Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor KM 5D/7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens voor KM 5D/7D

Goedemorgen,

De KM 5D wordt standaard geleverd met de Konica Minolta 18-70/3,5-5,6 AF DT (D) lens, maar de KM Dynax 7D (Digital) is beschikbaar met volgende lenzen:
    Konica Minolta 18-70/3,5-5,6 AF DT (D)
    Konica Minolta 28-100/3,5-4,5 AF
    Welke van de twee krijgt zou volgens jullie de voorkeur moeten krijgen?

Of toch beter alleen de body want heb volgende twee lenzen:
    Sigma 35-80 /1:4-5.6
    Sigma UC Zoom 70-210 / 1:4-5.6

reeds bedankt voor de reacties en wens idereen prettige feesten en veel foto fun
    Groetjes Goofy
    Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Re: Welke lens voor KM 5D/7D

Ik zou voor de body alleen gaan en even uitkijken voor betere combinaties.
    https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d
      Ik zou voor de body alleen gaan en even uitkijken voor betere combinaties.
      Ja dat vind ik ook,je hebt al lenzen en je kan zo starten,mischien nog een groothoek kopen ?
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

Comment

Een ideale combinatie zou bijvoorbeeld kunnen zijn: (prijzen zijn van top-foto.de)
        Body (5d of 7d) € 679.00 of € 859.00
        Sigma 24-70 f/2.8 EX DG D € 439.90
        Sigma 70-200 f/2.8 EX DG APO € 889.00

Dan heb je een bereik in 35 mm equivalent van 36-105 en 105-300
        eventueel kun je nog een groothoek bvb 17-35 f/2.8-4 EX DG € 459.00 bijkopen.
        Natuurlijk zijn er goedkopere alternatieven, maar hier heb je wel een bakje kwaliteit en lichtsterke lenzen.

En als je een nog groter bereik wil een kan je een Bigma 50-500 f/4-6.3 ED DG APO € 1089.00 kopen maar dan heb je wel geen lichtsterke lens.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
          Een ideale combinatie zou bijvoorbeeld kunnen zijn: (prijzen zijn van top-foto.de)
          Body (5d of 7d) € 679.00 of € 859.00
          Sigma 24-70 f/2.8 EX DG D € 439.90
          Sigma 70-200 f/2.8 EX DG APO € 889.00
          Moest er interesse zijn, ik heb nog een Sigma 24-70 f/2.8 EX DG Macro (aug 2005 gekocht en dus nog in garantie en in winkelstaat). Mag weg voor 325€.

Comment

Mocht er nog meer interesse zijn in afstand, dan kan ík daar in voorzien. Heb Sigma 70-200 f2.8 voor € 600,00 en Sigma 170-500 voor € 375,0 in de aanbieding. Beiden zijn als nieuw, compleet met doos en al. En beide toplenzen.
            Mail me gerust op bert.salari@planet.nl

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Mijn eerlijke mening ?

Koop als standaardzoom de Minolta of Tamron 28-75 f2.8. Niet te kloppen dat lensje (tenzij door de Minolta 28-70 f2.8 G) en echt iedere cent van zen prijs waard en blijf weg van de andere 3rth party standaardzooms.

Qua tele is de 70-200 f2.8 EX van Sigma dan weer nie te kloppen (de mijne althans nie, vraag maar aan Rudy).

Comment

In NL zijn de 17-35/2.8-4 en de 28-75/2.8 (Minolta versies) sterk in prijs gezakt (ca 250 per stuk)...

Dit bij elkaar is een zeer sterke set...
                www.lowspark.nl

Comment

Welke filters zou ik best aanschaven voor mijn nieuw KM 7D/5D?

En zou een zoonekap met schrofdraag diameter 52 los te koop zijn?
                  Groetjes Goofy
                  Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goofy
                    Welke filters zou ik best aanschaven voor mijn nieuw KM 7D/5D?

En zou een zoonekap met schrofdraag diameter 52 los te koop zijn?
                    Ik plaats op al mijn lenzen een UV filter. niet dat je dat nog nodig hebt op een DSLR (er zit een filter op de CCD) maar ter bescherming van de lens.

Een rubbere zonnekap van 52mm met schroefdraad kun je bij praktisch elke fotoboer recht uit de schuif kopen (soms ook de kunstof versies).
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi
                      In NL zijn de 17-35/2.8-4 en de 28-75/2.8 (Minolta versies) sterk in prijs gezakt (ca 250 per stuk)...

Dit bij elkaar is een zeer sterke set...
                      Ik wist niet dat die laatste zoveel goedkoper geworden was. Bedankt voor de tip !

De nieuwe 18-70 kitlens is nog niet uitgepakt en ik laat ze voorlopig dus nog maar wat langer in de doos zitten tot ik weet of ik ze weer verkoop of niet... en die beslissing zou ik graag kunnen nemen na de KM demo-dag op 29 januari.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goofy
                        Goedemorgen,

De KM 5D wordt standaard geleverd met de Konica Minolta 18-70/3,5-5,6 AF DT (D) lens, maar de KM Dynax 7D (Digital) is beschikbaar met volgende lenzen:
                        Konica Minolta 18-70/3,5-5,6 AF DT (D)
                        Konica Minolta 28-100/3,5-4,5 AF
                        Welke van de twee krijgt zou volgens jullie de voorkeur moeten krijgen?
                        Op Pixmania.be kan je ook volgende combo krijgen: KONICA MINOLTA Dynax 5D + 18-70mm AF + 75-300mm AF + CompactFlash 512 MB

Dit kost 910 euro

Comment

Working...
                        X