Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hallo,
Ik ben op zoek naar een prime lens die zowel lichtsterk als groothoek moet zijn. En liefst rond de 500 of minder. :confused: Voor Canon 300D.
De Canon 2,8/ 14 L USM valt uit de boot wegens de prijs.
De Tamron SP 2,8/14 IF Asp is evneeens boven de 1000
Blijft er over :
Sigma f2,8 / 14mm EX IF Asp HSM ,
”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
[ik val in herhaling]
Geef me de goedkoopste baggerlens en ik lever op dit formaat (900x600) even scherpe plaatjes af hoor
Daarmee wil ik niet zeggen dat die 14mm niet scherp is hé, ben zeker dat die lekker scherp zal zijn, maar hoe kun je dat hier nu beoordelen adhv een verkleinde versie [/ik val in herhaling]
Dat valt inderdaad niet te beoordelen bij 600x900.
Wat op de eerste foto van Jazzaddict te zien valt en wat ook mijn ervaring is met deze lens is dat hij naar de randen toe vol open wat soft is. De middenscherpte is overigens ook vol open heel bruikbaar, zeker met een klein beetje um in photoshop.
Leuk van deze lens is ook dat je hem gewoon op 35mm kunt gebruiken. Geeft dan wel wat lichtafval vol open, maar bij sfeerplaatjes maakt dat weinig uit en vanaf 5,6 is het bijna weg en wordt ook full frame de randscherpte draaglijk.
Comment