Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger kitlens Sigma EX24-70/2,8 ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vervanger kitlens Sigma EX24-70/2,8 ??

Ik zoek een vervanger voor mijn kitlens.
    Mijn gedacht gaat naar een :

Sigma EX24-70/2,8 DG
    Sigma EX18-50/2,8 EX DC
    Sigma EX20-40/2,8 DG

Hou ik beter de kitlens voor die 18mm en neem dan de 24-70??
    Ik heb momenteel een 70-200 dus moet zien dat ik geen te groot gat heb he.
    Welke van de 3 zou in mijn geval het beste zijn?En de scherpste plaatjes leveren?

Ik weet het niet wie kan me tips geven?
    Of zit ik helemaal fout bij deze lenzen?
    Ik heb hier al hee lwat topics gelezen,veel goede woorden over de 18-50mm maar wat soft op 18mm 2.8.Wie heeft hier ervaring mee?

mir
    Last edited by mir; 19 december 2005, 21:51.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Vervanger kitlens Sigma EX24-70/2,8 ??

De 24-70 EX lens is vrij goed; ik heb die zelf vanwege het bereik, de lichtsterkte en de bruikbaarheid 24x36.
    Werk je alleen op crop 1.5 dan is de Sigma 18-50 zeker een aanrader, inderdaad is die op 18mm naar de randen wat softer dan de kitlens. In het midden heb je over resolutie niets te klagen, zelfs niet op 2.8.
    De vraag om hier te adviseren is vooral of 18mm wijd genoeg is bij jouw gebruik of dat je binnen afzienbare tijd een 12-24 oid erbij koopt. Die is namelijk op 18mm stukken beter, ongeacht of die van Sigma, Tamron of Nikon komt.
    Met een gat van 50-70 moet je best kunnen leven; als ik dat nog kan kan iedereen het
    Koop je er dus een groothoekzoom bij dan de 24-70 en anders de 18-50.
    Overigens zijn lenzen zoals Tamron en Sigma 17-35 en zeker de Nikon 17-35afs in dat bereik te prefereren boven de kitlens.
    Last edited by Spanjaart; 19 december 2005, 23:29.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
      Werk je alleen op crop 1.5 dan is de Sigma 18-50 zeker een aanrader, inderdaad is die op 18mm naar de randen wat softer dan de kitlens. In het midden heb je over resolutie niets te klagen, zelfs niet op 2.8.
      Op f2,8 is die misschien wel softer aan de randen dan de kitlens volledig open. Maar dan staat de kitlens ook op f4-5,6 (naargelang hoeveel je zoomt). Als je de Sigma op dezelfde diafragma-openingen gebruikt die ook mogelijk zijn met de kitlens, dan zullen de foto's van de Sigma altijd een heel stuk scherper zijn .

Volledig open zijn ze dus beiden soft, maar vanaf f4 zal de Sigma duidelijk veel beter presteren .
      De Sigma is wel degelijk bruikbaar op f2,8 en dat is iets wat met de kitlens nooit mogelijk is (want die gaat niet zo ver open ).

Je wint dus op 18mm 1 stop, en op 50mm zelfs twee stops tegenover de kitlens, en dat telt ook wel mee. Je krijgt dus veel meer licht binnen.

Als je de kitlens 1 stop dichtzet om ze wat scherper te maken, dan zit je al aan f5,6 - f8... De Sigma is vanaf f4 echt wel scherp, en die kan je op f4 gebruiken van 18-50mm.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik heb de sigma Sigma EX 24-70/2,8 DG gehad maar die verkocht omdat die op 2.8 te soft was. Op al de andere diafragma waarden was die wel perfect. De Sigma EX18-50/2,8 EX DC heb ik nu en die is veel scherper op 2.8. Ben er zeer tevreden over (scherp lenske.)
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

Comment

Neem zeker ook de Sigma 24-60 2.8 in overweging.
          Ik doe hem nooit meer weg,
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
            Neem zeker ook de Sigma 24-60 2.8 in overweging.
            Ik doe hem nooit meer weg,
            Kan je daar enkele foto's van laten zien?Eventueel een link naar full size voorbeelden?

mir

Comment

ben ook aan't twijfelen naar een andere lichtsterkere lens,
              pfff kweet het ook niemeer ...

Tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF)

iemand ervaringen met deze tamron ?? sommige vergelijken ze met zelfde prestateies als'n L van canon... waar? of nt?

maar zou ook liever voor zo'n sigma gaan eerlijk...
              [moest er iemand voorbeeldfoto's hebben van de sigma's]

grtz
              A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts
              pics @ www.thejudge.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheJudge
                ben ook aan't twijfelen naar een andere lichtsterkere lens,
                pfff kweet het ook niemeer ...
                Als het bereik 28-75 voor jou geschikt is, moet je niet twijfelen! De Tamron 28-75/2.8 is een schitterende lens: een bijna-toplens aan de prijs van een gewone lens. Snel en scherp, er zijn eigenlijk geen echte minpunten aan deze lens.

