Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe de VR gebruiken bij panningfoto`s met de Nikon 70-200 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe de VR gebruiken bij panningfoto`s met de Nikon 70-200 VR

Als je panning foto`s maakt met de Nikon70-200 2.8 VR kan je dan ook de VR inschakeld houden, zo ja in welke stand, of moet die dan uit.
    Met de Sigma 80-400 OS heb je een speciale panningstand met de OS, vandaar mijn vraag.

Gr. John
    www.sportactiefoto.nl

Re: Hoe de VR gebruiken bij panningfoto`s met de Nikon 70-200 VR

Gewoon de VR laten aanstaan - er is geen speciale VR-functie voor panning

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
      Gewoon de VR laten aanstaan - er is geen speciale VR-functie voor panning
      Ik dacht dat je dan de VR-optie 'Active' moest gebruiken
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
        Ik dacht dat je dan de VR-optie 'Active' moest gebruiken
        Bij mij staat die altijd op 'Active'. Heb daar nog nooit enige hinder van ondervonden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
          Bij mij staat die altijd op 'Active'. Heb daar nog nooit enige hinder van ondervonden
          Bij mij gewoonlijk op 'normal'
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik ga dat ook op Normal zetten, en eens proberen. Eigenlijk zou, volgens het boekje, die Active enkel dienen als je zelf in een bewegend voertuig zit. Maar gezien ik toch niet veel stil zit
            Last edited by Jazzaddict; 22 december 2005, 23:30.

Comment

de "normal" stand is om willekeurige bewegingen te onderdrukken, de "activ" stand is enkel om vertikale bewegingen te onderdrukken .. dus voor pannen best de "activ" stand nemen, anders werkt de VR je panning effect tegen .. je wilt immers dat de achtergrond door horizontale bewegingsonscherpte flu wordt

Comment

maar is het eigenlijk wel de bedoeling om de VR te gebruiken bij sportpanningfoto`s.????
                Is het niet zo dat de VR eigenlijk uit moet staan!!!!!!!!!!
                Ik zie wel dat niemand er het zelfde oordeel over heeft.
                Maar wie gebruikt het wel in de praktijk??

Gr. John
                www.sportactiefoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico
                  maar is het eigenlijk wel de bedoeling om de VR te gebruiken bij sportpanningfoto`s.????
                  Is het niet zo dat de VR eigenlijk uit moet staan!!!!!!!!!!
                  Ik zie wel dat niemand er het zelfde oordeel over heeft.
                  Maar wie gebruikt het wel in de praktijk??

Gr. John
                  Bij mij gaat de VR uit
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                    de "normal" stand is om willekeurige bewegingen te onderdrukken, de "activ" stand is enkel om vertikale bewegingen te onderdrukken .. dus voor pannen best de "activ" stand nemen, anders werkt de VR je panning effect tegen .. je wilt immers dat de achtergrond door horizontale bewegingsonscherpte flu wordt
                    En wat als je wilt pannen terwijl je de camera 45 graden scheef houdt? In dat geval dan toch beter de VR uitzetten?

Comment

als je de handleiding goed leest is de active stand o.a. speciaal voor pannen te vergemakkelijken .. maar als je het zonder VR ook kan .. des te beter voor jou

een panning onder 45° zal denk ik geen verschil uitmaken: de sensoren die de beweging registreren zullen nog steeds een horizontale beweging registreren en de lenselementen desgewenst bijsturen .. maar om zeker te zijn vraag je het maar aan HDB ivm de hoek van 45°

Comment

Kijk , dat bedoel ik, ik heb alleen maar een engelse gebruiksaanwijzing dat ik gewoon niet goed machtig ben.
                        Maar als dat er in staat ga ik dat ook maar eens aanhouden.

Gr. John
                        www.sportactiefoto.nl

Comment

Panning in 'normal'
                          Bij 'active' wordt de panning tegengewerkt.
                          The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

met alle respect Gigi .. maar hoe zeker ben jij van jouw zaak? ik ben redelijk zeker van mijn zaak .. dus als jij ook zeker bent, dan zal ik Nikon contacteren om zeker te zijn

Comment

Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                              www.sportactiefoto.nl

Comment

Working...
                              X