Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vgl Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM vs Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG APO IF HSM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vgl Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM vs Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG APO IF HSM

Welke van onderstaande lensen is kwalitatief de beste (onderwerp is vooral sport, voetbal in het bijzonder). Los van de prijs (ongeveer 250Euro verschil) !!
    Met kwalitatief bedoel ik vooral de scherpte en de duurzaamheid van het materiaal.
    Graag objectieve commentaar.

Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG APO IF HSM
    Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM

Heb ik iets aan Canon IS voor sportfotografie ? Of is IS enkel nuttig bij fotograferen stilstaande onderwerpen ?
    Canon
    http://www.jodeconinck.be/

Re: vgl Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM vs Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG APO IF HSM

IS kan je o.a. ook bij panning gebruiken ...

Het voordeel van IS is dat je de lens ook nog voor andere zaken "kan" gebruiken ...

Misschien heb je het niet direkt nodig maar het kan nuttig zijn en nadien beklaag je het dat je die niet hebt genomen ...

Als je het financieel aankan zou ik het zeker nemen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
      IS kan je o.a. ook bij panning gebruiken ...

Het voordeel van IS is dat je de lens ook nog voor andere zaken "kan" gebruiken ...

Misschien heb je het niet direkt nodig maar het kan nuttig zijn en nadien beklaag je het dat je die niet hebt genomen ...

Als je het financieel aankan zou ik het zeker nemen.
      Ik had begrepen dat die IS bij panning net niet nodig was?
      Ik heb de sigma en moet de onderwerpen constant "volgen" en toch krijg ik scherpe foto's (als ik het focuspunt kan behouden want die gasten gaan alle kanten uit).
      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
      BE-Wommelgem
      .: 20D & D700 :.

Comment

Ik heb de 70-200 2.8 van Sigma gehad en heb nu een 70-200 2.8 van Canon.

De Canon is reeds enkele jaren oud, de Sigma was slechts 1 jaar oud.

Mijn mening : wereld van verschil inzake snelheid focus. (voordeel Canon)

IK* zou zeggen, indien je de extra cash hebt, ga voor de Canon !
        Indien je nog meer cash hebt, ga direct voor de Canon IS

Greetz,

J.

* IK = mijn persoonlijke mening, gaat niet gelden voor iedereen.
        johnvde

Comment

Mijn 70-200 f2.8 (Canon) is al meer dan 10 jaar oud en werkt nog steeds perfect, maar indien je de mogelijk hebt dan zou ik nu kiezen voor de IS versie

Mvg
          Remip
          Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy
            Ik had begrepen dat die IS bij panning net niet nodig was?
            Bij veel licht en dus snelle sluitertijden heb je nooit een IS of statief nodig ... het is vooral in minder goede omstandigheden dat een en ander nuttig wordt.
            De IS heb je "niet" nodig als je op statief werkt.
            IS mode 2 is net gemaakt voor gebruik bij panning (enkel horizontale beweging met je lens zoals een auto volgen vie voorbij vlamt).
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Working...
            X