Gr's, Wim
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Liever had'k 'n 18-? gehad 2.8, iets aan te raden dit bereik ter vervanging van de nikon 18-70 kitlens?

Maar 'k vind enkel deze lens terug,
                  [ Tamron 28-75/2,8 AF SP XR DI LD ASP IF Macro für Nikon ]
                  op de site van topfoto.de, is dit dezelfde? of spreken we hier over'n heel andere lens

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
                  Als het bereik 28-75 voor jou geschikt is, moet je niet twijfelen! De Tamron 28-75/2.8 is een schitterende lens: een bijna-toplens aan de prijs van een gewone lens. Snel en scherp, er zijn eigenlijk geen echte minpunten aan deze lens.

Gr's, Wim
                  A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts
                  pics @ www.thejudge.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir
                    Ik zoek een vervanger voor mijn kitlens.
                    Mijn gedacht gaat naar een :

Sigma EX24-70/2,8 DG
                    Sigma EX18-50/2,8 EX DC
                    Sigma EX20-40/2,8 DG

Hou ik beter de kitlens voor die 18mm en neem dan de 24-70??
                    Ik heb momenteel een 70-200 dus moet zien dat ik geen te groot gat heb he.
                    Welke van de 3 zou in mijn geval het beste zijn?En de scherpste plaatjes leveren?

Ik weet het niet wie kan me tips geven?
                    Of zit ik helemaal fout bij deze lenzen?
                    Ik heb hier al hee lwat topics gelezen,veel goede woorden over de 18-50mm maar wat soft op 18mm 2.8.Wie heeft hier ervaring mee?

mir
                    Men spreekt hier wel eens over de beste lens ooit, wel, mij slechtste lens ooit was de Sigma 24-70 2.8 EX. soft (onbruikbaar soft) op 2.8. En focussen was ook niet goed. Mijn ervaring gaat over de periode een jaar of 2 terug, met een canon 10d. Ik heb toen de lens ingeruild voor de canon 24-70 2.8 L, en het verschil was enorm. In scherpte op 2.8 en focusnauwkeurigheid. Nu kan je wel stellen dat op F2.8 elke lens softer is, maar ik kon er toch niet aan wennen.
                    Ondertussen is er misschien een betere versie uit, of was mijn probleem exemplarisch, maar koop toch liefst onder voorwaarde van teruggave indien niet tevreden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheJudge
                      Liever had'k 'n 18-? gehad 2.8, iets aan te raden dit bereik ter vervanging van de nikon 18-70 kitlens?

Maar 'k vind enkel deze lens terug,
                      [ Tamron 28-75/2,8 AF SP XR DI LD ASP IF Macro für Nikon ]
                      op de site van topfoto.de, is dit dezelfde? of spreken we hier over'n heel andere lens
                      Ik begrijp je vraag niet goed, maar ik kan je wel zeggen dat de kleinste brandpuntsafstand van deze Tamron 28 mm is. Wil je meer groothoekbereik bijv 18 mm, dan moet je de Tamron uitsluiten en zal je toch bij Nikon of Sigma moeten kijken.
                      Kiezen is niet altijd gemakkelijk ...

Gr's, Wim
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Zal hier op de duur nog 2 lenzen moeten kopen.
                        Kan eventueel nu een Tamron 28-75 2.8 aanschaffen,wil ik meer groothoekbereik kan ik voorlopig mijn kitlens terug opsteken en dan als het spaarvarken weer is aangedikt een 12-24mm erbij kopen

Ja t'is niet eenvoudig he.

mir

Comment

verstandig MIR.
                          Ik heb ook de Tokina 12-24 f4 met de Sigma 24-60 f2.8.
                          Perfecte combie die ik nog lang ga gebruiken.

Het voordeel van de 24-60 tov de 24-70 is dat de 24-60 IF heeft (inwendige scherpstelling)
                          Ook is hij snel en stil.
                          Hier te bekijken

Op deze topic staan 2 fotos die ik met deze lens gemaakt heb.
                          De 2e en de 4e

Gr Kees
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                            verstandig MIR.
                            Ik heb ook de Tokina 12-24 f4 met de Sigma 24-60 f2.8.
                            Perfecte combie die ik nog lang ga gebruiken.

Het voordeel van de 24-60 tov de 24-70 is dat de 24-60 IF heeft (inwendige scherpstelling)
                            Ook is hij snel en stil.
                            Hier te bekijken

Op deze topic staan 2 fotos die ik met deze lens gemaakt heb.
                            De 2e en de 4e

Gr Kees
                            Ja mooie scherpe fot die nr2.

Winkelier raad mij die tamron niet aan de sigma 18-50 zou scherper zijn.
                            De 18-50 van sigma is ook scherper dan de 24-60 van simga volgens hem.

Zal er nog enkele nachtjes over slapen

mir

Comment

De 18-50 heb ik ook veel goeds over gehoord maar ik ken hem verder niet.
                              Als je van plan ben om er voorlopig maar één aan te schaffen zou ik voor de 18-50 gaan als ik jou was ivm meer groothoek.

Comment

Working...
                              X