveranciers vragen wat ze zouden kunnen aanbieden voor enkele exemplaren ineens.

Of dan doen we het in tweëen, eerst kennis maken ermee bij een leverancier en daarna beslissen ?

Misscien komen we wel op 3 of 4 exemplaren, dat wordt voor een aanbieder dan wel substantieel denk ik.

Wie weet! Ik ben wel bereid om er tijd in te stoppen

Michael
                              Nikon spul

Comment

Working...
                              X