Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 35 350 is

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 35 350 is

Is deze lens beter dan de sigma 50-500.....????

Heeft er iemand wat test foto's die gemaakt zijn met de canon 35-350.

Ben net nieuw sorry dat ik zoveel aan jullie vraag hoop dat ik ooit wat terug kan doen.......

Groetjes allemaal en bedankt alvast

Re: Canon 35 350 is

Sorry makker, maar de 35-350 heeft nooit 'IS' gehad

Was (is) wel een leuke lens, met een leuk bereik !

J.
    johnvde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francois-X
      Is deze lens beter dan de sigma 50-500.....????

Heeft er iemand wat test foto's die gemaakt zijn met de canon 35-350.

Ben net nieuw sorry dat ik zoveel aan jullie vraag hoop dat ik ooit wat terug kan doen.......

Groetjes allemaal en bedankt alvast
      Persoonlijk vind ik de 35-350 een superlens, die optisch goed is, maar kwestie van gewicht en handling stukken beter is dat sigma 50-500. Als je tenminste van de schuifzoom houd!
      De 50-500 heb ik nu een paar keer gekocht (op canon en minolta), en telkens weer terug verkocht, voor mij is de handling echt niks. Plus op 500 mm word het een f6.3 of zo, ik vond de optische kwaliteiten niet voldoende.
      Ook het bereik van de 35-350 is misschien wel beter op een 1.6 crop camera.
      Als je dezelde lens met IS wilt moet je naar de huidge 28-300 gaan.
      Ik werk momenteel met een Minolta, maar als ik ooit terug naar Canon zou stappen, staat deze lens als nr 1 op mijn lijstje!

Comment

Hangt er vanaf wat je er wil mee doen. 350mm is nu eenmaal geen 500 mm.
        Met de 50-500 worden 80% van de foto's genomen net in het bereik tussen
        de 350 en de 500 mm. Overigens is de bemerking over de Fwaarde hier eveneens aan gerelateerd : een 50-500 is op 300 mm ook geen 6.3 en een 35-350 zal met converter ook wel 6.3 worden. Een 50-500 krijg je makkelijk naar 700 mm met gering verlies aan scherpte, een 350mm hooguit naar 500 mm. Overigens zijn de optische kwaliteiten van de 50-500 wel flink verbeterd met de DG versie.
        Imo is dit een andere lens met een ander bereik bestemd voor andere doeleinden dan de 50-500 die ik een pure lens voor natuurfotografie vind. Met 350 mm kom je in de regel een stuk te kort voor vogelfotografie, zeker in open veld.
        fotosite

Comment

Working...
        X