Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf "setje"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanschaf "setje"

Hallo allemaal.

Eerste post, en waar beginnen we dan mee? Wel, met het begin.

Binnen dit en een aantal weken zal ik mij de Canon 350D body aanschaffen. Aangezien een body alleen leuk maar nogal onnozel is, had ik daar ook graag wat glas bijgekocht.

Staan momenteel in mijn vizier:

- Sigma 70-300/4-5,6 AF DG APO Macro
    - Tamron 17-35/2,8-4,0 AF SP DI LD ASL

Ik heb de voorbije weken heelder avonden deze en andere forums afgeschuimd, en 100% gelijklopende reacties krijg je natuurlijk nooit, maar ik denk dat ik hiermee toch een tijdje verder zal kunnen.

Tenzij er natuurlijk iemand zeer sterke negatieve opmerkingen heeft op de voorgaande keuze. In dat geval had ik dat vanzelfsprekend graag gehoord!

Had ik ook graag gevraagd: Om in "noodgevallen" toch nog net iets langer te kunnen gaan, overweeg ik om er ook een teleconvertor aan toe te voegen (ergens 1,4x dacht ik). Hebben er hier mensen iets gelijkaardigs, en wat zijn dan jullie ervaringen?

Alvast bedankt voor alle opmerkingen!
    Canon EOS 350D + kit 18-55 efs dc + sigma 70-300 4-5,6 dg apo + grip + lowepro mini trekker aw

Re: Aanschaf "setje"

een leuk setje, maar het overlapt elkaar niet, maar denk dat dat geen probleem mag zijn.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Waarom niet een 350D met kitlens. Ik volg nu wel Nikon, maar denk toch dat die kitlenzen niet zo slecht zijn. Het schept dan ruimte om dit aan te vullen met een goeie tele die geen gat laat in het bereik. Die 70-300 vind ik nu niet bepaald van het beste dat Sigma te bieden heeft.
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        Waarom niet een 350D met kitlens. Ik volg nu wel Nikon, maar denk toch dat die kitlenzen niet zo slecht zijn. Het schept dan ruimte om dit aan te vullen met een goeie tele die geen gat laat in het bereik. Die 70-300 vind ik nu niet bepaald van het beste dat Sigma te bieden heeft.

Dat is ook mijn gedacht...
        Koop kitlens. 18-55, leuk bereik, en qua kwaliteit valt dat best wel mee...

TC+Sigma 70-300.... "Zwakke" dure combinatie. Ben zelf niet eens zeker dat die sigma compatibel is met een TC.

Voor de prijs van beiden, en met het laten vallen van die 17-35(wat trouwens ook niet zo'n goede lens is), kom je volgens mij qua prijs in de buurt van een 70-200 L F4. Dat lijkt me een veel betere aankoop.

Groeten
        JO
        Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

en met het laten vallen van die 17-35(wat trouwens ook niet zo'n goede lens is),
          Dat moet ge me es nader uitleggen ?
          Bekijk DEZE reviews dan eens

PS dat mijn Tammie TKA staat is louter vanwege de Sigma 10-20, anders had ik hem nooit weggedaan !
          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
            Dat moet ge me es nader uitleggen ?
            Bekijk DEZE reviews dan eens

PS dat mijn Tammie TKA staat is louter vanwege de Sigma 10-20, anders had ik hem nooit weggedaan !
            Ok, no offense. Had het op een ander lensje... Maar dat verandert niets aan mijn vorig betoog...
            Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Hey Johan, zo lang zijn mijn tenen niet hoor
              Ik vroeg me gewoon af vanwaar die opm., da's al aangezien ik dit één van de meest onderschatte groothoek lensjes vind.
              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Die kitlens van Canon moet je vergeten.
                Ik zou voor de 18-50 f2.8 sigma gaan.
                Hier lees je er niets dan lof over

Gr Kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                  Die kitlens van Canon moet je vergeten.
                  Ik zou voor de 18-50 f2.8 sigma gaan.
                  Hier lees je er niets dan lof over

Gr Kees
                  ho, ho,kit lens van Canon vergeten, nou voel ik mij aangesproken hoor, kijk maar eens op mijn site alles met de Canon kit en ook mijn ingezonden opnamen hier, waarbij toch redelijk goeie kritieken.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ook al eens aan een minolta dynax5d gedacht ?
                    samen met de kitlens 18-70 een goede start.
                    en dan in okazie een goede minota 75-300.
                    denk dat je op elke lens beeldstabilizatie hebt
                    de canon 350 is een goed toestel,maar zo klein.

