Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Sigma 105 macro op analoge body ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem Sigma 105 macro op analoge body ?

Ik weet eigenlijk niet goed in welk onderdeel van het forum deze vraag thuishoort, dus mod's indien dit verplaatst moet geen probleem.
    Mijn dochter moet op zwartwitte Tmax 400 Asa volgende schoolopdracht uitvoeren met haar analoge Nikon F70 : herhaling in een detail van een huis- tuin en keukenonderwerp. Nu lijkt mij dit iets om te gaan doen met mijn Sigma 105/2.8 macro D. 't Is die "D" dat me wat stoort. Iemand een idee hoe deze lens zich gedraagt op een analoge 35 mm ? Vignettering ?
    fotosite

Re: Probleem Sigma 105 macro op analoge body ?

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
    Ik weet eigenlijk niet goed in welk onderdeel van het forum deze vraag thuishoort, dus mod's indien dit verplaatst moet geen probleem.
    Mijn dochter moet op zwartwitte Tmax 400 Asa volgende schoolopdracht uitvoeren met haar analoge Nikon F70 : herhaling in een detail van een huis- tuin en keukenonderwerp. Nu lijkt mij dit iets om te gaan doen met mijn Sigma 105/2.8 macro D. 't Is die "D" dat me wat stoort. Iemand een idee hoe deze lens zich gedraagt op een analoge 35 mm ? Vignettering ?
    Imho. kan je die lens perfect en zonder enige beperking gebruiken op een full frame. Je zal dus geen vignettering krijgen. De "D" staat voor het Nikon D-type van Sigma lensvatting.

Comment

De Sigma 105mm heb ik volop full frame gebruikt, geen enkle probleem, een erg scherpe lens.
      Je kunt trouwens in de zoeker altijd zien of een lens voor crop 1.5 gemaakt is of niet want die zwarte randen e.d. komen ruimschoots in beeld.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Bedankt voor de info.
        fotosite

Comment

Working...
        X