Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen kit objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Twijfel tussen kit objectieven

Oorspronkelijk geplaatst door fotomania
    Om een goede foto te nemen heb je drie dingen nodig:
    1 :Een goede lens
    2 :enn goede film ( vandaag een goede CCD, genoeg pixels..)
    3 : een goed oog (een creatief vooral)
    De eerste 2 kan je kopen , de derde kan je leren.
    Ga dus eerst naar een goede lens kijken. Vaste lenzen zijn beter in kwaliteit ( scherpte, contrast...) maar een zoompje werkt makkelijker, zeker in het begin om te "leren". Zo hoef je je niet op te veel zaken tegelijk te concentreren.

Bij de keuze van merk/toestel moet je dingen eens in de hand voelen.
    Grote handen gaan meer een nikon willen ? de canon 350D is vb voor mij te klein. Afin die "set " moet goed aanvoelen,
    De zoom die bijgeleverd is volstaat meestal , voor vergrotingen ga je vlug naar vaste lenzen moeten gaan . Neem vb nooit een zoom die meer dan een 4x zoomfaktor heeft ( vergeet die vb.18/200mm superzooms)= veel zoom weinig super.

ps lees eens mijn antwoord in : welke objectieven? wouterdhoye ook in dit forum
    "Neem vb nooit een zoom die meer dan een 4x zoomfaktor heeft ( vergeet die vb.18/200mm superzooms)= veel zoom weinig super."

Is dit een regel die voor alle merken van lenzen van toepassing is ??? of zijn hier uitzonderingen bv de laatste versies zoals deze van Nikon >>> AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED of Tamron
    grt, TROPCAL
    www.tropcal.be

Comment

Ik denk dat er hier enkele dingen uit het oog worden verloren.

1.de prijs :de kits zijn goedkoper maar hoe zit dat later bij uitbreiding nikon vs canon lijkt me een prijs verschil dat moet je eens bekijken.

2.tweede hands : Hier op het forum staan altijd wel enkele mooie koopje van eigenaars die hun grief met veel zorg behandelen.
      3.uitbreiding : vergeet zeker geen externe flits bij je aankoop en een degelijke tas voor al je dure spullen indien je zoekt uit te breiden koop ze dan niet te klein 2x kosten

4.winkel:als beginner heb ik veel hulp van mijn verkoper gekregen en en enkele goede tips krijg je vast en zeker bij een tweede hands koop.
      En let er op bij internet aankoop is er niet altijd een nederlands talige handlijding en is soms moeilijk legaal te bekomen.

5.sigma ed.: Bekijk zeker het gamma van andere merken bv.Sigma en tamron is wel degelijk een prijs verschil en zijn van grote kwaliteit.
      let er eens op in tekoop veel meer canon aangeboden minder nikon en als er al iets intresant wordt aangeboden moet je zeer snel zijn veel intresse.

bekijk het maar eens
      Last edited by monneke; 31 december 2005, 11:13.
      Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

Comment

Moest ik in uw plaats zijn, dan zou ik,maar twijfelen tussen volgende keuze's.
        Nikon D70
        Minolta 5D

Nikon biedt een schitterende dienst na verkoop+gratis reinigen van de sensor. Minolta heeft AS en een schitterende ergonomie.

En voor de lens zou ik enkel twijfelen tussen de 18-70/3.5-4.5 van nikon en een vaste lens 35mm f/2. De nikon biedt een zeer handig bereik met een leuke lichtsterkte. De minolta 18-70 zit al aan 5.6 bij 70mm.
        Maar ik denk dat ik uiteindelijk de 35mm f/2 zou kopen, heerlijk lichtsterk, bespaart je een flits en is scherper dan een zoom. Enig nadeel, je zal beter moeten kijken hoe iets in beeld te brengen.

Het voordeel van de 35mm is dat ik zeker ben dat je ze nooit meer weg doet, wat ik niet durf zeggen van je voorop gestelde lenzen.

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist
          Moest ik in uw plaats zijn, dan zou ik,maar twijfelen tussen volgende keuze's.
          Nikon D70
          Minolta 5D
          Waarom de D70 en niet de D70s of de D50?

Comment

D70 of D70s maakt niet uit, maar ik denk niet dat je nog een D70 zal vinden. D70 om 3 redenen:
            1) 2e scrollwieltje voor diafragma in M-stand, bij de D50 moet je dat met een combinatie van 2 knoppen doen, gaat ook, maar kan vlotter.
            2) Betere manuele regeling van de witbalans
            3) Compact Flash ipv Secure digital, grotere geheugenformaten beschikbaar en toch nog wel wat goedkoper.

Mvg

(Maar de 5D heeft wel AS en moest ik nog geen lenzen hebben zou het een heel moeilijke beslissing voor me zijn)

Comment

Ik zou graag vogels fotograferen.
              Is het kitobjectief van 75-200mm bij de Konica-Minolta 5D daarvoor geschikt? Of heb ik daarvoor echt een 300mm of meer nodig?

Ik heb namelijk niet meteen het budget om naast een body al meteen een teleobjectief te kopen.

Vanaf hoeveel mm kan je eigenlijk makkelijk vogels fotograferen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Claes
                Ik zou graag vogels fotograferen.
                Is het kitobjectief van 75-200mm bij de Konica-Minolta 5D daarvoor geschikt? Of heb ik daarvoor echt een 300mm of meer nodig?

Ik heb namelijk niet meteen het budget om naast een body al meteen een teleobjectief te kopen.

Vanaf hoeveel mm kan je eigenlijk makkelijk vogels fotograferen?
                Vogels fotograferen ga je met geen enkele kitlens kunnen. Correctie : vogels beeldvullend fotograferen ga je met geen enkele kitlens kunnen. Dit verondersteld toch 400mm, en da's dikwijls nog wat krap. Je kan je behelpen met een 200mm met converters, maar dat vraagt een lichtsterke 200mm en die kost ook geld. Om een mees beeldvullend te krijgen met 400 mm mag je op een maximale afstand van 4 tot 5 meter rekenen. Wil je het wat betaalbaar houden kan je best het gamma van Sigma eens bezien : goede,solide lenzen met degelijke prestaties.
                fotosite

Comment

Working...
                X