Comment

Die 18-50 zou ook mijn eerste keus zijn. Of misschien een Sigma 24-135 f2,8-4,5. Lichtsterk, zeker niet slecht, en nog redelijk budgetvriendelijk (€300). Daarna kan je dan eens uitkijken voor een (2de hands) groothoek. Of wat meer tele, maar persoonlijk vind ik die 135 al behoorlijk.

En anders, bekijk deze eens. Allemaal lenzen die goed tot uitstekend scoren, en allen onder de €500 kosten.

Sigma 15-30 3,5-4,5
                      Sigma 17-35 HSM 2,8-4
                      Sigma 18-125 3,5-5,6
                      Sigma 18-50 3,5-5,6
                      Sigma 18-50 2,8
                      Sigma 24-135 2,8-4,5
                      Sigma 24-70 2,8
                      Sigma 28-70 2,8
                      Sigma 55-200 4-5,6
                      mvg,
                      Bert
                      D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drosera
                        Die 18-50 zou ook mijn eerste keus zijn. Of misschien een Sigma 24-135 f2,8-4,5. Lichtsterk, zeker niet slecht, en nog redelijk budgetvriendelijk (€300). Daarna kan je dan eens uitkijken voor een (2de hands) groothoek. Of wat meer tele, maar persoonlijk vind ik die 135 al behoorlijk.

En anders, bekijk deze eens. Allemaal lenzen die goed tot uitstekend scoren, en allen onder de €500 kosten.

Sigma 15-30 3,5-4,5
                        Sigma 17-35 HSM 2,8-4
                        Sigma 18-125 3,5-5,6
                        Sigma 18-50 3,5-5,6
                        Sigma 18-50 2,8
                        Sigma 24-135 2,8-4,5
                        Sigma 24-70 2,8
                        Sigma 28-70 2,8
                        Sigma 55-200 4-5,6
                        Idd 24-135, zwaar onderschat lensje. Ik heb hier al meermaals een lans gebroken voor dit lensje. Het is geen toplens en oké wat soft wijdopen, maar t'is er wel eentje dat ik altijd bij heb, desnoods in mijn jaszak (ik draag jagersvesten, die hebben grote zakken ). Normaliter zit er een zware tele op mijn body, maar die 24-135 trekt zich zowat overal uit de slag waar ik geen tele voor gebruik, in zover zelfs dat de kitlens van mijn D50 in geen zes maand meer uit de kast is gekomen.
                        fotosite

Comment

koop liever de body alleen ... en koop idd die sigma 18-50
                          in goed licht is de canon te doen, maar eens dat er een laag wolken hangt buiten, begint ie te hunten
                          om maar te zwijgen waneer het nog donkerder wordt .. als je dan manueel wilt focussen, wordt het ook weer moeilijk, omdat de focusring zo los en prullerig aanvoelt in mijn opinie ...

edit: ik ga blij zijn als ik binnekort een andere (lichtsterkere) lens koop, tamron 28-75 of sigma 24-135 waarschijnlijk
                          Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
                          my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

Comment

Ik deel toch ook de mening om minstens de kitlens van Canon aan te schaffen.
                            De prijs/kwaliteit verhouding is heel goed !!!
                            Canon zal geen kitlens bij de camera geven die op niets trekt hoor, dat kunnen ze zich niet permiteren.
                            Liever bij Canon beginnen dan direct naar andere "goedkopere" merken over te schakelen....
                            #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                            Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Ik zou sigma nu niet dadelijk als goedkoper beoordelen hoor. Gewoon, een ander merk. En ik ben van mening dat je beter ineens tegoei koopt, en dan desnoods wat langer erover doet om alle glas in huis te hebben; Als je te veel naar budget kijkt, kom je uiteindelijk toch duurder uit, denk ik. En, voor die kitlens zijn betere en daarom niet duurdere alternatieven, waar je in één keer meer bereik mee hebt. Vandaar...

Nu ja, ieder zijn ding he
                              mvg,
                              Bert
                              D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

Comment

Working...
                              X